Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Voorste Rem Pk Xl2


chocolateman

Aanbevolen berichten

Ik heb de rem schoentjes (125) vervangen, de trommel is mooi proper en ontvet,

maar toch remt de wesp nog niet zoals het zou moeten, ie duikt naar beneden, en wobbelt zo nog n eindje verder... 't kabeltje is mooi ingevet en werkt perfect...

Nog iemand een ideetje?

Link naar reactie

Er kunnen verschillende oorzaken zijn...

 

- voordemper versleten.

- remtrommel ovaal.

- speling op de voorste lagers.

 

Een trommelrem voorraan is ook niet precies het ideale remmiddel. Meestal remt die "alles of niets".  Ik gebruik deze eigenlijk nooit, behalve in uterste nood en nooit als het wegdek vochtig is.

 

Groetjes, nero.

Link naar reactie

ik had al zitten denken om het hendeltje onderaan te vervangen door een langer, om meer hefboom te hebben, maar ik zal er maar mee leren leven zekers?

't Is wel een enorm verschil met m'n andere; pk xl2 elestart, daar zit een px achtige remtrommel onder, en je kan dat zeer goed doseren, en da remt perfect, beter dan m'n px zelfs...

Link naar reactie

Ik kom van de motor af en was daarom gewend om veel met de voorrem te remmen. De vespa remt eigenlijk iets fijner met de achter rem. Ik ben nu dus ook aan het leren om meer van achter te remmen en minder aan de voor kant. Ik heb ook al een stijvere veer gemonteerd zodat hij minder zou duiken bij het inremmen maar ik kan nu ook niet zeggen dat dat veel helpt. Hij duikt nog steeds. Mogelijk dat een nog betere veer iets zou kunnen oplossen. Ik heb dus ook het gedrag wat jij omschrijft duiken wobbelen. Daarom rem ik nu ook meer met achter, en ook iets meer op de motor door terug te schakelen en dat gaat eigenlijk wel prima.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...