Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Hoikes


DD_ves

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

Mezelf efkes voorstellen hier: ben 37 jaren jong, en in volle midlife crisis.

Om de band met mijn 11 jarige dochter (is eigenlijk een halve jongen :) )

te versterken zijn we van plan om samen een vespa te restaureren.

De eerste wordt de mijne, en als we het leuk vinden dan maken we er ook 1 voor haar.

Ik heb hier al een pak gelezen, en hier staat een schat aan informatie!

Voor de eerste dacht ik aan een vnb. Er mag veel aan te doen zijn, maar liefst geen laswerken.

Aangezien het de eerste is, geef ik voor de aanschaf ook liefst niet te veel geld uit...

Ik had ook deze zien staan:

http://nl.kapaza.be/vi/77793121.htm

Ik zou hier graag vooraf vragen wat jullie van bepaalde advertenties vinden, om te vermijden dat ik Curry koop...

Wat vinden jullie van deze??

Link naar reactie

Is de Franse versie van de GS150 VS1 (met externe kabels aan het stuur).  Het is een wide frame model, deze zijn iets moeilijker te restaureren (motorgedeelte en wisselstukken), maar wel heel mooi.

 

Enig nadeel zijn de 9" banden, die zijn momenteel (bijna) niet te vinden. Mogelijk moet je dus een conversie doen naar 10" velgen.

 

Als eerste resto-project kan dit wel tellen!  :)

 

Als de meeste onderdelen aanwezig zijn lijkt de prijs me niet overdreven.

 

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Ja, 't is maar een idee he. Zat ook al een beetje ververld met het wisselstukken probleem en inderdaad de bandjes :)

Maar ik vind die brede voorkant enorm knap!

Het lijkt me braver om met iets meer mainstream te beginnen, mar hij steekt wel m'n ogen uit...

Goeie reis trouwens!

Link naar reactie

Als ge weet dat zijn Italiaanse evenknie (GS VS1-model) al snel voor meer dan 10.000€ over de toonbank schuift, is dit eigenlijk wel een koopje. :)

 

Er zijn wel een paar verschillen: (inlaat zit op de zijkant van de cilinder en carbu onder het zadel, de lichtschakelaar is rechthoekig ipv rond, het zweefzadel en die 9" banden natuurlijk), maar qua uiterlijk moet hij niet onderdoen voor de mooiste vespa ooit in serie gemaakt.
 

Als je een paar handen aan je lijf hebt en je bent verliefd op het model, kopen die handel! :)

 

Groetjes, nero.

 

ps: dank u!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...