Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Rijbewijs 125 cc ? wat moeten wij hier weer bij denken ?


oldbobo

Aanbevolen berichten

Hallo Robin

Ik kan je redenering best volgen. Ik bol met mijne px ook nu en dan rond, maar dan enkel korte ritjes. Ik durf niet goed langere ritten doen gewoon moest men mij ooit tegenhouden. Dus ik blijf het een beetje volgen in de hoop... Misschien toch maar aan een rijbewijs A beginnen:-)

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Volgens een topic op wegcode.be is dit wetsvoorstel al getekend door de koning en is het maar een kwestie van dagen (hopelijk) eer het verschijnt in het staatsblad. Om dus nu direct aan een motorijbewijs te beginnen enkel voor een 125cc is een beetje dom denk ik.

Link naar reactie

Wat is nu zo erg aan't afleggen van een rijbewijs? Ik was van de eerste lichting die dat moest doen (juli 1989) en er was ni te kiezen want dat regeltje van 2jaar autorijbewijs en dan 125cc bestond niet. Met je rijbewijs rijd je dan zonder zorgen in binnen- en buitenland, met wat voor cc je wil. En als je denkt dat je goed kan rijden en geen les hoeft zou je nog eens kunnen verschieten wat voor truukjes ze je daar kunnen bijleren (en al wat je verschiet ben je kwijt). Het is natuurlijk een smak geld maar iedereen heeft wel eens geld uitgegeven aan dommere dingen als een rijbewijs(denk maar eens goed na). Wachten kan altijd en hoop doet leven maar die uitzonderingsregel blijft voor België en een boete in het buitenland (+ misschien moto laten staan en later moeten oppikken) kan je misschien al snel de prijs kosten van een rijbewijs...

Greetz..Mike.

Link naar reactie

als ge geen "ambitie" hebt om ooit met ne zwaardere moto (lees >125cc) te rijden dan begrijp ik heel goe de mensen die graag die regel terug ingevoerd zien! Het kost dan gene rotte bal :D Ge kunt wel opleidigscheques krijgen van 125 euro via de werkwinkel! Ikzelf heb de chance da ik nog met mijn rijbewijs B met de vespa mag rijden. Anders was ik waarschijnlijk wel mijn rijbewijs gaan halen. Maar toch ik heb begrip ;-)

Link naar reactie

@ carlosvespino...

De prijs bij een gentse rijschool (ik heb vorige week geinformeerd)...

Eerste mogelijkheid : men volgt 8 uur rijles in de rijschool. Men kan onmiddellijk na de laatste rijles het praktisch examen afleggen. Zowel voor de rijlessen als voor het examen werkt men met het materiaal (2 motors + volgwagen met radioverbinding) van de rijschool.

De prijs voor 8 uur rijles en examenbegeleiding : 595 € (+ 36 € voor het examen zelf)

Tweede mogelijkheid : men volgt 6 uur rijles. In dit geval is men verplicht om na de rijlessen met een voorlopig rijbewijs van 12 maanden te rijden. Men mag ten vroegste na 1 maand het praktisch examen afleggen met eigen motor (= 36 € voor het examen). Na 2 mislukkingen moet men opnieuw naar de rijschool. (2 uur rijles + examen met de moto van de rijschool).

De prijs voor 6 uur rijles : 367 €.

Ik hoop dat dit je een beetje geholpen heeft ! En je niet depri heef gemaakt ;)

Groeten Dries

Link naar reactie

Denk er wel aan als dit wetsvoorstel geldig is , dit alleen in België telt. Als je eens naar een meeting in het buitenland wilt ben je dus in overtreding. Dus is een rijbewijs afleggen is nooit geen weggesmeten geld.

Link naar reactie

Ik heb het ook net op de radio gehoord dat het weer in orde is. Maar het probleem van in het buitenland rijden is er nog steeds hé. Hopelijk beseffen ze op tijd dat een eengemaakt Europa ook gebaat is met een eengemaakte wetgeving.

Link naar reactie

eindelijk! zeer goed nieuws voor wie daar op zat te wachten!

en hopelijk mogen wij dan idd binnenkort ook bv. in NL rijden met het B-rijbewijs

ben es benieuwd wat dat gaat geven op gebied van scooterverkoop en vooral wat de nieuwe Vespa's betreft zeker nu de GTS 125 er in april aankomt

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...