Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Klinknagels Kerstboom Primaire As


Zoef

Aanbevolen berichten

Ik bestelde pas een herstelset voor de veren van de primaire as te herstellen, is het dan mogelijk dat de plaatjes die er in de set zitten nog wat aangepast moeten worden? ( zijn iets groter als de originele en de gaatjes komen niet overeen). Weet er verder nog iemand of er een tool bestaat voor de klinknagels mooi gelijk te krijgen met de plaatjes of wordt dit gewoon met een hamer gedaan :-)?

 

 

Link naar reactie

Als je de correcte set besteld hebt zou dit moeten overeen komen.

Primair met de Klinknagels langs van onder gemonteerd op een hard oppervlak (aambeeld, schroefbank, grote hamer) positioneren en met een andere hamer op de uitstekende kant mokeren tot deze volledig plat zijn.

Link naar reactie

Dit zijn 3 tools om op correcte manier klinknagels te klinken. Het eerste is een luchthamer, en wordt gebruikt op plaatsen waar je met een tang niet aan geraakt. Aan de andere kant moet je dan de klinknagel met een vlak stuk staal (zwaar genoeg) tegen je werkstuk duwen. Zolang je er nog langs de 2 kanten aan kan hoef je niet met blinde klinknagels te werken.

 

De 2e en de 3e doen hetzelfde, waarbij de 2e handig is bij een werkstuk dat groot is, en het 3e als tafelmodel ook zeer handig en snel werkt bij kleinere objecten. 

 

Ik heb vroeger ook wel klinknagels vastgezet door te meppen. Werkt wel, maar eens je de juiste tool hebt gebruikt wil je echt niet meer terug. 

 

TOOLS_WEB_PAGE.png

Link naar reactie

Bedankt voor de antwoorden! Ik ga nog eens een nieuw setje bestellen en kijken of deze beter overeenkomen. 

Zo'n tool ziet er wel gemakkelijk uit, maar misschien nogal kostelijk voor een éénmalig gebruik :-).

Het zal dus de hamer of de bankvijs worden.

Link naar reactie

Kan ook ja. 

 

Ik heb m'n pa ooit nog veel geholpen met het bouwen van zijn sportvliegtuig. Als je tienduizenden nagels moet klinken zijn die tools onmisbaar. 

Een 10-tal per minuut was goed haalbaar :-)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...