Ga naar inhoud
Vespaforum.be

noob


tafkar

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen,

al een tijdje volg ik het forum en na lang twijfelen heb ik eindelijk de knoop doorgehakt...

Ik heb me een Vespa aangeschaft 125CC uit '62, althans... dat is wat de papieren zeggen :-)

Kan iemand me meer uitleg geven geven over het model?

Hopelijk geen kat in de zak gekocht.

post-13107-13769190883948.jpg

Link naar reactie

Als je het forum al een tijdje volgt, heb je toch wel gelezen dat je beter eerst vraagt voor je koopt? En als je het forum volgt zou je genoeg gezonde paranoïde angst om geen Aziatische restauratie te kopen moeten hebben... Ergens is daarin duidelijk iets misgelopen...

Wel mooie stickers...

Link naar reactie

100 procent aziatischen troep. Of ge het nu gelooft ofniet..

Link naar reactie
ben je daar 100% zeker van? Deze vespa was me nochtans aangeraden via een kennis... kan het niet geloven dat er kwaad opzet in het spel is?

Als ik van een Vespa niet 100% zeker zou zijn, zou ik 'em niet kopen. Deze zou ik niet kopen.

Kwaad opzet is het niet, eerder onkunde. Tenzij die kennis in teak handelt :)

Je scooter heeft een aantal 'curry' of 'vietbodge' kenmerken; let op - dat is dus een italiaanse scooter die in de jaren 60 naar azie werd geexporteerd, daar 40 jaar is afgebeuld, daar werd gerestaureerd, en nu weer per container terug komt. Een curry kost daar trouwens maar een paar honderd euro.

De kenmerken: duotone, het lijkt mij al een wat oudere import, want de verf lijkt verkleurd?, bouwjaar en model, acccessoires zoals om het piaggiologo, zadelkwaliteit, rubber om het handschoenenvakje. Er zijn nog meer kenmerken, maar op 1 foto is dat een beetje moeilijk te zien.

Dit soort scooters doet het altijd erg goed in etalages. Er op rijden is spelen met je leven.

Probeer de koop terug te draaien, en koop een mooie eerlijke oldie.

Deze opnieuw restaureren, zodat je er wel veilig en betrouwbaar op kunt rijden is een gebed zonder eind, en kost je ongeveer zo'n originele oldie.

Link naar reactie

Bedankt voor de feedback, om eerlijk te zijn ... mijn maag draait even om.

Het is geen teakhandelaar, maar de koop terugdraaien zal waarschijnlijk een uitdaging worden... het proberen waard?

Ik vermoed dat ik geen voet heb om op te staan?

In het slechtste geval, zijn er vakmannen die de situatie correct kunnen inschatten? Dat hij niet 100% geschiedenistrouw is kan me niet zo heel veel schelen. Het belangrijkste is, zoals je vermeld, de veiligheid.

Link naar reactie

heb je deze gekocht van een iemand uit wondelgem , dan is het zeker een curry

Link naar reactie

Nog effen herhalen wat ik heb meegemaakt met zo een scooter.

1. Geen enkele garage wou eraan werken

2. Motor stuk, nieuwe LML motor gestoken

3. Handlebar afgebroken tijdens het rijden, levensgevaarlijk.

4. Stuur afgebroken

5. Voorvork rot

Je kan natuurlijk wat meer geluk hebben. Ondertussen werd het een currytje van om en bij de €5000. Ik heb een nieuw kader gekocht, zie mijn topic restauratie VBB, en samen met alle nieuwe stukken een deftige wesp aan het bouwen. Als hij rijdt, terugbrengen, verkopen aan een ander slachtoffer is niet fair, maar ja...ze moeten maar uitkijken. Ik verwijt je niets daar ik hetzelfde heb voorgehad. Post misschien eens wat meer foto's, maar op dit forum krijg je hem niet verkocht. En trouwens om andere mensen te waarschuwen post ook waar je ze hebt gekocht en voor hoeveel. Wilde gok €2800, als die handelaar een BTW nummer heeft is er een wettelijk verplichte garantieperiode. Zelfs al heb je een faktuur waarin je ondertekend hebt "in de staat door de koper gekend ". In mijn geval was dat zo, alleen bestond het bedrijf niet. Het adres was om de hoek...

Pieter

Link naar reactie

@Pieter1

Bedankt om je ervaring te delen!

Je gok zit niet ver van de realiteit, helaas heb ik hem particulier aangeschaft(regio Hamme/Waasmunster). Het wordt hopen op een beetje goodwill van de verkoper, ik neem vanavond nog contact met hem op.

Link naar reactie

Geraak er maar snel vanaf...genieten van het momentum, lees vespa hype. De koper komen we hier wel tegen, als hij al niet meeleest. Er staan hier een aantal betrouwbare wespen te koop. Maar terugnemen zal de verkoper niet doen. Maar als je een paar honderd euro verliest is het zo...doen. En idd een kat in een zak.

Link naar reactie

@tafkar: Als je hem als Vespa gekocht hebt, kun je 'em nu wel terugbrengen; het is geen Vespa ;)

Info over waar je je VIN zou moeten vinden:

http://scooterhelp.com/serial/vespa.serial.locator.html

Je nummers klinken mij onbekend in de oren; verkeerd gelezen? Of even wachten op een reply van Dave - die weet vast waar dit nummertje vandaan komt.

Link naar reactie

met twee letters framenummer ben je niet veel, maar je kan aannemen dat als het geen vespa framenummer is, het een bajaj is. Bajajs zijn in sé geen slechte scooters maar het hangt ervan af door wie/waar/hoe ze gerestaureerd zijn.

ik raad dat het een indische gerestaureerde import is die al aan iemand anders verkocht is geweest

die zijspiegel ern de stickers zijn erop gezet door de vorige (belgische?) eigenaar waarschijnlijk?

Link naar reactie

het lijkt erop dat iedereen er al meer plezier aan beleeft dan ik zelf :-)

Recherche hobby club?

@Dave, ik denk dat je de nagel op de kop slaat, dat is hem volledig!

Wat houdt dit in? veilig/onveilig... dat lijkt zowat mijn enige bekommernis te zijn nu.

Alvast bedankt aan iedereen voor het opzoekingswerk.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...