EvilDevil Geplaatst: 13 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 13 juni 2013 Exact dezelfde Link naar reactie
Sucho10 Geplaatst: 13 juni 2013 Delen Geplaatst: 13 juni 2013 OK, Dat de spanning terugkomt met het afkoppelen van de achterlichten lijkt me toch HEEL vreemd hoor. Doe eens volgende test (krijg ik straks misschien een oscar voor moed en doorzetting ?): Isoleer de regulator van de scooter bv. door er een stukje karton onder te leggen. Laat hem dus nergens contact maken met metaal. Sluit enkel geel aan en het draadje van de vijs, niks anders ! Meet de AC-spanning tussen geel en vijsdraad : 15V normaal. Meet de DC-spanning tussen groen/grijs klem en vijsdraad. Link naar reactie
EvilDevil Geplaatst: 13 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 13 juni 2013 Ac spanning gaat tussen de 13,5 tot 16,5 V de DC nog steeds 2 V. En wat mij betreft krijgt ge uwe oscar zeker en vast Link naar reactie
Sucho10 Geplaatst: 13 juni 2013 Delen Geplaatst: 13 juni 2013 AC is dus prima ok. Ge hebt nu dus alles afgekoppeld en die regulator weigert te werken... Geef eens het type regulator op (of foto). Zal de datasheets eens nalezen. Link naar reactie
EvilDevil Geplaatst: 13 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 13 juni 2013 http://www.sdnscootershop.be/node/122 Link naar reactie
EvilDevil Geplaatst: 13 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 13 juni 2013 Van het merk rms nummer 24 603 0030 Staat ook nog q.0001 op Link naar reactie
Sucho10 Geplaatst: 14 juni 2013 Delen Geplaatst: 14 juni 2013 EvilDevil, De link van SDN verwijst naar een 'stroomregelaar' ?? Hopelijk is dat daar een schrijffout en moet dat '12V gelijkrichter spanningsregelaar' zijn want met een stroomregelaar kunnen we niks doen. Van rms nummer 24 603 0030 vind ik jammer genoeg niks terug op internet, behalve 1 item : Toeval of niet, staat daar verdorie toch ook Ladestromregler op zeker ? Laadstroombegrenzer... en ik moet een 12V gelijkrichter spanningsregelaar hebben. Nu heb ik volgende vragen/opmerkingen : 1. Is dit een laadstroomregelaar of een gelijkrichter spanningsregelaar ? Zit er een papier (datasheet) in de verpakking met technische uitleg ? Kan je dat eventueel navragen in de winkel waar je die hebt gekocht ? 2. In het geval dat het een spanningsregelaar is. Dan werkt deze duidelijk niet. Kan dit bevestigd/getest worden in de winkel waar die werd gekocht ? Link naar reactie
EvilDevil Geplaatst: 14 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2013 Heb net even naar sven gebeld, dat is toch een spanningsregelaar. Link naar reactie
Sucho10 Geplaatst: 14 juni 2013 Delen Geplaatst: 14 juni 2013 Heb je die nieuw gekocht of tweedehands ? Die gaat dus niet... Ofwel : - is die niet goed aangesloten. - is die stuk Link naar reactie
EvilDevil Geplaatst: 14 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2013 volledig nieuw Link naar reactie
Sucho10 Geplaatst: 14 juni 2013 Delen Geplaatst: 14 juni 2013 Die is dus : 1. ofwel slecht aangesloten (staan er aansluittekens of instructies op de regulator ?) 2. ofwel is die kapot Normaal gezien kunnen deze regulators nogal wat verdragen. Gezien de vorige ook 'stuk' was, maak ik me toch de bedenking dat de kans dat beiden stuk zijn gegaan echt minimaal kan ingeschat worden. De kans dat beiden slecht zijn aangesloten lijkt me dus eerder evident. Zolang dit item niet is opgelost kunnen we niet verder... Link naar reactie
EvilDevil Geplaatst: 14 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2013 Er staan geen instructies op deze, op de vorige stonden de kleuren vermeld, deze heb ik hetzelf aangesloten als dat de kleuren vermeld staan op de vorige. Wat stel je voor? Link naar reactie
Sucho10 Geplaatst: 15 juni 2013 Delen Geplaatst: 15 juni 2013 Omdat er op het internet geen datasheets vindbaar zijn, moet ge moet op de één of andere manier zekerheid krijgen van het al/niet werken van jouw regelaars.Daarvoor moet ge de aansluitpennen exact kennen. Misschien kunnen ze jou helpen in de winkel of meer zelfs, kunnen ze die daar gemakkelijk testen ? Als je de ingang, uitgang en massa kent dan volstaat het gewoon om 14V DC aan de ingang te leggen en te kijken of die er ook uitkomt aan de uitgang. Opgelet, gebruikt hiervoor nooit je autobatterij, tenzij de schakeling voorzien is van een zekering !! Gij moet dus op zoek gaan naar de gegevens... of ergens een tweedehands (maar een ander type !) op de kop tikken of lenen. Op scooterbeurzen koop je die voor 5 Euro. Link naar reactie
EvilDevil Geplaatst: 15 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 15 juni 2013 Welk thpe is aangeraden dan? Link naar reactie
EvilDevil Geplaatst: 15 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 15 juni 2013 Op de rulator staan wel letters, 2x G en ene keer het aardingsteken Link naar reactie
Sucho10 Geplaatst: 15 juni 2013 Delen Geplaatst: 15 juni 2013 Elke type : 1. dat kwa behuizing monteerbaar is voor jouw scooter 2. het moet een 12V gelijkrichter zijn 3. vermogen minimum 80W, meer is ok 4. er moet ofwel, een datasheet bij zijn; ofwel dienen de klemmen (ingang, uitgang en massa) netjes aangeduid zijn op de behuizing; ofwel dient er op de behuizing een type vermeld te zijn 5. is geen geen oudijzer marchand in de buurt ? daar kan je zeker voor 5 Euro ééntje meenemen... of met wat geluk gratis op een landelijk containerpark. Post eens een foto van de regelaar met kleurcodes. Link naar reactie
EvilDevil Geplaatst: 15 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 15 juni 2013 Hier de gevraagde foto's: Rechts de nieuwe, links de vorige. Link naar reactie
Sucho10 Geplaatst: 15 juni 2013 Delen Geplaatst: 15 juni 2013 Ben ondertussen wat speurwerk gaan doen op Duitse sites... en iets gevonden : 1. Monteer de rechtse regelaar nog eens. Vijs die op de scooter. 2. Sluit de zwarte massadraad (van vijske) aan op de rechtse massa pin van de regelaar. 3. Sluit die massa pin van de regelaar eveneens aan de behuizing ! (hebben we vroeger niet gedaan). Bij sommige regelaars is die massa intern niet doorverbonden en moet die extra gelegd worden. Zou hier dus (hopelijk) kunnen. 4. Sluit geel aan op linkse pin van de 2 G-contacten van de regelaar. 5. Meet DC op rechtse pin van de 2 G-contacten en massa van de regelaar. Punt 4 en 5 zijn omkeerbaar : je mag dus ook rechts AC aansluiten en dan links DC meten. Link naar reactie
EvilDevil Geplaatst: 15 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 15 juni 2013 Gemeten nog altijd 2V T,an zijn dak et mis doe e Link naar reactie
EvilDevil Geplaatst: 15 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 15 juni 2013 Behuizing van de vespa toch? Of de behuizing van de regulator? Link naar reactie
EvilDevil Geplaatst: 15 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 15 juni 2013 Blijkbaar ben ik hem ook vergeten te monteren Link naar reactie
Sucho10 Geplaatst: 15 juni 2013 Delen Geplaatst: 15 juni 2013 Massaklem van de regulator verbinden met de huizing van de regulator zoals op de foto. Het zou best kunnen dat die intern niet zijn verbonden. En probeer eens bij de deide regelaars. Link naar reactie
EvilDevil Geplaatst: 15 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 15 juni 2013 Nog steeds 2V Link naar reactie
Sucho10 Geplaatst: 15 juni 2013 Delen Geplaatst: 15 juni 2013 Spanningsregelaar voor 5 Euro te Vosselaar : http://www.2dehands.be/brommers-scooters/brommer-onderdelen/ontsteking/stroomregelaar-spanningsregelaar-12v-152355133.html?qq=spanningsregelaar&pc_id=&afd= Link naar reactie
EvilDevil Geplaatst: 15 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 15 juni 2013 Past da? Want dat is blijkbaar voor ne Yamaha. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.