Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vraagje Betreft Kleppen Stellen Vespa Gts 125Cc


hbbplat

Aanbevolen berichten

Ik rij met veel plezier een half jaar op een Vespa GTS 125cc, ik heb er inmiddels 4000km mee gereden en aangekocht als occasie met 14500km op de teller. Ik heb deze week de Vespa een beurt gegeven en hierbij de v-snaar, rollen, olie, oliefilter en luchtfilter vervangen. Ik heb alleen geen verstand van kleppen controleren/stellen. Ik merk soms dat de motor licht tikt, heel kort en dan weer weg zeker als de motor warm is. Kan het geluid niet echt plaatsen. Vespa trekt netjes op zoals het hoort en rijdt prima 110 op de teller. Nu het kouder wordt wil de Vespa wel is uitvallen bij het stoplicht als de motor koud is. 

 

Zou dit aan de klepspeling kunnen liggen? Wat gaat zoiets ongeveer kosten om na te lopen/stellen. Is dit iets wat ook zelf gedaan kan worden? Ik weet dat bij de 50cc Vespas met 4kleps blok het een heel gedoe is met nieuwe gewichtjes tussen de kleppen etc, maar bij een 2 kleps 50cc het een kwestie is van stelschroefjes en een voelmaat. Kan er weinig over vinden het forum. Evt iemand die dit tegen betaling voor mij wilt doen?

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Dat uitvallen kan ook aan je rollantie zijn ,iets hoger bijdraaien. wat betreft van je kleppen instellen , is simpel om het te doen maar om uit te leggen is wat anders :)  Ga na you tube en tik het in (kleppen regelen )daar heb je genoeg filmpjes om zien hoe het gaat .  Mvg Gio

Link naar reactie

Je zegt het probleem zelf beste vriend "als de motor koud is ".

En volg Daxx zijn raad maar op ook.

En volgens je km stand is controle van de klepspeling aan te raden. En geloof maar niet dat het simpel te doen is. Wie het ni kan uitleggen, kan het volgens mij zelf ook niet uit voeren.

Link naar reactie