19kurt73 Geplaatst: 24 augustus 2014 Delen Geplaatst: 24 augustus 2014 Beste, Ik ben nieuw hier op dit forum en had een vraagje: Is het normaal dat een vespa special maar 45 per uur haalt? Ik heb er een gianelli banaan onder gestoken en nog altijd hetzelfde.1,2 en 3de gaat vlot en in 4de valt hij een beetje terug in lage toeren. Zou het kunnen dat deze nog ergens afgesteld is? Ik zou graag rond de 55 a 60 halen. Graag een advies van jullie Merciekes Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 25 augustus 2014 Delen Geplaatst: 25 augustus 2014 afgesteld gaat die niet zijn. 55 a 60 met een standaard set up lijkt me ook nogal optimistisch. Let erop dat je met het verangen van de uitlaat ook in vele gevallen je sproeiers moet aanpassen Link naar reactie
19kurt73 Geplaatst: 25 augustus 2014 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2014 Is eerder 35a40 Die 45 is bergaf en wind mee Ivm sproeier zei de dealer dat het niet nodig was Bougie is goed van kleur Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 25 augustus 2014 Delen Geplaatst: 25 augustus 2014 cilinder/segmenten versleten misschien draait en start hij verder normaal? Link naar reactie
19kurt73 Geplaatst: 25 augustus 2014 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2014 Alles draait perfekt Welke setup raad u aan om aan de 55 a 60 te geraken Het moet geen raket zijn maar was toch graag de wielertoerist voorgebleven Heb je ervaring met 50 special Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 26 augustus 2014 Delen Geplaatst: 26 augustus 2014 voor smallframes zijn er letterlijk tientallen verschillende set ups mogelijk. Link naar reactie
19kurt73 Geplaatst: 26 augustus 2014 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2014 Welke raad u aan Juiste combinatie voor veel rijplezier Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 26 augustus 2014 Delen Geplaatst: 26 augustus 2014 Je vraag is te algemeen: gebruik de zoekfunctie op het forum rapporteer wat je gevonden hebt, waar je zelf naar neigt, en dan vertellen wij je of je de goeie richting op zoekt. 'Vespa opvoeren' of 'Vespa 50 tunen' of variaties daar op zijn goede beginpunten: er is al een boel over geschreven, dus je zult een heel eind zelf kunnen komen. Tip 1: zorg eerst dat je Vespa nu perfect loopt: timing, contactpunten afstand, maat sproeier, schoon luchtfilter, schone carb, afstelling luchtschroef, geen valse lucht - alles moet perfect zijn, anders gaat tunen je niet veel helpen. Tip 2: alle Vespa 50 motoren zijn vergelijkbaar, dus ook die van jouw 'Special' Tip 3: opvoeren is illegaal, dus als je angst hebt om gepakt te worden, begin er dan niet aan. Link naar reactie
19kurt73 Geplaatst: 26 augustus 2014 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2014 Mercie voor de reactie maar, Iedereen die wil tunen wil zo snel mogelijk Voor mij geld alleen een aangename snelheid(55 a60) waarop ik toch nog op tijd tot stilstand geraak Moet ik een 75 steken of gaat dit ook met een snelle 50 En dan de carbu 16-16 of 19-19 Polini of dr Voor mij telt kwaliteit en betrouwbaarheid Ik hoor het graag Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 26 augustus 2014 Delen Geplaatst: 26 augustus 2014 een smallframe die in orde is rijdt 50 a 55, er zal dus iets schelen met die van jou, probeer dat eerst op te lossen Link naar reactie
larscobbaut Geplaatst: 26 augustus 2014 Delen Geplaatst: 26 augustus 2014 tijd om een aparte sectie te maken in het forum voor 50cc tuning... Link naar reactie
Sjoerdo Geplaatst: 27 augustus 2014 Delen Geplaatst: 27 augustus 2014 Ik heb mijn 50n met standaard 50CC nooit boven de 50km p/u gekregen. Rij nu met een 75DR cilinder en een 16/16 carb (sproeiermaat weet ik even niet meer, maar moet je toch een beetje mee spelen), en dit rijdt perfect, ongeveer 65kmpu en voldoende power om goed mee te komen in het verkeer. Standaard 50CC vond ik gewoon gevaarlijk om te rijden omdat het verschil met de auto's zo groot is (weet of het in Belgie ook zo is dat brommers op de autobaan moeten meerijden?). Link naar reactie
larscobbaut Geplaatst: 29 augustus 2014 Delen Geplaatst: 29 augustus 2014 bij een zone 30 moet je met een 50cc op de rijbaan rijden. bij een zone 50 mag je kiezen. Fietspad of weg. Bij een zone 70 moet je op het fietspad rijden. Bij zone 90 of meer moet je rechtsomkeer maken want daar mag je niet rijden. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.