Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Tubeless banden PX125


Fanatix

Aanbevolen berichten

Hallo,

Na genoeg platte banden op de px, heb ik besloten om voor tubeless te gaan.

Afgelopen weekend heb ik op de Vespa World Days dan 2 x Michelin S83 3.5x10 banden gekocht, en 2 x F.A. Italia 2.50 velgen (volgens de dealer hetzelfde als SIP velgen...betwijfel ik)

Nu had ik die velgen en banden binnengebracht bij een (niet te vernoemen) Vespa dealer en die zegt dat het onmogelijk is om die banden op die velgen te leggen, en heeft zelfs een van die banden kapot getrokken bij het monteren..

Klopt dit? Want zoals ik op de zoekfunctie lees, passen die banden wel op die velgen..

alvast bedankt

Link naar reactie

Fanatix,

Ik kan mis zijn, maar als ik het goed begrijp past een band van 3.50/10 op een velg van 2.10

Jij hebt een velg van 2.50 en daarop horen (denk ik, someone correct me if i'm wrong please) bredere banden dan de jouwe..

Let wel op, een bredere velg en band zorgen ervoor dat het loopvlak uit het centrum verplaatst wordt en in sommige gevallen loopt de band dan aan tegen je motorblok en/of expansieuitlaat...

Janvda: In het filmpje dat je linkt, gaat het over 2.10 velgen..

En een beetje off-topic : ik las net dat Pinasco en LML nu ook tubeless-velgen aanbieden..iemand daar al ervaringen mee?

Mvg, Bardi

Link naar reactie

Ja ik heb 2.5 velgen.

Uiteindelijk heeft de bandenboer (tegen zijn goesting) een nieuw bandje gegeven, en in een andere motoshop hebben ze die bandjes zonder problemen op de velg gelegd.

Straks eens monteren, en dan zien we wel of ze ergens tegen aan schuren of niet. volgens de dealer op de VWD zou het moeten lukken

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...