Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Waar Zouden Jullie Als Eerst Zoeken Bij Storing Gl-B ?


jje

Aanbevolen berichten

Goedendag , 

 

Ik heb een GL-B uit 1961 aangeschaft die 20 jaar heeft stil gestaan , maar loopt nog niet lekker ...

Als de vespa stil staat en de motor loopt stationair , valt hij na 1 a 2 minuten uit om uiteindelijk weer moeilijk tot niet te kunnen starten . Het lijkt wel of hij weer afgekoeld moet zijn om uiteindelijk weer de vespa te kunnen "aanlopen".

Wat heb ik tot op heden gedaan:

Tank gereinigd en nieuwe benzinekraan gemonteerd .

Carburateur gereviseerd /gereinigd en vlotternaald vervangen .

SAE 30 olie in blok vervangen .

Zit een goede (op het oog nieuwe) bougie in .

Wellicht zit er alleen nog een kapotte accu in (zie eerder topic) maar dit mag volgens voor het lopen van het blok geen probleem opleveren toch ?

Waar zouden jullie nu als eerst naar verder zoeken ?

 

1) Tankontluchting ?

2) Ontsteking ?

3) Contactpunten ? (wellicht geoxideerd)

4) Bedrading ?

5) ??

Misschien brengt iemand mij nu op een idee , en dat scheelt weer een hoop tijd en zoekwerk (:-)

vrgr jje

 

Link naar reactie

Al je suggesties kunnen een mogelijke oorzaak zijn. Het is ook vaak zo dat destijds vespa's aan de kant gezet zijn omwille van een probleem. Dus ik ga er zelf nooit van uit dat het gewoon door het stilstaan is. 

 

De suggesties die je zelf doet kan je zeker checken. Bij ontsteking is dit soort probleem meestal te wijten aan een kortsluiting in een spoel. Dus check bobijn en stator. Maar ook slijtage van cilinder/piston.

 

Na 20 jaar stilstand zal waarschijnlijk de motor toch eens open om hem weer betrouwbaar en lekvrij te krijgen. Als je motor een paar keer opgewarmd is zullen de (verduurde) bourages anders toch problemen gaan geven. 

Link naar reactie

kabels verduurd , ontstekingsspoel dat doorslaat.. Condensator kapot..?

ik zou de motor ook een komplete revisie geven.. weet je hoever je staat en van waar je kan vertrekken hé.. en dat is de kost ni hoor.. vooral bourages ( oliekeerringen in het abn ) kunnen gaan lekken na zoveel jaar. Succes nog hoor

Link naar reactie

@propliner : de motor is volledig lekvrij , ookop dit moment geen benzine vermengd met de carterolie oid . Reviseren kan altijd nog .

Heb wel een nieuwe bobine uit voorzorg gekocht omdat de originele vaak bij deze de problemen geeft had ik begrepen .

Binnenkort er even opzetten.

Thanks alvast mannen !

Link naar reactie

Als hij 20 jaar heeft stilgestaan kan hij nu lekvrij zijn, maar gegarandeerd dat hij na een paar 100km gaat lekken. Als het al zo lang duurt. Maar je manier van werken is wel goed hoor! Altijd verstandig eerst te starten en zorgen dat je weet waar er allemaal speciale aandacht aan gegeven moet worden. Er is niets zo vervelend als een blok reviseren om er nadien achter komen dat je een probleem over het hoofd gezien hebt. 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...