Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Regulator uitmeten


Tom_vespa

Aanbevolen berichten

blokje is uw stroom vanuit uw blok, zou geen verschil mogen geven met of zonder regulator. 60V? zeker dat het uw meter niet is da naar de knoppen is?

maar je regulator is een verkeerde dus zinloos om daar te zitten meten

Link naar reactie

Nieuwe regulator gaan halen bij Sam... net hetzelfde probleem. AAN het motorblok iets van een 17V AC

meet ik op de 2 draden aan de regulator iets van een 4VDC... ik weet het niet meer... kan nergens kortliggen denk ik... DE blauwe uit het blok verbonden met één van de G's op de regulator de zwarte uit het blok verbonden met de massa van de regulator en die met een vijsje aan de omhulsing van de regulator gelegd. Nog suggesties?

Link naar reactie

Tom_vespa,

Heb jij volgende gedaan :

1. gele en grijze draad afgekoppeld,dus regelaar onbelast,

2. blauwe van statorplaat naar G regelaar,

3. zwarte statorplaat naar Massa regelaar,

4. Massa regelaar naar behuizing regelaar,

5. behuizing regelaar op chassis Vespa vijzen,

Als je nu nog 4VDC meet, verbindt dan eens een extra (dikke) massakabel aan de behuizing van de regulator. Meet de DC spanning zoals je net deed en punt dan eens met die extra massakabel op blank metaal op de Vespa ter hoogte van de motor en kijk of de meting verandert.

Groeten.

Luc

Link naar reactie

Volgende heb ik gedaan:

1. gele en grijze draad afgekoppeld,dus regelaar onbelast,

2. blauwe van statorplaat naar G regelaar,

3. zwarte statorplaat naar Massa regelaar,

4. Massa regelaar naar behuizing regelaar,

5. Met een dikke draad van massa motor ineens naar de behuizing van de regelaar

Of moer ik de zwarte draad dik nemen dit zijn de foto's van men opstelling :

u64a.jpg

67yd.jpg

Link naar reactie

ik heb toch de massa verbonden van het blok met de dikke aardingskabel... Nu heb ik de regulator bevestigd op het chassis nog steeds 4VDC ik zou hier ook nog eens rechtstreeks de dikke aardingskabel van het blok naar het chassis kunnen leggen maar maakt niet veel uit denk ik...

Link naar reactie

Regulator op het chassis bevestigd rond de bevestigingsgaten de verf weggedaan boutje erdoor de bruine draad met het oogje door het gat eveneens met de gele draad dat tegen het blok ligt doorverbonden goede massa normaal ? geef ik gas zit ik rond de 4VDC aan regulator en AC spanning blijft zowat hetzelfde dus geen verandering... regulator dat ik heb meegekregen is van ducati PZ (PZ1) zou me sterk verbazen dat dit weer een verkeerde zou zijn...

Link naar reactie

Uw regulator is enkel een begrenzer. Als het met batterij is dan hebt ge een uitgang DC voor je batterij

Link naar reactie

Voorlopig heb ik alles een nagemeten in de verschillende standen door een transfoke te gebruiken als spanning en alle spanningen kloppen in de juiste standen. Nu op men claxon krijg ik constant 12V en ik zou niet weten hoe ik deze moet bedienen...

dit is men schakelaar http://www.vespaclassicparts.com/product_info.php?cPath=37&products_id=189

Dan men remcontact van men achterlicht deze heb ik gwn losjes aangesloten. Als ik dit indruk gaat men 12V spanning weg laat ik ze los krijg ik terug mijn spanning... Moet dit niet juist andersom werken? dit is men contact

http://www.vespaclassicparts.com/product_info.php?cPath=37&products_id=192

Link naar reactie

Het knopje waar je op drukt is een schakelaar. Die is verbonden met de mass. De andere draad gaat van je claxon naar be schakelaar. Mij dunkt is dat de basis van electrociteit :(

Link naar reactie

Allemaal ni simpel he...

Wij gebruiken de 'Jeansprint -kabel'...w.w.z.licht voor,licht achter en remlicht...c'est tout.de simpelste kabelboom en werkt altijd !!!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...