Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Electrische Onsteking Timing


ticce

Aanbevolen berichten

Hallo,

Nu ik mijn mugello al een tijdje geïnstalleerd heb, ben ik aan het kullen met de timing. Ik krijg de startplaat niet zover om tot 19° te komen. Ik geraak misschien maar tot 22°. Het is een elektrische onsteking van SIL. Zou ik eventueel de openingen in de startplaat groter kunnen maken? Of is dat niet de bedoeling. Of kan het aan het vliegwiel liggen? Ik heb het ook al met een andere startplaat geprobeerd, ook SIL maar gecorrigeerd door Beedspeed, en hier hetzelfde verhaal. Heb met een timing gun getest, alleen maar om te zien dat het nog een groter verschil is dan op het oog. Nu ik een beetje meer tijd heb, zou ik toch stilaan willen rijden maar telkens komt er weer een andere probleem boven :-( .

Groeten, Koenraad

Link naar reactie

moet marcheren zonder aanpassingen aan statorplate. hebben die al menig maal gestoken zonder problemen

Link naar reactie

ja de onsteking is bij jullie op punt gezet drie jaar terug en heb er gewoon mee kunnen rijden( met een 175cc ), maar nu krijg ik die niet juist. Ik krijg de statorplate niet verder gedraaid ( met de klok mee ). Daarom dacht ik aan het vliegwiel. Wat gebeurd er eigenlijk als je rijdt met een ontsteking die te ver staat? gewoon om te weten, niet dat ik zo ga rijden.

Link naar reactie

was nog voor ik er werkte ;). cilinder kan veel te warm worden of er kan een gat in de piston geblazen worden

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...