Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Gtv250-Nieuw Van 2006 Met 3920 Km Op De Teller


Bart_GTV250

Aanbevolen berichten

Tijdje geleden mogen proeven van ons Belgische openbaar vervoer voor woon-werk.

 

Leuk uit nostalgisch oogblik, enkel de trein doet u nog even wegdeemsteren naar die vooroorlogse stinkdingen. Echter na 1 keer deemsteren vond ik het welletjes, en dus met dank aan de heren vh spoor; al die andere deemsterpartijen heb ik nu grotendeels vaarwel gezegd door over te stappen op een Vespa.

 

47, hernia, 5 kg te dik, zo begin ik eraan.

 

Nadat enkele collega's fier hun GTS eens meenamen naar het werk, na enkele pogingen om te weten te komen via Piaggio of een sale in UK, of een lot de faillissement uit Frankrijk wel te vertrouwen waren, heb ik in ons eigen Belgenlandje een GTV gevonden.

 

De kleurcombinatie van een GT60 vind ik persoonlijk veeeel mooier, maar, mijn budget kent grenzen. Dus nu heb ik een GTV250, kleur 780A, dat is dat donkerdergrijs, met een bruinlederen duazadel, donkerbruin.

 

Ook mooi, maar wat ik er bij kreeg bij de verkoop , maakt deze paerlmoerkleur weer wat minder; een kapot spatbord vooraan , en een kapot handschoenvakje. Volgens de vorige eigenar had iemand vrijwillig een staaltje voetbal gedemonstreerd op de scooter.

 

Alles werkt perfect, maar ik heb nog een beetje opknapwerk, en een lichte grijze was dan handiger om de te lakken, dan deze parelmoer kleur.

 

Daar durf ik niet aan te beginnen met een spuitbus en heb de lokale lakker al aangesproken, zal me minder dan 150 euries kosten zegt ie.

 

Voorts zat er een kofferbak op, originele Vespa, maar dat onding heb ik er direct vanaf gepleurd, ik rij ook niet rond met een skibox op mijn wagen, denk ik dan maar?

 

Het schermpje vooraan is me veel te klein, ik heb al een acryl plaat liggen en een mal op papier gezet, straks wordt dat zagen, model dat ik voor ogen heb is ongeveer een midsize screen, 44 cm hoog.

 

Oh ja, en ook 2 GTV softhelmen erbij, nadeel is dat die dingen geen vizier hebben, ik denk dat me dat niet gaat aanstaan, dus al direct een vraag; op een GTS helm zit wel een vizier heb ik gezien, lijkt alsof dat op de helm zit dmv een soort spanband? Zou dat passen op een GTV helm?

 

Omdat ik al brildrager ben, ga ik afzien van zo een nostalgisch vliegtuigbrilleke wat je normaal bij een GTV helm gebruikt.

 

Scooter is van 2006/ 1ste inschrijving begin 2007 en heeft maar 3920 km, heel weinig, maar alles ziet er binnenin echt nog nieuw uit, gekocht van een Vespa gekke familie.(was al nr 10 daar blijkbaar).

 

Volgende week inschrijven en dan het parkeerterrein op, leren rijden met zo iets. Thuis in de straat durf ik al 40 halen, de straat is ook maar 50 m.

 

Bedoeling is dus woon-werk (3 x per week) toch een 2 x keer per week met de scooter te doen, en in de winter zien we wel, tis maar 12 km en ik zou mooi binnendoor kunnen.

 

Woon in Genk, werk in Hasselt, dus als je een grijze GTV ziet ergens daar, even toeteren.. :-)  Bart

Link naar reactie

Bedankt allemaal,

 

gisterenavond het handschoenvak eraf gehaald, hoek linksonder is kapot, ik vrees dat dit niet te herstellen is en aan vervanging toe is. Een barst, een gat is ter repareren, maar hier is echt de hoek weg.

 

Ook he vooorste spatbord is defect, maar dat is te maken. 

 

Zou ik het aandurven zelf te lakken?

 

Lokale lakkerij zegt me dat zij het doen voor ongeveer 150 euro.

 

Alle lak samen kost me in spuitbus 45 euro.(primer + lak + clearcoat)

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Ongeveer 1 maand aan het rijden, 400 km gedaan.

 

Stuur heeft last van de wobble, ga die CAVA band laten vervangen en de nieuwe citygrips laten balanceren.

 

zwaardere stuurgewichten hangen,

 

dan rollementjes controleren, balhoofdrollemetjes slijtage controleren

 

meer dan 95 durf ik gewoon niet.

 

Enfin, 95 op de teller, das volgens mij een goei 85.

 

Goed dat ik hier ook de begin km stand heb ingegeven, ik was dat al vergeten.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

 

Ongeveer 1 maand aan het rijden, 400 km gedaan.

 

Stuur heeft last van de wobble, ga die CAVA band laten vervangen en de nieuwe citygrips laten balanceren.

 

zwaardere stuurgewichten hangen,

 

dan rollementjes controleren, balhoofdrollemetjes slijtage controleren

 

meer dan 95 durf ik gewoon niet.

 

Enfin, 95 op de teller, das volgens mij een goei 85.

 

Goed dat ik hier ook de begin km stand heb ingegeven, ik was dat al vergeten.

Welkom naamgenoot !

 

Ik denk dat je op goede weg bent om die vervelende wobble te laten verdwijnen...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...