Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Px 150 Houd In Bij 70 Km/h


1969

Aanbevolen berichten

hallo, 

zaterdagmorgen vertrokken en een rit gedaan zonder problemen ( 80 - 85 km/h), zondagmorgen opnieuw een ritje en toen hield de px in op 70 km/h. vertraagde naar 60 km/h en als ik gas aanhield trok hij dan weer op naar 70 km/h. maar nooit hoger dan 70 km/h. wat zou de oorzaak kunnen zijn?

 

Link naar reactie

die kat kan je er normaal gezien afhalen zonder de uitlaat de vervangen. je gaat dan wel de opening waar je oude katalysator opzat moeten dichtmaken. Dit geeft soms veel werk en dus is het soms handiger om gewoon een nieuwe uitlaat te steken.

Dat moet je zelf bepalen wat voor jou het gemakkelijkste is. Daarna kan je eventueel beginnen experimenteren met ander type uitlaten en sproeiers vergroten etc etc... Maar dat zou ik doen als je dit probleem eerst hebt uitgezocht.

Heb je ondertussen je luchtfilter en carbu al eens volledig uitgekuist?

grtz

Link naar reactie

die kat kan je er normaal gezien afhalen zonder de uitlaat de vervangen. je gaat dan wel de opening waar je oude katalysator opzat moeten dichtmaken...

 

Euh... dat "pijpke" naar boven is niet de catalysator hoor... Dat afknijpen geeft geen enkele effect op de prestaties (mengt gewoon extra lucht bij de gassen, chemische reactie gebeurt in de pot, verlaagde uitstoot, etc... blablabla...).

 

Wil je betere prestaties -> heel de uitlaat eraf en vervangen door een open exemplaar (vergeet de sproeiers niet!).

Link naar reactie

hmmm ok, blijkbaar kan ik ook eens missen. Maar doordat je een kat hebt heb je wel verminderde prestaties, je motor gaat nooit zijn maximale toeren creëren omdat hij afgenepen is. Wat dus slaagt op minder koppel etc etc. Toen ik mijn kat nog had kon ik amper een brug oprijden met tegenwind. momenteel is dat de omgekeerde wereld. bij wijzen van spreken vlieg ik nu een brug op.

Maar in zijn geval denk ik nog steeds dat een vuile luchtfilter en/of wat vuile sproeiers het hoofdprobleem zijn. Zijn snelheid kan hij achteraf nog aanpassen. eerst het hoofprobleem zien op te lossen.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...