stanman Geplaatst: 23 februari 2006 Delen Geplaatst: 23 februari 2006 Vorige week een nieuwe oliekering geplaatst aan de vliegwiel zijde omdat hij stationair in toeren verhoogde. Alles terug op zijn plaats geschroeft en het motortje draaide weer als een klokje. Vandaag in de voormiddag even naar het werk gereden , geen probleem gehad motor deed het goed, van thuis tot het werk is wel maar 400m, maar soit. Deze middag vespakke aan gekickt en naar thuis gereden, na zo'n 10m gereden te hebben trek ik even door en de motor houd zich in, "die is natuurlijk nog koud dacht ik zo bij mijn eigen" Thuis geariveerd trek ik de gas eens open terwijl ik in neutraal sta, hij zou willen in toeren gaan maar houd zich elkens in.Als ik chock trek valt hij stil, stationair draait hij maar niet zoals het hoort. Raar, nochtans niet geregeld aan de carbu, waarom zou ik hij reed en draaide goed. Deze avond eens kijken wat het probleem is, mijn eerste gedacht was, hij krijgt geen benzine zoals het moet, omdat hij op resereve staat en de reserve stand van mijn rally heeft me nog al eens n de steek gelaten. Mijn 2de gedacht zou zijn dat het vliegwiel van zijn plaats is verschoven, mischien is de spie los gekomen, omdat ik dit heb moeten demonteren en monteren om de oliekering te vervangen, het is een femsatronic, de spie houd ook de nokkenas voor de ontsteking op zijn plaats.(en dat is een verekt kleine spie) Idee 2 is mischien wat ver gezocht(mischien als die spie het heeft begeven en de nokkenas van zijn plaats is gekomen draaid de motor wel helemaal niet meer). nog enige tips mischien voor de rest? laat u volledig gaan greetz In nood kent mijn zijn vrienden, mischien krijg ik wel geen enkele reply op deze post 'een eenzame jongen' Link naar reactie
Dr Who Geplaatst: 23 februari 2006 Delen Geplaatst: 23 februari 2006 nokkenas? Over welke motor heb je het? Link naar reactie
stanman Geplaatst: 23 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2006 Dat is een de as die het femsatronic contact bediend voor de ontsteking, deze schuift over de krukas (rally 200) Link naar reactie
teddy kgb Geplaatst: 23 februari 2006 Delen Geplaatst: 23 februari 2006 verstopte einddemper? maar dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk Link naar reactie
stanman Geplaatst: 23 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2006 waarschijnlijk krijgt hij geen naft zoals het moet, ik laat nog iets weten als het opgelost is(het probleem bedoel ik dan) Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 23 februari 2006 Delen Geplaatst: 23 februari 2006 beste stan ik denk dat ge uwe carbu terug moet afstellen omdat hij daarvoor te veel valse lucht trok via de keerring die je vervangen hebt en daar deze nu vervangen is en hij geen valse lucht meer zou mogen trekken dit is volgens mij een stelling die kan kloppen grtz sidvespa Link naar reactie
stanman Geplaatst: 23 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2006 De bougie had de geest gegeven , ik rij met een zeer rijk mengsel om hem te roderen, inmiddels is hij al lang gerodeert en ik heb hem vergeten armer te zetten resultaat bougie zo zwart gebrand als zwarte piet.Nieuwe gestoken en gaaaaaaaaaaaaas Link naar reactie
nero Geplaatst: 23 februari 2006 Delen Geplaatst: 23 februari 2006 Als je ontsteking slecht is afgesteld, krijg je ontploffingen in de uitlaat, dit zal dus niet het geval zijn.Ik denk ook dat het een gebrek aan benzine is (de reserveopening zit beneden in de tank waar het vuil zich ophoopt).Eventueel zou het ook de luchtfilter kunnen zijn die losgekomen is en waarlangs er lucht in de carbu wordt gezogen. Link naar reactie
DJ Blackdisque Geplaatst: 23 februari 2006 Delen Geplaatst: 23 februari 2006 les 1 altijd eerst de bougie vervangen... Link naar reactie
stanman Geplaatst: 23 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2006 Bougie is ook het eerste wat ik vervangen heb, maar dat van les 1 altijd eerst de bougie vervangen klopt niet dikwijls. Link naar reactie
DJ Blackdisque Geplaatst: 23 februari 2006 Delen Geplaatst: 23 februari 2006 kweet het maar dan zijt ge soms toch wel een stapje verder. Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 24 februari 2006 Delen Geplaatst: 24 februari 2006 Als hij nu nog af en toe wa raar durft doen, moet je de afstand tussen de nokkenas en de 'pick-up' van je onsteking controleren, te weinig en hij durft slepen en dan is je pick-up er binnen de kortste keren aan, en als hij te ver staat ga je slechte ontsteking hebben. Dit is een veelvoorkomend probleem met Rally's met veel kilometers, het krukaslager begint te verslijten, waardoor er meer slag op de as komt, waardoor deze tegen de 'pick-up' begint te wrijven en dan is't gedaan met rijden. Link naar reactie
stanman Geplaatst: 24 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2006 Heb ik de laatste keer al gecontroleerd, en tot nu toe staat hij nog goed, kan het zijn dat je zo'n pick-up ook niet meer nieuw kan krijgen. Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 24 februari 2006 Delen Geplaatst: 24 februari 2006 Ik denk van niet, maar die trekken (qua uitzicht toch) verdacht veel op de ontstekings pick-up van een Bajaj, "but don't take my word for it", maar misschien is dat de moeite om eens te controleren op compatibiliteit... Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.