Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Snelheid Vespa Special


19kurt73

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik ben nieuw hier op dit forum en had een vraagje: Is het normaal dat een vespa special maar 45 per uur haalt?

 

Ik heb er een gianelli banaan onder gestoken en nog altijd hetzelfde.1,2 en 3de gaat vlot en in 4de valt hij een beetje terug in lage toeren.

 

Zou het kunnen dat deze nog ergens afgesteld is?

Ik zou graag rond de 55 a 60 halen.

Graag een advies van jullie

 

Merciekes

Link naar reactie

afgesteld gaat die niet zijn.

55 a 60 met een standaard set up lijkt me ook nogal optimistisch.

Let erop dat je met het verangen van de uitlaat ook in vele gevallen je sproeiers moet aanpassen

Link naar reactie

Je vraag is te algemeen: gebruik de zoekfunctie op het forum rapporteer wat je gevonden hebt, waar je zelf naar neigt, en dan vertellen wij je of je de goeie richting op zoekt.

 

'Vespa opvoeren' of 'Vespa 50 tunen' of variaties daar op zijn goede beginpunten: er is al een boel over geschreven, dus je zult een heel eind zelf kunnen komen.

 

Tip 1: zorg eerst dat je Vespa nu perfect loopt: timing, contactpunten afstand, maat sproeier, schoon luchtfilter, schone carb, afstelling luchtschroef, geen valse lucht - alles moet perfect zijn, anders gaat tunen je niet veel helpen.

Tip 2: alle Vespa 50 motoren zijn vergelijkbaar, dus ook die van jouw 'Special'

Tip 3: opvoeren is illegaal, dus als je angst hebt om gepakt te worden, begin er dan niet aan.

Link naar reactie

Mercie voor de reactie maar,

Iedereen die wil tunen wil zo snel mogelijk

Voor mij geld alleen een aangename snelheid(55 a60) waarop ik toch nog op tijd tot stilstand geraak

Moet ik een 75 steken of gaat dit ook met een snelle 50

En dan de carbu 16-16 of 19-19

Polini of dr

Voor mij telt kwaliteit en betrouwbaarheid

Ik hoor het graag

Link naar reactie

Ik heb mijn 50n met standaard 50CC nooit boven de 50km p/u gekregen.

 

Rij nu met een 75DR cilinder en een 16/16 carb (sproeiermaat weet ik even niet meer, maar moet je toch een beetje mee spelen), en dit rijdt perfect, ongeveer 65kmpu en voldoende power om goed mee te komen in het verkeer. Standaard 50CC vond ik gewoon gevaarlijk om te rijden omdat het verschil met de auto's zo groot is (weet of het in Belgie ook zo is dat brommers op de autobaan moeten meerijden?).

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...