Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Gat In Carter


Roeli

Aanbevolen berichten

Heb bij de demontage van mijn versnellingsbak gemerkt dat er aan geprutst was met een soort van metaalpaste, deze vertoonde al enkele barsten. Pasta "weggetikt", en wat blijkt ? Een gat in de carter omdat er te veel materiaal is weggedremeld. (Zie fotos)

Is dit nog op te lossen ? Ik heb nog wel carterhelften liggen van een oude px125, maar zou graag deze carterhelften behouden.

https://picasaweb.google.com/Roeli007/VespaForum2?authuser=0&authkey=Gv1sRgCN35hvzN1PWipQE&feat=directlink

Link naar reactie

Is dit materiaal dan zo onderhevig aan vervorming ? Zou het helpen de carter te lassen met de twee carterhelften + de cilinder aan elkaar gemonteerd ? Hetzelfde doen als mijn voorganger (een soort metaalpasta) is waarschijnlijk een korte termijn oplossing.

Ik heb nog wel ergens carters liggen van een LML150cc. Volgens mij zijn dit dezelfde als een px 125. Hoe zorgen jullie er voor dat er bij het dremelen voldoende materiaaldikte blijft staan ? Nogal een lastige plaats om te meten. Wat is trouwens een veilige marge ?

Link naar reactie

De vervorming is dan veel minder . Op een materiaaldikte van 3mm worden extra rupsen alu. gelast . Bij het afkoelen krimpt het materiaal bijeen . Als er genoeg materiaaldikte is , is er weinig krimp omdat de warmte zich kan verdelen . Als er al veel materiaal is weggefreesd , en er zelfs een gat in is , dan is er geen stijfheid meer in het resterende stuk . Dit zal krimpen en trekt het dichtvlak mee naar onder .

Link naar reactie
  • 1 maand later...

vlakken is niet nodig,

wel de beide carterhelften tegen mekaar aanvijzen tijdens het lassen

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...