sindo Geplaatst: 22 juli 2013 Delen Geplaatst: 22 juli 2013 blokje is uw stroom vanuit uw blok, zou geen verschil mogen geven met of zonder regulator. 60V? zeker dat het uw meter niet is da naar de knoppen is? maar je regulator is een verkeerde dus zinloos om daar te zitten meten Link naar reactie
Tom_vespa Geplaatst: 22 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 22 juli 2013 eerst nieuwe halen dus... zou sam deze hebben liggen? Link naar reactie
Tom_vespa Geplaatst: 22 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 22 juli 2013 nope meter doet het goed zet ik hem op dc komt er daar 2V uit, op ac komt er iets van 8,5v uit en zonder regulator en trek alles open iets van een 60V AC Link naar reactie
nero Geplaatst: 22 juli 2013 Delen Geplaatst: 22 juli 2013 Volgens mij zijt ge uwen kill switch aan het meten of hebt ge dienen verkeerd aangesloten. Daar krijg je effectief 60 à 70V op (en ne goeie snok als ge eraan komt en het chasis ook vast houdt). Groetjes, nero. Link naar reactie
Tom_vespa Geplaatst: 22 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 22 juli 2013 dien werkt ... zonder snok Link naar reactie
Tom_vespa Geplaatst: 23 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 23 juli 2013 Nieuwe regulator gaan halen bij Sam... net hetzelfde probleem. AAN het motorblok iets van een 17V AC meet ik op de 2 draden aan de regulator iets van een 4VDC... ik weet het niet meer... kan nergens kortliggen denk ik... DE blauwe uit het blok verbonden met één van de G's op de regulator de zwarte uit het blok verbonden met de massa van de regulator en die met een vijsje aan de omhulsing van de regulator gelegd. Nog suggesties? Link naar reactie
Tom_vespa Geplaatst: 23 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 23 juli 2013 Kan het eventueel zijn dat ik de blauwe aan de massa van de regulator moet leggen en de zwarte aan de G? Link naar reactie
Sucho10 Geplaatst: 23 juli 2013 Delen Geplaatst: 23 juli 2013 Tom_vespa, Heb jij volgende gedaan : 1. gele en grijze draad afgekoppeld,dus regelaar onbelast, 2. blauwe van statorplaat naar G regelaar, 3. zwarte statorplaat naar Massa regelaar, 4. Massa regelaar naar behuizing regelaar, 5. behuizing regelaar op chassis Vespa vijzen, Als je nu nog 4VDC meet, verbindt dan eens een extra (dikke) massakabel aan de behuizing van de regulator. Meet de DC spanning zoals je net deed en punt dan eens met die extra massakabel op blank metaal op de Vespa ter hoogte van de motor en kijk of de meting verandert. Groeten. Luc Link naar reactie
Tom_vespa Geplaatst: 23 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 23 juli 2013 Volgende heb ik gedaan: 1. gele en grijze draad afgekoppeld,dus regelaar onbelast, 2. blauwe van statorplaat naar G regelaar, 3. zwarte statorplaat naar Massa regelaar, 4. Massa regelaar naar behuizing regelaar, 5. Met een dikke draad van massa motor ineens naar de behuizing van de regelaar Of moer ik de zwarte draad dik nemen dit zijn de foto's van men opstelling : Link naar reactie
Tom_vespa Geplaatst: 23 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 23 juli 2013 Uit de regelaar krijg ik steeds wel men AC spanning maar nog steed een 4V DC... Link naar reactie
sindo Geplaatst: 23 juli 2013 Delen Geplaatst: 23 juli 2013 Als ge nu op de vrije G en uitgang massa meet heb je dan nog steeds 4? Link naar reactie
sindo Geplaatst: 23 juli 2013 Delen Geplaatst: 23 juli 2013 Btw met deze opstelling heb je geen mas op je chassis Link naar reactie
Sucho10 Geplaatst: 23 juli 2013 Delen Geplaatst: 23 juli 2013 Als massa gebruikt ge nu enkel de zwarte draad. Het zoukunnen dat die massaweerstand veel te groot is... moet dus chassis gebruiken ! Link naar reactie
Tom_vespa Geplaatst: 23 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 23 juli 2013 ik heb toch de massa verbonden van het blok met de dikke aardingskabel... Nu heb ik de regulator bevestigd op het chassis nog steeds 4VDC ik zou hier ook nog eens rechtstreeks de dikke aardingskabel van het blok naar het chassis kunnen leggen maar maakt niet veel uit denk ik... Link naar reactie
Tom_vespa Geplaatst: 23 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 23 juli 2013 Regulator op het chassis bevestigd rond de bevestigingsgaten de verf weggedaan boutje erdoor de bruine draad met het oogje door het gat eveneens met de gele draad dat tegen het blok ligt doorverbonden goede massa normaal ? geef ik gas zit ik rond de 4VDC aan regulator en AC spanning blijft zowat hetzelfde dus geen verandering... regulator dat ik heb meegekregen is van ducati PZ (PZ1) zou me sterk verbazen dat dit weer een verkeerde zou zijn... Link naar reactie
sindo Geplaatst: 23 juli 2013 Delen Geplaatst: 23 juli 2013 DC? Ge moet AC meten hè Link naar reactie
Tom_vespa Geplaatst: 23 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 23 juli 2013 Hoe na men regelator krijg ik normaal toch een dc spanning? en als ik alles er van tussen haal en ik meet de zwarte en de blauwe dat uit het blok komen op doormeten geeft het een biep deze liggen toch ni kort in het blok ofzo e... Link naar reactie
sindo Geplaatst: 23 juli 2013 Delen Geplaatst: 23 juli 2013 Uw regulator is enkel een begrenzer. Als het met batterij is dan hebt ge een uitgang DC voor je batterij Link naar reactie
Tom_vespa Geplaatst: 23 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 23 juli 2013 Dat zou inderdaad veel verklaren morgen alles is nameten en men elektrisch circuit proberen in orde te krijgen. Link naar reactie
Tom_vespa Geplaatst: 24 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 24 juli 2013 Voorlopig heb ik alles een nagemeten in de verschillende standen door een transfoke te gebruiken als spanning en alle spanningen kloppen in de juiste standen. Nu op men claxon krijg ik constant 12V en ik zou niet weten hoe ik deze moet bedienen... dit is men schakelaar http://www.vespaclassicparts.com/product_info.php?cPath=37&products_id=189 Dan men remcontact van men achterlicht deze heb ik gwn losjes aangesloten. Als ik dit indruk gaat men 12V spanning weg laat ik ze los krijg ik terug mijn spanning... Moet dit niet juist andersom werken? dit is men contact http://www.vespaclassicparts.com/product_info.php?cPath=37&products_id=192 Link naar reactie
Tom_vespa Geplaatst: 24 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 24 juli 2013 Waarom staat eigenlijk de maskabel van aansluiting 4 in stippellijn ? heeft het hier iets mee te maken? Ik hiervoor gewoon een maskabel genomen zoals bij de rest. Remcontact is ok... Link naar reactie
sindo Geplaatst: 24 juli 2013 Delen Geplaatst: 24 juli 2013 Stippellijn is wit niet mass daarom dat ge constant 12 hebt. Link naar reactie
Tom_vespa Geplaatst: 24 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 24 juli 2013 wrm staat er dan een pijl naast? Dus als ik het gwn vervang door een ander draadje zo het moeten opgelost zijn? Link naar reactie
sindo Geplaatst: 24 juli 2013 Delen Geplaatst: 24 juli 2013 Het knopje waar je op drukt is een schakelaar. Die is verbonden met de mass. De andere draad gaat van je claxon naar be schakelaar. Mij dunkt is dat de basis van electrociteit Link naar reactie
Domi Geplaatst: 24 juli 2013 Delen Geplaatst: 24 juli 2013 Allemaal ni simpel he... Wij gebruiken de 'Jeansprint -kabel'...w.w.z.licht voor,licht achter en remlicht...c'est tout.de simpelste kabelboom en werkt altijd !!! Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.