Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Slingeren voortrein >GTS 125


Vespaboerke

Aanbevolen berichten

beste Medevespisten,

Vorig jaar kocht ik voor mijn (ons) vrouw een gts 125.Aangezien er een tsjing tsjoeng band oplag vooraan (Sava),besloot ik om er een Pirelli op te leggen.Ik had deze nog liggen uit recup (bijna halfweg).Bij het rijden tussen 40 en 60 per uur durf ik niet met 1 hand te rijden,stuur is niet te houden (slingrert).Bij 2 bandencentrales geweest,wiel kan niet op balanceermachine.Iemand enig idee what to do?

Groeten

Link naar reactie

De beruchte 'wobble' waar zoveel GTS'en mee kampen...

Als je steering wobble gaat zoeken op het modernvespa.com forum ga je een hoop theoriën vinden over de oorzaak:

Van extra accessoires (topkoffer, scherm: die heb je beiden), tot soort band, uitlijning etc.

Voor iedere gebruiker die tevreden is van één oplossing, vind je er weer één die het maar niks vindt.

De meest gegeven tip is het verzwaren van je stuurgewichten (maar dat is bij jou ook al in orde...)

of experimenteren met verschillende banden (als je budget dat toelaat > Staat er een budget op jouw veiligheid?).

Mijn 250 heeft ook een beetje last van wobble, maar de beste tip die ik persoonlijk kan geven is: met twee handen rijden.

Link naar reactie

Ook last van gehad,

Met de "Hand" laten ballanceren door specialist,en de bandenspannig goed id gaten houden helpt ook vaak!

(De banden man zou een soort van adaper moeten maken voor de velg an past de velg wel ih balanceer apparaat)

Heb nu de CityGrip's zijn echt gewelldig!

Groet,AJ

Link naar reactie

niet elke band is geschikt voor elke moto... soms ligt het gewoon aan het soort rubber, soms ligt het aan een tal van andere zaken. Tenzij je extraatjes toevoegt die de luchtstroming belemmeren is het hoogst waarschijnlijk de tekening of 'de band'. Bij een nieuwe band kan dit overgaan, blijft soms hangen tijdens eerste 100km en dan plots weg.

Link naar reactie

Ik heb me laten wijsmaken dat de ene band niet de andere is, ook van hetzelfde type en merk.

Bij de productie van de banden wordt er een kwaliteitscontrole gedaan. De "mindere" banden met kleine foutjes worden niet vernietigd maar meestal online verkocht aan een goedkopere prijs (wat de grote prijsverschillen zou verklaren).

Misschien toch beter de "volle pot" betalen en zeker zijn van goede rubbers? :)

Ook is het zo dat banden beperkt houdbaar zijn (dacht dat daar zelf een fabricagedatum op staat). Banden waarvan de houdbaarheidsdatum (bijna) overschreden is worden meestal ook goedkoper van de hand gedaan.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

ik vrees dat je recup band gewoon slecht is.

Heel veel hangt ook af van hoe een band 'bewaard' wordt. Je mag 'm eigenlij nooit plat liggend bewaren, niet ophangen aan een koord of haak. Enigste goeie manier is rechtstaand en dan liefst nog eens elke paar maanden een slag draaien. Anders kan het karkas zich gaan 'zetten' en krijg je onbalans. Ik ben er praktisch zeker van dat het met een nieuwe een pak beter zal zijn.

Link naar reactie

Ik zou al ne keer beginnen met nen nieuwen band te steken, een band die eerst ergens anders heeft opgelegen om daarna weer op een ander wiel te steken, sorry, ik zou er niet aan beginnen.

Wat kost een nieuwe band, 't is wel uw veiligheid, als ge daar al moet op besparen...

natuurlijk : Vespa BOERKE ;-)

Link naar reactie

Hela pigsken,

Pas op he met uwen uitleg!!!!! Want ik kom naar de halloweenrit (als't nie regent).Maar heb ondertussen al heel wat uitleg ontvangen van mijn bandenboer.Eens proberen om handmatig uit te lijnen (pasjense-werkje).Probeer van 't weekend eens.

Greetz,

Boerke (Vespa)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...