Emmma Geplaatst: 15 februari 2014 Delen Geplaatst: 15 februari 2014 Hoi Sinds vorige week ben ik eindelijk weer in het bezit van een Vespa XL 50 PK, uit '91, 7500 km op de teller. :-)Zit wel met een beetje faalangst, uiteindelijk is het meer dan 20 jaar geleden dat ik er met eentje gereden heb (eentje uit 86).Helaas is het voorste spatbord gebarsten door het vervoer (sooo stupid), maar denk wel dat het gelijmd kan worden, toch om even vooruit te kunnen... Link naar reactie
Vespaciao Geplaatst: 15 februari 2014 Delen Geplaatst: 15 februari 2014 Van harte welkom Stef...ook al is het 20 jaar geleden, rijden met een Vespa verleer je nooit... . kom vanachter de "sanseveria's" vandaan en ga ervoor... Link naar reactie
Emmma Geplaatst: 15 februari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2014 Van harte welkom Stef...ook al is het 20 jaar geleden, rijden met een Vespa verleer je nooit... . kom vanachter de "sanseveria's" vandaan en ga ervoor... Bedankt!! Héhé, I know... heb er al heel even meegereden hoor maar that's it... Ik heb 20j geleden een lelijke smak gemaakt en dan niks meer Link naar reactie
Emmma Geplaatst: 17 februari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 17 februari 2014 Ik heb er al spijt van... 'k wil nen 125 of 150... Link naar reactie
Vespaciao Geplaatst: 18 februari 2014 Delen Geplaatst: 18 februari 2014 . . . . . . . . . . . . . rustig, Stef. zorg maar eerst dat je die 50 cc perfect onder de knie krijgt en. dan kan je, je "kunsten " tonen op ne "Vespa met wat meer fors" Link naar reactie
Emmma Geplaatst: 19 februari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 19 februari 2014 Hahaha!Ik ben zonet bij Pieter geweest en het zit niet in mijn kopke, maar de vitessen zijn idd 'stroef' ... als hij dat zegt, dan twijfel ik er helemaal niet aan.Ik denk dat ik met deze blijf rijden en als ie het een tijd overleeft, krijgt dochterlief die als ze haar rijbewijs heeft en dan ga ik voor nen echte. Ik wil eens mee toeren!!Ben ook van plan zoveel mogelijk dit forum uit te pluizen om zoveel mogelijk op te steken. Voel mij hier wel een beetje een Marina met een moderne PX 50 , ik hoor hier helemaal niet thuis Enfin, toch merci, ook Pieter voor de lijm en het advies! Ik breng hem terug zodra ik geplakt heb! Link naar reactie
Pieter1 Geplaatst: 19 februari 2014 Delen Geplaatst: 19 februari 2014 Stef, Waarom zou je je hier niet thuis voelen...Het schakelen gaat stroef, maar zoals gezegd ik kan niet vergelijken, maar zo is het geen plezier om te rijden. Je wespje zou eens volledig moeten nagekeken worden door iemand met meer technische kennis dan ik. Op dat gebied hebben ze je wel een beetje in de zak gezet en je aankoopprijs is niet overdreven maar een koopje heb je niet gedaan... Link naar reactie
Emmma Geplaatst: 19 februari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 19 februari 2014 Mja, ik weet het nu... In ieder geval, ik heb mijne Wesp overgekocht van een meiske dat er zelf niks vanaf wist en ze is er eerst mee naar de garage geweest...je hebt die papieren gezien, hé.Zij wou/kon er niet mee rijden wegens vitessen (haar ex reed er altijd mee).Ik schrok wel even dat hij niet meteen wou starten toen ik was gaan tanken (en het is daar 2takt, dus ik heb geen spoor van rook achtergelaten :-)Awel hé, ok, 't is maar ne 50, maar vind het toch zalig om mee te rijden, ik doe er geen lange afstanden mee (voorlopig toch niet, en misschien best nooit ;-) ) en ben er toch wel een beetje trots op dat ik éindelijk terug een Vespa heb! Maar die pinkers, hé, grmbl, moet ik nog steeds aan wennen! Mag ook niet vergeten van die choke af te zetten! Is ook al gebeurd dat ik een rit maakte en vergat af te zetten! Kan dat kwaad eigenlijk? In ieder geval, het heeft toch niet geregend, integendeel: ben nog boodschappen gaan doen (even rekkers gekocht id Brico) en serieus veel kunnen meenemen op dat arm bagagerekske Link naar reactie
nero Geplaatst: 19 februari 2014 Delen Geplaatst: 19 februari 2014 Normaal valt de vespa uit als ge met choke op rijdt of heeft de motor geen "macht". Is de choke wel aangesloten? Ivm de stroeve versnellingen, smeren helpt echt. Je kan de kam van het versnellingsapparaat goed invetten, de kabel(s) smeren door de koplamp te demonteren en kruipolie in de gainen te spuiten, alsook het scharnierpunt van het handvat. Heeft de vespa trouwens 1 of 2 versnellingskabels aan het stuur? Groetjes, nero. Link naar reactie
Pieter1 Geplaatst: 19 februari 2014 Delen Geplaatst: 19 februari 2014 Dit is je man stef, maar ik vrees dat je er zonder fotoreportage niet zo heel veel aan zult hebben. of googelen he @Nero, dit is de vespa http://www.emmablogt.be/te-koop-vespa-pk-50-xl/ Link naar reactie
Emmma Geplaatst: 19 februari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 19 februari 2014 Dit is idd de Vespa, Pieter! ... maar ik ga, als ik kan, langs bij Sara... Nero, ik beken, de zondag, mijn eerste ritje ben ik wel vergeten de choke compleet af te zetten... dat wel.Endamn, toen ik van bij Pieter kwam en langs de vaart naar huis reed,kreeg ik ineens telefoon van dochterlief: 'awel, mama wat doet gij opnen Vespa?' (ze woont niet bij mij)Die reed daar aan den overkant, damn, ik viel direct door de mand Link naar reactie
Cult Geplaatst: 19 februari 2014 Delen Geplaatst: 19 februari 2014 aha! Die heeft op The Vintage Market gestaan op Facebook...just??? Dat is met 1 kabel voor de versnellingen NEro... Link naar reactie
Emmma Geplaatst: 19 februari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 19 februari 2014 Nagel op de kop Jama, ik wist dat ook wel dat dat gene vintage was (k wou eig éne van rond '86)... maar omdat ik dacht dat een koopje was (7500 km), €1000... dacht ik wel dat ik goed zat Link naar reactie
Emmma Geplaatst: 19 februari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 19 februari 2014 En '86 is ook geen vintage, weet ik. Maar dat is nu eenmaal een impulsieve aankoop geweest. Zal niet meer gebeuren, maar ben er nog steeds blij mee. Lesson learned Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 19 februari 2014 Delen Geplaatst: 19 februari 2014 Dit model heeft 1 versnellingskabel ipv 2 en staat bekend om heel soepel te schakelen. Best alles eens smeren dus Link naar reactie
Daan Geplaatst: 1 augustus 2015 Delen Geplaatst: 1 augustus 2015 Welkom bij het forum! Mooie vespa, een model dat je op het forum niet veel ziet (XL2), je kunt eens proberen het kapje aan de onderzijde van het blok eraf te schroeven. Dan heeft de kabel al wat meer vrije ruimte om zijn werk te doen. Kijk dan nog maar eens of je nog last hebt van de speling. Succes en veel veilige km's toegewenst Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.