Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Jurgen, Erembodegem, nieuwe wespenfan.


JurVek

Aanbevolen berichten

We leven in een norse buurt.  De Vesparijders zwaaien niet terug. Jij toch wel?! :)

Ik zwaai altijd naar andere Vesparijders, maar wij zijn mekaar nog niet tegengekomen, denk ik... ;-)

Link naar reactie

Bij deze wens ik terug te komen op mijn eerdere statement dat Moto's De Troyer te Aalst toch wel een correcte service biedt

 

Mevrouw De Troyer,

Meneer De Troyer,


Bij deze wensen we ons ongenoegen te uiten voor de service die we bij jullie verkregen. Laat me makkelijkheidshalve even alles op een rijtje plaatsen:

 

  1. Bij aankoop van onze witte Vespa GTS werd ons door mevrouw niet meegedeeld dat het een showmodel van meer dan een jaar oud gaat.

    Dit had als gevolg dat we bij onze verzekering een afspraak hadden gemaakt en daar dienden vast te stellen dat de motor niet online kon ingeschreven worden.We hadden bovendien een nieuw attest nodig om de Vespa alsnog als een nieuw voertuig te kunnen inschrijven.

    We dienden een nieuwe afspraak te maken om onze verzekering in orde te brengen.

    Dit kost ons een halve dag verlof.
     
  2. Met het nieuwe attest dienden we ons zelf naar de DIV in Gent te begeven om de inschrijving te kunnen afwerken. Dit hield een wachttijd van net geen 4 uur in + de verplaatsing. Dit kost ons bijgevolg opnieuw een dag verlof.
    Geef toe: het had voor ons véél makkelijker geweest, moest dit vanaf de aankoop meegedeeld zijn. 

    Een jaar gaat inderdaad snel, maar je maakt me niet wijs dat dit niet vermeden kan worden. Het is maar al te gemakkelijk om even excuses aan te bieden voor de houding die aangemeten werd. 

    “Voor de moeite” krijgen we een plastic houdertje om onze frontlader op zijn plaats te houden.Tot nog toe geven we geen commentaar, al vinden we de geste voor de gemaakte fout op de rand van het belachelijke.
     
  3. We bestellen bij aankoop van onze wesp een top case van Vespa en krijgen te horen dat die vlot zou geleverd worden.
    De top case wordt met vertraging geleverd, maar het ruggesteuntje kon niet op tijd geleverd worden. We krijgen te horen dat jullie er voorlopig een zwart ruggesteuntje opgezet hebben, zodat we alsnog kunnen rijden met de Vespa.

    Het definitieve ruggesteuntje zou niet origineel van Vespa zijn en daarom goedkoper zijn. We wachten geduldig af en pas vorige week kan de correcte ruggesteun geplaatst worden.
     
  4. Wat bij ons de doorslag geeft:

    Bij afhaling van de Vespa is het kussentje geïnstalleerd.  Mooi!

    Er dient echter een kost van 110 euro + 10 euro werkloon voor het kussentje betaald te worden, dat niet origineel van Vespa is.  De uitleg is dat een origineel kussen van Vespa 199 euro kost en dat dit dus goedkoop is.

    Bij aankoop van onze Vespa werd ons door mevrouw gegarandeerd dat het rugkussen –gezien niet origineel van Vespa- maximaal 50 euro zou kosten.  Het is inderdaad zo dat een echt lederen Vespa ruggesteun maximaal 199 euro kost.  Je kan ze elders goedkoper vinden, maar dat laat ik in het midden. 
    Tenslotte betalen we graag voor een correcte service.

    Maar laat ons appelen met appelen vergelijken.  Het geïnstalleerd kussen is niét in leder.
    Een soortgelijk kussen van Vespa zelf kost zelfs geen 50 euro! Zo goedkoop vinden we dit dus niet!

    Bovendien merk ik bij thuiskomst op dat het zwarte kussen gewoon in de topcase ligt (meegerekend dus).
    Het is onbegrijpelijk en schaamteloos dat jullie jullie cliënten laten betalen voor de vertraging van jullie leveringen.
    Dit was niét zo afgesproken.  Het lijkt wel of jullie er een sport van maken om het allemaal veel mooier voor te stellen dan het in werkelijkheid is?

    Zo wordt me ondertussen ook bevestigd door andere Vesparijders.

    Bovendien vind ik het bijzonder jammer dat initieel de belofte dat het eerste onderhoud gratis zou zijn in twijfel getrokken werd.  Indien gewenst kan ik nog de factuur (met daarop deze belofte geschreven) doorsturen.
    Het lijkt me aangewezen dat jullie dit in jullie documenten opnemen, zodat de klant niet met enige twijfel wordt benaderd.

U begrijpt beslist dat we meer dan genoeg hebben van de mooie beloftes die gemaakt werden en dat we een andere dealer zoeken om het verdere onderhoud te verzorgen.

Bovendien zullen we geen positieve feedback geven op het Vlaamse Vespaforum en de Vespaclub, waarvan we lid zijn.
 

Link naar reactie

er ontbreekt nog 1 zin in je brief: gezien de omstandigheden zien wij ons genoodzaakt om u te de-frienden op facebook

 

wat een polemiek, ik denk dat die mens serieus gaat wakkerliggen van uw brief NOT

Link naar reactie

Geen antwoord.  En vertel je me ook waarom je het ongepast vindt?

Thx!

 

Omdat zo'n dingen vaak in een moment van woede online gezet worden, en dat je zo mensen soms buitenspel zet zonder dat ze de kans hebben gekregen om de zaken op te lossen. Ik weet natuurlijk niets van de hele zaak, dus moeilijk voor mij om te oordelen over eerdere communicatie.

Link naar reactie

Omdat zo'n dingen vaak in een moment van woede online gezet worden, en dat je zo mensen soms buitenspel zet zonder dat ze de kans hebben gekregen om de zaken op te lossen. Ik weet natuurlijk niets van de hele zaak, dus moeilijk voor mij om te oordelen over eerdere communicatie.

Indien de zaken rechtgezet worden door de dealer, dan ben ik ook fair genoeg om dit mee te delen.  Graag zelfs!

De brief die hier staat is 100% kopie van wat er naar de dealer gestuurd werd, wat ik als het eerlijkste standpunt beschouw.

Ik hou me bovendien 100% bij de feiten en ga er dus van uit dat ik mezelf recht in de ogen kan kijken. 

Bovendien is er een nachtje ijs over gegaan, voor ik hem hier plaatste.

En de dealer hoeft er voor mij niet wakker van te liggen, maar ik geef anderen -die op dit forum vragen met welke dealer je goede en slechte ervaringen had- wel een eerlijke kijk op de feiten.

En draai het hoe je het wil, communicatie zal steeds onderhevig zijn aan persoonlijke interpretatie.  Maar daarom ken ik nog niemand die bewust doofstom geworden is.

Link naar reactie

Er zitten toch veel onregelmatigheden in uw schrijven, dat is mijn eerste reactie.

 

Punt 1 en 2 daar had je zelf kunnen informeren, de verloren tijd verwijten aan uw dealer is onnodig en erover.

Dat houdertje is mooi meegenomen, en het is in plastic, een kleine geste vanwege uw dealer, mooi.

Punt 3 is net een pluspunt voor uw dealer, vertragingen zijn echter altijd onaangenaam, dat is waar, maar soms gebeuren ze, zo gaat dat.

Punt 4, daar ga je in de fout, beter informeren en controleren, ipv dokken en thuis vaststellingen doen en daarna de dealer deze lectuur sturen.

En het laatste is een gemiste kans, als er op je faktuur staat dat het eerste onderhoud gratis is, dan is er geen twijfel mogelijk.

Als je nu nog teruggaat sta je daar met rode kaken, en bij een andere dealer is het weggegooid geld, want het stond zwart op wit op de faktuur.

Vele dealers staan ook niet te springen om het onderhoud over te nemen van een andere dealer, zeker niet als er kosten van komen want dat brengt niet op.

 

Pas op, ik begrijp uw ontevredenheid wel, maar uw reactie is er zwaar over, en de schuld ligt toch grotendeels bij jezelf.

Mijn mening zal u misschien nog minder tevreden maken, maar misschien trek je er lessen uit.

Link naar reactie

Er zitten toch veel onregelmatigheden in uw schrijven, dat is mijn eerste reactie.

 

Punt 1 en 2 daar had je zelf kunnen informeren, de verloren tijd verwijten aan uw dealer is onnodig en erover.

Dat houdertje is mooi meegenomen, en het is in plastic, een kleine geste vanwege uw dealer, mooi.

Punt 3 is net een pluspunt voor uw dealer, vertragingen zijn echter altijd onaangenaam, dat is waar, maar soms gebeuren ze, zo gaat dat.

Punt 4, daar ga je in de fout, beter informeren en controleren, ipv dokken en thuis vaststellingen doen en daarna de dealer deze lectuur sturen.

En het laatste is een gemiste kans, als er op je faktuur staat dat het eerste onderhoud gratis is, dan is er geen twijfel mogelijk.

Als je nu nog teruggaat sta je daar met rode kaken, en bij een andere dealer is het weggegooid geld, want het stond zwart op wit op de faktuur.

Vele dealers staan ook niet te springen om het onderhoud over te nemen van een andere dealer, zeker niet als er kosten van komen want dat brengt niet op.

 

Pas op, ik begrijp uw ontevredenheid wel, maar uw reactie is er zwaar over, en de schuld ligt toch grotendeels bij jezelf.

Mijn mening zal u misschien nog minder tevreden maken, maar misschien trek je er lessen uit.

 

Mijn vespa was ook ouder dan één jaar en kon bijgevolg ook niet meer online ingeschreven worden.

Ik was hierin ook zeer teleurgesteld maar mijn dealer heeft er wel zelf voor gezorgd dat alle papieren reeds de volgende dag in zijn winkel aanwezig waren.

Dus vind ik dat hier van service toch weinig sprake is...

Over de rest ga ik hier geen uitspraken doen (wachttijden lopen soms uit).

Link naar reactie

Er zitten toch veel onregelmatigheden in uw schrijven, dat is mijn eerste reactie.

 

Punt 1 en 2 daar had je zelf kunnen informeren, de verloren tijd verwijten aan uw dealer is onnodig en erover.

Dat houdertje is mooi meegenomen, en het is in plastic, een kleine geste vanwege uw dealer, mooi.

Punt 3 is net een pluspunt voor uw dealer, vertragingen zijn echter altijd onaangenaam, dat is waar, maar soms gebeuren ze, zo gaat dat.

Punt 4, daar ga je in de fout, beter informeren en controleren, ipv dokken en thuis vaststellingen doen en daarna de dealer deze lectuur sturen.

En het laatste is een gemiste kans, als er op je faktuur staat dat het eerste onderhoud gratis is, dan is er geen twijfel mogelijk.

Als je nu nog teruggaat sta je daar met rode kaken, en bij een andere dealer is het weggegooid geld, want het stond zwart op wit op de faktuur.

Vele dealers staan ook niet te springen om het onderhoud over te nemen van een andere dealer, zeker niet als er kosten van komen want dat brengt niet op.

 

Pas op, ik begrijp uw ontevredenheid wel, maar uw reactie is er zwaar over, en de schuld ligt toch grotendeels bij jezelf.

Mijn mening zal u misschien nog minder tevreden maken, maar misschien trek je er lessen uit.

Punt 1 & 2: helemaal niet akkoord.  

Ik ga ervan uit dat indien je als dealer weet dat je de verkochte Vespa niet online kan inschrijven, je dat dan gewoon vermeldt.  Je laat je cliënteel niet eerst nodeloos opstappen naar de verzekering om daar te horen te krijgen dat ze het niet als een nieuw voertuig kunnen beschouwen tenzij er een attest van de dealer wordt afgeleverd.  Hop, eerst opnieuw naar de dealer om een attest, daarna naar de DIV in Gent en daarna terug naar de verzekering.  Eerlijk: ik had 'm niet gekocht als ik dit geweten had.

Het is natuurlijk makkelijker voor de verkoop om dit feit niet te vermelden. :)  

Een plasticje van een habbekrats compenseert hier het gezever noch het verlof dat we hiervoor dienden te nemen.

Punt 3: als je vooraf zegt dat een top case met kussen x euro kost, dan flap je daar niet ineens 70 euro bij.  Ook dat noem ik een minimum aan respect en transparantie.  

Niets vermelden dat de zwarte rugsteun bijgekocht moet worden, is er al helemaal over.  

Bovendien zeg je niet dat een niet-origineel kussen (correctie: het was 120 euro + 10 euro werk) dat je ongeveer driedubbel betaalt van een vergelijkbaar Vespa kussen een goeie deal is.

Feit blijft dat de niet-lederen ruggesteunen voor 39 euro kunnen verkregen worden.  120 euro is drie keer de prijs van een origineel (zelfde vorm, zelfde bekleding, even dik, ... ).

BTW: Reden waarom ik dit rugkussen nam is omdat het zadel dat erop stond in de showroom dit kleur was.

Punt 4: Daar kan ik je perfect in volgen.  Mijn euro viel pas toen ik thuis was.  Je moet wel weten dat er bijna twee maand zit tussen de aankoop van de wesp en de levering van dit rugkussen. 

 

Vind je 110 euro voor een eerste onderhoud ook goedkoop? Louter informatief. :)

De dealers die ik contacteerde wilden zonder problemen het onderhoud van de GTS overnemen.

Toch bedankt voor je input, Euroscooter.

Link naar reactie

misschien had het beter geweest deze meningsverschillen onderling trachten op te lossen alvorens er mee op een forum te komen zwaaien.

Op deze manier maak je zeer slechte reklame voor de dealer (wat waarschijnlijk je bedoeling is) en zal deze zeker niet meer geneigd zijn je verder te helpen.

Link naar reactie

misschien had het beter geweest deze meningsverschillen onderling trachten op te lossen alvorens er mee op een forum te komen zwaaien.

Op deze manier maak je zeer slechte reklame voor de dealer (wat waarschijnlijk je bedoeling is) en zal deze zeker niet meer geneigd zijn je verder te helpen.

Je kan hier een punt hebben, Geertvespa.  Ik ben nooit diegene die zegt altijd gelijk te hebben.  

Of... we kunnen zeggen dat het misschien beter geweest was om correcte service te leveren zodat dit niet gebeurd was.

Het gaat niet over één feit, maar een rits aan dingen die fout liepen op een heel korte periode.

Mijns inziens kan je dit als dealer ook anders oplossen.

Link naar reactie

Je kan hier een punt hebben, Geertvespa.  Ik ben nooit diegene die zegt altijd gelijk te hebben.  

Of... we kunnen zeggen dat het misschien beter geweest was om correcte service te leveren zodat dit niet gebeurd was.

Het gaat niet over één feit, maar een rits aan dingen die fout liepen op een heel korte periode.

Mijns inziens kan je dit als dealer ook anders oplossen.

dat was sowiezo beter geweest natuurlijk, soit ik ken de dealer niet en jou ook niet dus het zal mij zorg wezen

Link naar reactie

Jurgen, ik heb jaren geleden ongeveer hetzelfde meegemaakt. op een moment stapelen de ergernissen van je dealer zich zo op, dat je er een "afkeer" van krijgt. :angry:

 

Na een strijd vol machteloosheid. ga je op zoek naar een andere dealer die je wel correct behandelt (alhoewel je nooit de perfectie vind).

 

Momenteel ben ik zeer tevreden van mijn dealer. en ik heb er ook niets tegen dat hij veel geld verdient (iemand die hard werkt en correct is mag dat !)

 

Mijn vorige dealer was een pure zakenman die op de kap van de" Vespa-gekte" snel geld wilde verdienen om zich in grote luxe te wentelen. op een dag zal dat tegen je keren. :(

Link naar reactie

Jurgen, ik heb jaren geleden ongeveer hetzelfde meegemaakt...op een moment stapelen de ergernissen van je dealer zich zo op, dat je er een "afkeer" van krijgt... :angry:

 

Na een strijd vol machteloosheid... ga je op zoek naar een andere dealer die je wel correct behandelt (alhoewel je nooit de perfectie vind)...

 

Momenteel ben ik zeer tevreden van mijn dealer...en ik heb er ook niets tegen dat hij veel geld verdient (iemand die hard werkt en correct is mag dat !)

 

Mijn vorige dealer was een pure zakenman die op de kap van de" Vespa-gekte" snel geld wilde verdienen om zich in grote luxe te wentelen...op een dag zal dat tegen je keren... :(

 

Jammer dat het zo moet.  Ondertussen nog geen antwoord van de dealer.  En ik denk dat het zo blijft.

Link naar reactie

Ik was van plan hier niet op te antwoorden... Maar er is toch al het één en ander over verteld dat het hier niet meer op aankomt.

Onder het moto een vos verliest wel zijn haar ... Zou ik afgaande van mijn jeugdervaringen "De troyer" het laatste adres zijn waar ik iets zou kopen. Nog geen vijs al moet ik er 100km verder voor rijden.

Ik heb er vroeger tijdens mijn schoolperiode geweest, meestal voor tuningspullen voor camino en mbx nsr en altijd was het meer als " het zal ongeveer zoveel zijn" Dat is echt iemand die het geld uit u zakken haalt. Zeker onervaren niet goed ingelichte klanten worden of werden er bedot.

Ik dacht na al die jaren, en zijn mooie showroom dat hij eerlijker geworden zou zijn... Die heeft zijn leven gebeterd. Uit nieuwsgierigheid ben ik er even langsgeweest om prijs te vragen voor mijn

300 gts supersport. Al was het maar om het idee te geven dat ze zou knn verkopen!

Maar eens zijn

Vrouw gesproken die niet echt op de hoogte us(vrij braaf verteld... Het mens kan er niet aan doen denk ik)

Maar nogmaals, hij heeft een mooie showroom en dacht werkelijk dat hij eerlijker zou geweest zijn na al die jaren.

Maar de herinneringen kwamen terug en wat ik op voorhand al wist werd voor mij persoonlijk bevestigd. Ik kom en koop hier niets meer!

Natuurlijk zullen er wel tevreden klanten zijn anders zou zijn zaak niet meer bestaan. Maar als ik hem zie krijg ik al rillingen, dan zijn mensen als becque in Denderleeuw en Temmerman in St. Lievens Houtem andere mensen hoor! Spreek eens 5' met troyer en daarna met andere dealer en dan met een beetje mensenkennis voel je meteen dat het een gladde paling is.

Dit is mijn bescheiden mening, nog steeds verbitterd uit mijn jeugd hahaha. Nee alle gekheid op een stokje , ik raad de troyer af das al wat ik wil zeggen en ben (jammergenoeg blij dat mijn mening bevestigd wordt door andere personen) blij dat dit openbaar gemaakt wordt... Al zal t zijn koude kleren niet raken, hij heeft destijds goed geboerd en het zal op die paar ontevreden vespalovers niet aankomen.

Link naar reactie

Tyro, ik kan me volledig aansluiten bij jouw verhaal... En stellen dat het mens oliedom is is nog een eufemisme... Ik denk dat - mocht je haar buiten de showroom vragen hoeveel wielen een Vespa heeft - ze er niet zou kunnen op antwoorden, en misschien is het zelfs al een hele uitdaging IN de showroom, want ik vraag mij af of ze aantallen onder de 1000 kan tellen :-) Als ik in de film Nemo die vis zie die Nemo de hele tijd begeleidt, moet ik steevast aan haar denken, en nadien aan de vrouw van kantoormachines Coppens-Hofman in Aalst. Ken je die? Een wetenschappelijk onderzoek naar spontane lobotomie waard!

 

Soit, ik kon het niet laten :-)

 

Hij is inderdaad een gladde paling, maar dat heeft hij van zijn vader, die de zaak ervoor runde, weliswaar eerder in een stal dan in een winkel.

Link naar reactie

Haha van enig sarcasme gesproken Filip! Misschien zijn het wel zusters.

Hmmm je hebt ook Troyer trauma's dan...? Ze heeft je toch niet misbruikt hoop ik hahaha.

Nu ik je avatar zie, jij reed toch niet op de Brusselse steenweg in Aalst? Ik zag er een gts passeren richting Erembodegem rond 15u45 ter hoogte van schoencenter Fonce. De wesp had een zware roffel, je hoorde ze goed aankomen wat erop wijst dat er een andere uitlaat onder zit.

Link naar reactie

Ik passeer wel regelmatig op de Brusselsesteenweg, maar ik rijd met een standaarduitlaat (tot hij versleten is). Ik gebruik mijn scooter eerder als "echt" vervoermiddel dan als hobbyvoertuig, dus ik investeer er enkel het strikt noodzakelijke in :-) Als ik ga voor een andere uitlaat, dan liefst nog niet te veel lawaai, ik rij dagelijks één uur of meer en wil mijn gehoorschade beperken. Broer heeft 30% gehoorverlies door motorrijden...

 

Mocht ik er één nemen als hobbyvoertuig, koos ik eerder een tweetaktmodel, die vind ik een veel mooier geluid hebben, maar ik rij hoofdzakelijk autosnelweg en dan schieten zelfs de 200cc tweetakten een stuk te kort voor mij (heb vroeger nog PX200 gereden).

 

By the way: het zijn geen zusters. Jammer genoeg bestaat zulke domheid in meer dan één familie ;-)

Link naar reactie

Haha van enig sarcasme gesproken Filip! Misschien zijn het wel zusters.

Hmmm je hebt ook Troyer trauma's dan...? Ze heeft je toch niet misbruikt hoop ik hahaha.

Nu ik je avatar zie, jij reed toch niet op de Brusselse steenweg in Aalst? Ik zag er een gts passeren richting Erembodegem rond 15u45 ter hoogte van schoencenter Fonce. De wesp had een zware roffel, je hoorde ze goed aankomen wat erop wijst dat er een andere uitlaat onder zit.

 

Ik was 't ook niet. 

Ik passeer er dagelijks minstens twee keer, maar concludeer vooral 's ochtends dat er nog niet zoveel wespen in de buurt hun nest verlaten hebben rond dat ontiegelijk uur. :)

Bij de weg: Waar blijft die drink op de markt van de wespen uit onze buurt, zodat we eens gezichten kunnen plakken op namen?  Of omgekeerd kan ook. :)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...