Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Oprichting BELGIAN VESPA TRAVELING CLUB


Yannic

Aanbevolen berichten

Naast de vele bestaande Vespa-clubs zouden wij graag een Vespa-club oprichten, specifiek bedoeld om met de Vespa op reis te gaan,

We zouden graag overkoepelend werken, over alle bestaande clubs heen, aangesloten of niet... Gewoon zonder winstoogmerk een toffe reis uitstippelen en organiseren (reisroute, overnachting, verzekering, etc...) om er eens een 3-daagse, een weekje of 10 dagen op uit te trekken met onze wespen...

Een eerste idee zou kunnen zijn... volgend jaar in juni naar Mantova (Italië), naar de Vespa World Days 2014.

Mag ik eens wat reacties : goed of slecht idee, voor- en nadelen... alsook, wie zich eventueel mee wil engageren om het initiatief op mee poten te zetten...

post-9168-13769190860845.jpg

Link naar reactie

Uw eerste idee zal vlug in het water vallen als je veel leden hebt met enkel B rijbewijs. En als je niet ben aangesloten bij een Vespa club aangesloten bij VCB ga je daar ook niet veel kunnen doen.

Goede raad, ga bij een degelijke club en die organiseren ook wel leuke uitstapjes naar het buitenland.

Een club oprichten om éénmaal per jaar erop uit te trekken is op voorhand al gedoemd om te sterven.

Link naar reactie

En dit allemaal gratis , hebt hij veel goesting

Link naar reactie

@yannic ; lees aandachtig de reactie v @vespadiverso. Lees dan eens de pagina's van VCB. Lees dan eens een paar pagina's v verschillende clubs in B (of buitenland)

Lees dan eens de B wetteksten die betrekking hebben op 'het organiseren' van reizen door een vzw/vereniging. Je bent nog jeugdig en enthousiast (heb ik niks op tegen) je zal merken dat het organiseren van reizen door een erkende reisorganisatie moet gebeuren. Dus je gedachte is dood voor ze geboren is.

Mvg, Luciano

Link naar reactie

fico, geloof me, het jeugdige is er al een tijdje vanaf hoor...het enthousiasme gelukkig nog niet. Toch kijk ik raar op van het negativisme en het cynisme op het initiatief... tot ik een privé-bericht kreeg en ik het beter kan begrijpen. Het heeft dus helemaal niets met wetteksten te maken doch eerder een probleem van 'kaas en brood'...

Maar geen probleem, de plannen worden opgeborgen.

Link naar reactie

Ik was wel benieuwd naar die pb van x met de echte reden waatom zo'n club niet wat wordt?

1 bericht is ook maar een mening - laat je niet zo makkelijk uit het veld slaan, zou ik zeggen... Het gemis van een rijbewijs B is wel een valide punt, vond ik.

Link naar reactie

persoonlijk denk ik da ge beter een vriendengroep maakt waar je jaarlijks mee op vespavakantie gaat!! dit alles zonder regels behalve wat gezond verstand van de vespisti .. .. het enige wa telt is de locatie ent de trip richting bestemming !!dit doen wij nu drie jaar en het gaat goed !!

grts P

Link naar reactie

Doen zou ik zeggen , maar ik snap niet hoe je in het vaarwater van de vc kunt belanden ? Wij kunnen er alleen maar goed bij varen om uw bevindingen te lezen .

Link naar reactie

Hey mr160... wat het rijbewiis B betreft ben ik uiteraard ook akkoord, en dat het niet allemaal suiker en honing kan zijn, dat weet ik ook. Het pb'tje ging gewoon over het feit dat wij met het verzamelen van reisinfo (bestemmingen, reisroutes, GPS-bestanden, overnachtingsmogelijkheden, etc.. in het vaarwater komen van het forum...(hoewel?)...en met de organisatie van reizen zou ik dan weer in de winkel van de VC's terecht kunnen komen, wat ook niet de bedoeling is.

Neen, bij mij ging het hem over een plek (website) waar alle reisinfo verzameld werd. Bijvoorbeeld : Ik wil op reis naar pakweg Zweden : "klik op Zweden --> Wat is de mooiste, de makkelijkste route? Wat kost de overzet vanuit Denemarken? Ervaringen, verhalen, etc... Een beetje zoals ze voor fietsers ook hebben : http://wiki.wereldfietser.nl/index.php?title=Landeninformatie doch specifiek voor de Vespavrienden.

Naast het groeperen van de info dacht ik inderdaad om met deze gelijkgestemden ook periodiek een reis in elkaar te steken...geen driedaagse rondrit zoals de clubs organiseren, maar een echte reis; Zweden, Sardinië, het Rode Plein in Moskou... voor iedereen toegankelijk en low cost.

En daarvoor moet ik echt geen wetteksten gaan lezen, en dit kan ik perfect zonder reisorganisatie...veel leuker en veel goedkoper.

Link naar reactie

In het vaarwater komen van het forum? Dan zal ik ook maar geen NL Vespaforum beginnen zeker? Of geen clubje beginnen voor mensen die alleen maar aan Vespa's sleutelen en er nooit op rijden? Pfff...

En VCs die met enige regelmaat meerdaagse reizen organiseren? Als je dit goed voor elkaar krijgt, mogen ze blij zijn als ze zich bij jou club aan mogen sluiten!

Low cost lijkt me een utopie, maar goed - daar vind je wel wat op; ga anders eens kletsen met die gasten van de Dakar Challenge, die hebben al de nodige ervaring, en die kunnen je vast beter op de voor en nadelen, mogelijkheden en onmogelijkheden wijzen.

Link naar reactie

mr160, met low cost bedoel ik dat er geen organisatorische kosten aan te pas zouden komen. Met Dakar Challenge vergelijken mag je niet doen, dit is een echte organisatie, die hebben heel wat kosten, moeten dikke verzekeringen afsluiten, die betalen dik om de containers met Vespa's in en uit Afrika te vervoeren én...die moeten er voor een stuk van leven.

Neen, mij gaat het er om mensen bij elkaar te brengen die méér willen doen met hun Vespa dan rond de kerktoren rijden, zonder de boel te gaan forceren. Neen, waar zou iedereen wel eens naartoe willen rijden? Daar? Ok, dan organiseren wij dat...

Kosten? Ja, benzine, voeding en overnachting...(en vertier) en het zal natuurlijk een rol spelen of je kaviaar wilt eten en in een *****-hotel wil slapen, of als een basic-hotel of camping ook goed is met een groot bord spagetti...

Zie je, ik zie het allemaal niet zo groots hoor... maar ik vond het wel iets hebben, en nuttig voor de liefhebbers... in tegenstelling tot anderen. (Wat ik respecteer uiteraard, ieder zijn mening)

Link naar reactie

Persoonlijk denk ik niet dat je hiervoor een club hoeft op te richten. Er zijn hier al verschillende voorbeelden gepasseerd van mensen die samen op reis gaan zonder elkaar vooraf te kennen.

Hier een berichtje posten in de zin van " wie gaat er mee naar..." en je bent vertrokken.

De opmerkingen van de Leden ven de VC's slaan vooral op het feit dat je naar de VWD's in Mantova zou willen rijden, niet omdat je dit niet mag maar eerder omdat je als club die niet aangesloten is bij VWD je geen toegang krijgt tot de activiteiten daar en je dus mogelijk van een kale reis terug komt.

Nog één tip, als je ver(de)re reizen wil maken , doe het dan met een beperkte groep (max 5 man), hoe meer mensen deelnemen hoe meer meningen. Dit kan voor conflcten zorgen.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Als iedere deelnemer/reiziger deel uitmaakt van een aangesloten VC, is er toch geen probleem? En de VWD in Mantova was maar een idee, en dan moet je natuurlijk naar zo'n dingen zien... dat is zo'n beetje als met dat rijbewijs... ;-)

Link naar reactie

in het vaarwater van het forum? onzin, ik ben is benieuwd wie je dat heeft wijsgemaakt?

even ter info: als je je post 'tagt' met het woord 'reizen' groepeer je die

http://www.vespaforum.be/nl/category/tags/reizen

er is eens een enkele vraag geweest voor een apart forumcontainer ivm reizen etc. Als er vraag naar is kunnen alle topics getagt met reizen daarnaar verhuizen...

Link naar reactie

elk nieuw initiatief kan ik enkel toejuichen. Enige dat echt belangrijk is, is dat je jezelf als organisator moet indekken tegen gebeurlijke ongevallen en dergelijke. Ik zou me wel eerder concentreren om tripjes die niks te maken hebben met bv de vwd, want daar zijn al zoveel initiatieven door grotere en professionelere clubs dat je in het niets zult verdwijnen.

Denk ook eens wat je er zelf aan wil hebben. Het erop uit trekken met enkele vrienden is dikwijls 20 keer plezanter dan een rit organiseren voor onbekenden.

in elk geval. Ik juich het toe !

Link naar reactie
En misschien ware het niet slecht om ondertussen de mogelijkheid te laten om ook berichten/reacties te verwijderen? bv verkochte artikelen, foute berichten, ...

goed, dat komt. zou je graag deze post verwijderd zien, laat dan even weten

Het pb'tje ging gewoon over het feit dat wij met het verzamelen van reisinfo (bestemmingen, reisroutes, GPS-bestanden, overnachtingsmogelijkheden, etc.. in het vaarwater komen van het forum...(hoewel?)...en met de organisatie van reizen zou ik dan weer in de winkel van de VC's terecht kunnen komen, wat ook niet de bedoeling is.

nogmaals: is onzin, wie heeft je dat wijsgemaakt?

Link naar reactie

Neen Dave, die post mag blijven staan hoor, integendeel. Neen, ik heb het over bepaalde artikelen die te koop worden aangeboden en dan verkocht worden. In plaats van "deze topic mag gesloten worden" kun je het gewoon verwijderen...én het ontlast de site.

En over die e-mail wil ik het niet meer hebben.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Dag Yannic, had dit onderwerp al een tijd niet meer gevolgd. Eigenlijk zou je eens contact moeten zoeken met @robing.

Die heeft een reiswesp en peins dat hij meer weg is dan thuis is. En eigenlijk wil ik je niet afbreken, maar je intro is 'ik wil een vespaclub etc oprichten en reizen organiseren... zonder winstgevend oogmerk... die combinatie heeft mijn vorig antwoord tot gevolg. > ik lees daar; ik wil een vzw club oprichten en reizen organiseren.

Maar niemand kan je beletten 'privé' af te spreken en te vertrekken. Dat doen er een hele hoop nietwaar :)

En ik wil bovendien niet negatief doen, ik heb een reflex op dat vlak omdat ik vroeger beheerder was in een sportclub en daar wel 'teen en 'tander heb meegemaakt. Daarom ook die opmerking; lees alles eerst eens door, je leert er veel door en 'tkan nooit geen kwaad.

En bovendien wens ik iedereen veeeele veilige kilometers op zijn vespa - lambretta - plastieken - ijzeren - blinkend - matte - verroeste - scooter -reizen.

Hoop dat ik ze zowat allemaal heb, anders is 'tweer heisa ;))

Mvg, Luciano

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...