Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Elektriciteit pk125s


EvilDevil

Aanbevolen berichten

Wow, super !!!

De spoelen moeten ge dus niet gemeten worden! Ge hebt een verlies van 4.5V langs de zwarte massakabel. Kijk eens of je iets kan bemerken van beschadigde of gescheurde isolatie of zo, uitgevitselde draad,...

Ik stel volgende vliegende opstelling voor als test :

Sluit alles terug aan en gebruik als massakabel een nieuwe zelfgemaakte massakabel vanaf de vijs (goe aanspannen nie vergeten). Die slechte zwarte massakabel gebruik je dus niet hé (laten zweven).

Opgelet, de verbinding rood/zwart die laat je terug zweven zoals in de test van gisteren.

Sluit nu geel aan op de regulator, groen en grijs blijven afgekoppeld. Ik veronderstel dat de oude regulator massa nog steeds is aangekoppeld.

Meet nu de spanning op de klemmen groen/grijs en de massa (opletten DC stand meter !).

Als ge 12V DC meet moogt ge beginnen zingen en dansen... :-)

Link naar reactie

EvilDevil,

Ge neemt een kabelke en sluit dat aan op dat vijske. Dit wordt de vervanger voor de zwarte kabel. Ge sluit dus dat nieuwe kabelke aan, daar waar ge de slechte oude zwarte zou aansluiten. ok ? En de oude, slechte zwarte laat ge maar zweven.

Meer hoef je niet te doen.

Ik ga ervan uit dat alle andere massa's OK zijn. Dus meten mag je op eender welk massa punt. Bij voorkeur aan de regulator.

Ben ik duidelijk ?

Link naar reactie

Hallo Devil,

1. De zwarte aangeduid door de gele pijl trekt ge uit de verbindingsfiche en laat ge gewoon zweven.

2. De nieuwe zwarte die jij hebt vastgemaakt aan dat vijske, moet ge nu verbinden met de zwarte aangeduid met de oranje pijl. Als dat te moeilijk is, dan kan je de 'oranje' zwarte volgen totdat je ergens een punt tegen komt waar die is vastgemaakt aan het chassis en daar jouw draadje bijhangt (bv de regulator).

Ben ik duidelijk ?

34i3g61.jpg

Link naar reactie

Ok,

Misschien gaat het wat te rap...

Doe zoals gisteren :

1. zwart/rood aan elkaar.

2. draad aan vijsje

3. meet tussen blauw en draadje : 16V AC ongeveer.

Als dat terug ok is dan :

4. maak de verbinding zwart (gele pijl) los

5. verbind het draadje aan de vijs met zwart aan de regulator (groen en grijs niet verbonden, geel wel)

6. meet nogmaals blauw en zwart van vijsje en zie dat er niks is veranderd : 16V AC

Doe eerst dit vooraleer verder te gaan.

Link naar reactie

Goed, laat die dan voorlopig los. Dat probleem lossen we gaandeweg dan op.

Bemerking hierbij : als groen en grijs zijn losgekoppeld kan dit normaal gezien GEEN invloed hebben. Strange dus !!

14.5V AC is goed !

Meet nu de DC-spanning op de regulator.

Tot seffens :-)

Link naar reactie

Zo goed ken ik die scooter regelaars niet, maar de kans bestaat dat die slechts werken wanneer je ze belast. Met andere woorden, als je iets aanlegt.

Probeer dus eens, ofwel groen ofwel grijs aan te leggen en nogmaals de DC-spanning te meten.

Link naar reactie

Je hebt dus :

1. zwart geopend aan de gele pijl

2. een draad bevestigd aan de vijs (zie gisteren)

3. deze draad verbonden met de massa van de regulator

4. geel verbonden aan de regulator

5. 15V AC gemeten tussen blauw en massa (draad)

6. 15V AC gemeten tussen geel en massa (draad)

7. 2V DC gemeten op klem groen/grijs van regulator en massa

Klopt dit zo helemaal ?

Als je zeg ja, dat klopt... dan zeg ik dat kan niet ! Daar is iets mis gegaan.

33y46cg.jpg

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...