Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Gat In Piston


Roeli

Aanbevolen berichten

Heb een oude px 125 motor uiteen gehaald omdat deze geen compressie meer gaf.

De reden was al snel zeer duidelijk, een gat in de piston ter dikte van een pink...iemand een idee waardoor dit wordt veroorzaakt ?

Te arm mengsel, m.a.w. een te kleine sproeier in je carburateur.

Link naar reactie

Ik zou eerder zeggen verkeerde timing, maar goed.

Of een combinatie van de 2...

Klein verhaaltje, in mijne jonge tijd, erg dat ik dit moet zeggen.

Had ik een pittig 50cctje, dat lekker over de 100 ging, MAAR als ik in het najaar iets te lang met den 105 sproeier blijf rijden had ik prijs.

Gevolg en gat in de zuiger, deed ik een maatje groter, blijven gaan ;-)

Link naar reactie

Of een combinatie van de 2...

Klein verhaaltje, in mijne jonge tijd, erg dat ik dit moet zeggen.

Had ik een pittig 50cctje, dat lekker over de 100 ging, MAAR als ik in het najaar iets te lang met den 105 sproeier blijf rijden had ik prijs.

Gevolg en gat in de zuiger, deed ik een maatje groter, blijven gaan ;-)

 

En in mijn jonge jaren, scoorde ik een T5 die voor het laatst in Sapnje had gereden, met een 152cc Polini derop; sproeiers gechecked - gaan met die banaan... 2km de snelweg op, gat in piston.

 

@TS: Er zijn dus aantal redenen waarom je een gat in je piston kunt branden; naast de genoemde kun je ook een te lange bougie hebben, die een gat in je piston slaat, een te hete bougie, of zelfs een krukas met speling kan een oorzaak zijn. Dus begin met de 'usual suspects' zoals sproeiers, juiste onderdelen en timing checken - ben je voorlopig wel even zoet mee :)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...