Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Nieuw hier, sinds 2 jaar Vesparijder (GTS 125ie Super)


cangeroe

Aanbevolen berichten

Hallo allen,

na 2 jaar en 11.000 km op de teller van mijn Wesp, trekken we er met 5 (om de 4 decennia dat we op deze planeet vertoeven wat op te luisteren - midlife crisis zullen ze dat wel noemen zeker?) op uit om ritje te maken naar Oostenrijk, +-/ 1300 km heen (4 man op een PX125 en de mijne dus). Heeft er iemand ervaring mee over wat aanvaardbare afstanden zijn om te doen op één dag. Met aanvaardbaar bedoel ik: wij nemen geen autostrades, wij willen kunnen genieten onderweg (lees: als we iets leuk zien, er dan ook stoppen), het rijden op de Vespa mag geen sleur worden en we zouden er graag geraken op 5 à 6 dagen.

Ik kijk uit naar de reacties!

Link naar reactie

http://www.vespaforum.be/nl/blogs/nero/2009/06/16/nero-zell-am-see

Neem best een bidonske reservebenzine mee en weet dat een tankstation in het Duits "tankstelle" wil zeggen. :)

Ik heb er 2,5 dag over gereden aan een gemiddelde snelheid van 60-65km/u.

Vermijd drukke "aswegen" en grote steden, daar is het meestal drummen...

Zelf had ik mijn GPS op "kortste afstand" gezet (in verschillende etappes) met als eindpunt telkens een middelgrote stad om te overnachten.

Groetjes, nero.

Link naar reactie
en je hebt allemaal een motorrijbewijs?

Euh, neen! Van de 5 ben ik de enige met motorrijbewijs. Aangezien je dit bericht postte, is er een probleem indien niet dus! Is het een zwaar risico om toch tot daar te rijden?

Link naar reactie
http://www.vespaforum.be/nl/blogs/nero/2009/06/16/nero-zell-am-see

Neem best een bidonske reservebenzine mee en weet dat een tankstation in het Duits "tankstelle" wil zeggen. :)

Ik heb er 2,5 dag over gereden aan een gemiddelde snelheid van 60-65km/u.

Vermijd drukke "aswegen" en grote steden, daar is het meestal drummen...

Zelf had ik mijn GPS op "kortste afstand" gezet (in verschillende etappes) met als eindpunt telkens een middelgrote stad om te overnachten.

Groetjes, nero.

Tx voor de info en je link.

Hoeveel uur per dag heb je dan effectief gereden?

Link naar reactie

Geen motorrijbewijs betekent ook dat je niet in het buitenland mag rijden. Krijg je iets aan de hand, dan zijn de gevolgen niet te overzien.

Bezint eer je begint, dus hou je aan de regels en blijf zonder motorrijbewijs tussen de landsgrenzen rijden.

Link naar reactie

Meestal rond 8.00u vertrokken en rond 22.00u een slaapplaats gaan zoeken (had niets geboekt). En alle koppel uren een pauze (iets gaan drinken, wat eten, een praatje doen, een tankstelle zoeken,...:)

Wat ik telekens ondervind is dat men in Belgie nooit zoveel km's kan maken dan in het buitenland (teveel rode lichten, bebouwde kommen,...)

Zou toch maar voor een motorijbewijs gaan (je vrienden). Dacht dat je nu verplicht wat uren les moet volgen maar dat je dan ook in het buitenland mag rijden (Europees rijbewijs).

Groetjes, nero.

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Dus bij deze wordt het geen internationale Vespatrip maar des te meer wordt het een "tour de Belgique"! Na navraag bij Touring (op aanraden van de Oostenrijkse ambassade) heeft een jurist daar me bevestigd dat het rondtuffen op een scooter met een B-rijbewijs enkel mag binnen de Belgische landsgrenzen, eens erover dien je over een volwaardig motorijbewijs te beschikken. Wat ik eruit onthoud is dat ons rijbewijs qua look en vorm Europees is maar qua regelgeving verre van dus. Hetzelfde geldt trouwens voor een Oostenrijker: binnen Oostenrijk mag hij met een autorijbewijs ook rijden op zijn Vespa tot 125cc maar niet erbuiten!

Bon, hoe dan ook, het risico nemen we absoluut niet maar dat zal ons er niet van weerhouden om ongeveer een 1000km af te leggen in den Belgik.

Nogmaals dank aan allen hier voor de info en de tips. Hopelijk kunnen mijn maten tegen volgend jaar allemaal een motorijbewijs voorleggen en kunnen we alsnog een tochtje in het buitenmand maken.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...