Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Het organiseren van een jaarlijkse (low-budget) VESPA-tocht of VESPA-reis


Yannic

Aanbevolen berichten

Graag had ik een paar zielsgenoten gevonden om jaarlijks een VESPA-tocht of zelfs een VESPA-reis te organiseren, liefst low-budget, zodat zowel jong als oud aan het evenement kunnen deelnemen. Voelt iemand zicht geroepen om samen met mij een poging te doen? De bedoeling zou zijn om 'kalm' te beginnen, een weekend, verlengd weekend, om te evolueren naar een heuse buitenlandse reis. Ik denk dat wij de organiserende groep niet te groot mogen maken, ik dacht aan maximum 5 personen; jong en oud, man en vrouw... Wie ziet dat zitten??

post-9168-1376919018664.jpg

Link naar reactie

Heu, ik jaren aan fietrsreizen gedaan...en ben pas overgeschakeld op Vespa... alleen en in groep, op hotel en op camping. Vooral in groep komt er toch wel wat meer bij kijken hoor, zeker als je iedereen te slapen wil leggen, en een gevarieerd programma en parcours wil uitstippelen; en toch alles betaalbaar wil houden.

Link naar reactie

In groep is evenveel werk als iets alleen boeken. De ritten zijn hetzelfde in groep of alleen. Iets bezoeken alleen of in groep is ook niet meer werk. Het meeste van uw voorbereiding kruipt in het uitstippelen van je route als je weet welke bestemming je wilt aandoen.

En onder groep versta ik max 6 personen, anders gaat het mislopen.

Veel succes met je tripjes.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Zeer leuk, al 2 keer gedaan met klanten en collega's maar low-budget zou ik dit niet noemen. Wellicht ook niet de bedoeling dat iedereen met zijn eigen vespa komt. Ik vermoed niet dat Yannic naar dit op zoek is.

Wij organiseren met ons 3 ook jaarlijks wat. Dit jaar willen we er een weekend van maken. Het is al moeilijk om een datum af te spreken, laat staan dat het weer dan nog meevalt. Leuk idee maar niet makkelijk te organiseren...

Link naar reactie

quote 'Ik denk dat wij de organiserende groep niet te groot mogen maken, ik dacht aan maximum 5 personen'

Ik denk dat wanneer je met 5 personen gaat RIJDEN het nog net plezant en overzichtelijk is...

Wat vespadiverso hierboven schreef zal niet ver van de realiteit af zijn..

Met 5 organiseren? Dus met een 20-tal mensen rijden dan neem ik aan? Dat lijkt me zeer veel werk, verantwoordelijkheid, stress etc...

Kortom, zowat alles wat je niet wil als je relaxed wilt cruisen...

mvg, Bardi

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Als mijn wesp in orde raakt, rij ik graag mee. Misschien een toerke rond België. Met een tentje heb je geen probleem met logement en blijft het low budget. Enkele voor en nadelen:

- gezien we buiten de landsgrenzen gaan is een rijbewijs A vereist

- als we het redelijk houden, kan iedereen naar huis als hij het beu raakt

Ik dacht ergens centraal te beginnen en via Nederland naar de Vlaamse kust enzo naar Cap blanc nez. Dan via het noorden van Frankrijk naar Luxemburg, Duitse grens en meteen naar Nederland. Ik speel al lang met het idee.

Pieter 0474/840.375

Link naar reactie

Voila, dat bedoel ik nu Joris. Wij hebben vorig jaar ook iemand gehad die in Zwitserland al wilde terugkeren. Hij heeft de reis naar Elba en terug toch gedaan. Op tijd en stond stoppen om hem goede moed in te spreken en het is een onvergetelijke reis geworden waar we heel wat hebben afgelachen.

Link naar reactie

Ben al jaren een low budget vakantiefietser.

Als je echt low budget wil gaan is het overnachten in een tentje een aanrader.

Ben na de aanschaf van een LXV125 op dezelfde manier naar Gjovik geweest en verleden jaar naar het meer van Geneve.

Voordeel is dat je geen strikte planning moet volgen.zelf je potje kan koken (is geen must)en als het weer wat meezit elke avond een feestje rond de tentjes zonder pakkans:)

Bij echte slechte weersomstandigheden moet je eventueel uitkijken naar een B&B of iets dergelijks.

Ben niet echt voor een planning.

Simpele afspraken zoals vertrekplaats en natuurlijk het einddoel.

Rijden in groep, per duo,trio?

Slapen: ieder in zijn tentje of...

Wat bij panne: wachten of niet?

Verzekering inclusief takeldienst voor allen?

Is er een leider of beslist de groep?

Ga je om kilometers te doen of zijn enkele toeristische tussenstops mogelijk.

Ik ben geneigd om te zeggen ik ga mee, maar uit ervaring weet ik dat low budget reizen in groep niet evident is.

Je vertrekt in ieder geval als vrienden...

Als je zo wil gaan reken ik 50€/dag zonder brandstof.

Al mag er gerust een uitschieter tussen zitten. Tis toch vakantie hé.

Texel

Lourdes

Ierland

Bretagne

Vlaanderen vesparoute (bestaat noch niet maar... ).

Binnen een paar jaar Marokko (met assistentiewagen).

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...