Ga naar inhoud
Vespaforum.be

reis naar het zuiden.


Stephan

Aanbevolen berichten

ik ben vanplan met de vespa naar het zuiden te rijden als ik wat mensen kan vinden die mee willen. wees welkom. tis met de tent. tot waar weet ik niet zuid fr , spanje , portugal. :). of fr - italie

tijdens het bouwverlof. ( midden juli - begin aug )

grtzz Stephan.

ik rij met een sprint van 68.

Link naar reactie

Voorbereiding wordt zwaar overschat, op een weekje kan je klaar zijn om te vertrekken.

Wat me meer zorgen baart is de afstand, heb je al lange afstanden gedaan? Als je tot in Portugal wil geraken zal je dagelijks veel kilometers moeten afleggen en de vraag is of het dan nog leuk is.

Best een lijst met alle Piaggio-dealers meenemen van waar je langskomt.

Link naar reactie

Lange afstand doe je best met een betrouwbare scooter. Dan neem je weliswaar wat materiaal mee, maar heb je weinig risico op meer dan een platte band of zo.

En ja, Tony heeft gelijk. Lange afstand is niet altijd even leuk. Als je op de terugweg (want dat moet je ook doen) nog 600km van huis bent, en je weet dat het regenen is tot thuis...

Been there, done that... several times.

Piston

Link naar reactie

als je een maand tijd hebt moet je je niet haasten e. en voor mij is het niet rijden gelijk een zot om ergens te graken hoor, gewoon op het gemaksje. en we zien wel hoever we komen, kunt al eens ergens blijven plakken, ( liefst nie met je smoel aan de weg en je vespa tegen een boom of omgek )

zeg zeg zeg een vespa is niet van suiker he dus die zal wel niet wegsmelten door een beetje water. :)(misschien wel vastroesten ma das iets anders )

ps: ik heb alleen maar betrouwbare scooters.

nuja als ik niemand kan vinden dan ga ik nergens heen.:).

met 50cc's mee gaan das beetje vervelend die gaan te traag ik zie mij niet heel de weg in 2de rijden hoor :P.

Link naar reactie

Misschien een soort van ForumRaid van maken 'To Nice and back' gesponsord door Castrol en Piaggio België, en een onderdelen auto met een mechanieker (in niet dat je dat nodig zou hebben.) een plaatselijk B&B, du vin ,du pain et du boursin en hup 750 km terug.

Link naar reactie

Wel, ik vermoed (want ik heb helemaal geen kilometerteller, laat staan één die werkt)dat Dieter en ik vorig jaar meer dan 600 km gereden hebben en toen zaten we nog maar aan Lyon, en Nice ligt bij mijn weten nog 'net' iets verder van Lyon dan 150km...

Link naar reactie

Je moet eerst tot Marseille rijden en dan de kust volgen tot Nice (Dit was autostrade) Dat nog eens een goeie 200km verder ligt. Je ziet de zee al maar het is nog ongeveer 3 uur rijden met de scooter. Je kan misschien al eens beginnen met naar Le Touquet te rijden, ook een toffe badplaats en minder ver. Je kan eventueel doorsteken naar Engeland en de sfeer gaan opsnuiven aan de Ile of Wight.

Link naar reactie

Alles wa ge nodig hebt is tijd en een masjieng. en liefst goei weer. en een extra bougie en ne goeie regenfrak/broek. en...

En route departementales! (daar vinde de beste kroegen langst!). Rekent een 300-350km per dag als ge hierlangs cruiset - Highly recommend the easy livin' way ipv de ottostraat te pakken (stress, roet en uitlaatgassen... en geen cafés!!)

Goooaan mit den Banoan!

Pl

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...