Vespaboerke Geplaatst: 19 oktober 2012 Delen Geplaatst: 19 oktober 2012 beste Medevespisten, Vorig jaar kocht ik voor mijn (ons) vrouw een gts 125.Aangezien er een tsjing tsjoeng band oplag vooraan (Sava),besloot ik om er een Pirelli op te leggen.Ik had deze nog liggen uit recup (bijna halfweg).Bij het rijden tussen 40 en 60 per uur durf ik niet met 1 hand te rijden,stuur is niet te houden (slingrert).Bij 2 bandencentrales geweest,wiel kan niet op balanceermachine.Iemand enig idee what to do? Groeten Link naar reactie
Wim_1979 Geplaatst: 20 oktober 2012 Delen Geplaatst: 20 oktober 2012 De beruchte 'wobble' waar zoveel GTS'en mee kampen... Als je steering wobble gaat zoeken op het modernvespa.com forum ga je een hoop theoriën vinden over de oorzaak: Van extra accessoires (topkoffer, scherm: die heb je beiden), tot soort band, uitlijning etc. Voor iedere gebruiker die tevreden is van één oplossing, vind je er weer één die het maar niks vindt. De meest gegeven tip is het verzwaren van je stuurgewichten (maar dat is bij jou ook al in orde...) of experimenteren met verschillende banden (als je budget dat toelaat > Staat er een budget op jouw veiligheid?). Mijn 250 heeft ook een beetje last van wobble, maar de beste tip die ik persoonlijk kan geven is: met twee handen rijden. Link naar reactie
AJ Geplaatst: 20 oktober 2012 Delen Geplaatst: 20 oktober 2012 Ook last van gehad, Met de "Hand" laten ballanceren door specialist,en de bandenspannig goed id gaten houden helpt ook vaak! (De banden man zou een soort van adaper moeten maken voor de velg an past de velg wel ih balanceer apparaat) Heb nu de CityGrip's zijn echt gewelldig! Groet,AJ Link naar reactie
pete Geplaatst: 20 oktober 2012 Delen Geplaatst: 20 oktober 2012 Als dat met de "slechte" banden niet zo was, ligt de oorzaak bij de band (slijtagepatroon/montage), zou ik zo denken. Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 20 oktober 2012 Delen Geplaatst: 20 oktober 2012 IK heb dit ook aan de hand, eerst met mijn schwalbe weathermans, nu met de citygrips. Bij ongeveer 50km per uur. Link naar reactie
gonzaleztony Geplaatst: 20 oktober 2012 Delen Geplaatst: 20 oktober 2012 Je moet eens je topkoffer er eens afhalen en dan eens rijden, bij mij was het slingeren gedaan. Dus het ligt aan de koffer. Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 20 oktober 2012 Delen Geplaatst: 20 oktober 2012 Je moet eens je topkoffer er eens afhalen en dan eens rijden, bij mij was het slingeren gedaan. Dus het ligt aan de koffer. Als ik er gene op heb , kan ik die er moeilijk vanaf halen Tony. Link naar reactie
gonzaleztony Geplaatst: 20 oktober 2012 Delen Geplaatst: 20 oktober 2012 Sorry wist ik niet, ik dacht direkt aan wat bij mij de oorzaak was. Link naar reactie
les Geplaatst: 20 oktober 2012 Delen Geplaatst: 20 oktober 2012 Te hoge bandendruk vooraan kan ook voor stabiliteitsproblemen zorgen bij de gts. Ik ga nooit boven de 1.8bar vooraan anders begint hij raar te doen... Link naar reactie
Smook Geplaatst: 20 oktober 2012 Delen Geplaatst: 20 oktober 2012 niet elke band is geschikt voor elke moto... soms ligt het gewoon aan het soort rubber, soms ligt het aan een tal van andere zaken. Tenzij je extraatjes toevoegt die de luchtstroming belemmeren is het hoogst waarschijnlijk de tekening of 'de band'. Bij een nieuwe band kan dit overgaan, blijft soms hangen tijdens eerste 100km en dan plots weg. Link naar reactie
jelle83 Geplaatst: 21 oktober 2012 Delen Geplaatst: 21 oktober 2012 ik zou eerst dat voorwiel laten balanceren heeft hem dat nog dan kan je de zwaarder stuurgewichten steken (gewichten van een topkoffer) ja kan ook de kop lager van de voorfork ietsje vaster zette dat help ok wel eens Link naar reactie
nero Geplaatst: 21 oktober 2012 Delen Geplaatst: 21 oktober 2012 Ik heb me laten wijsmaken dat de ene band niet de andere is, ook van hetzelfde type en merk. Bij de productie van de banden wordt er een kwaliteitscontrole gedaan. De "mindere" banden met kleine foutjes worden niet vernietigd maar meestal online verkocht aan een goedkopere prijs (wat de grote prijsverschillen zou verklaren). Misschien toch beter de "volle pot" betalen en zeker zijn van goede rubbers? Ook is het zo dat banden beperkt houdbaar zijn (dacht dat daar zelf een fabricagedatum op staat). Banden waarvan de houdbaarheidsdatum (bijna) overschreden is worden meestal ook goedkoper van de hand gedaan. Groetjes, nero. Link naar reactie
knifeman Geplaatst: 21 oktober 2012 Delen Geplaatst: 21 oktober 2012 ik vrees dat je recup band gewoon slecht is. Heel veel hangt ook af van hoe een band 'bewaard' wordt. Je mag 'm eigenlij nooit plat liggend bewaren, niet ophangen aan een koord of haak. Enigste goeie manier is rechtstaand en dan liefst nog eens elke paar maanden een slag draaien. Anders kan het karkas zich gaan 'zetten' en krijg je onbalans. Ik ben er praktisch zeker van dat het met een nieuwe een pak beter zal zijn. Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 21 oktober 2012 Delen Geplaatst: 21 oktober 2012 Ik zou al ne keer beginnen met nen nieuwen band te steken, een band die eerst ergens anders heeft opgelegen om daarna weer op een ander wiel te steken, sorry, ik zou er niet aan beginnen. Wat kost een nieuwe band, 't is wel uw veiligheid, als ge daar al moet op besparen... natuurlijk : Vespa BOERKE ;-) Link naar reactie
khemoekeenwespoftwie Geplaatst: 21 oktober 2012 Delen Geplaatst: 21 oktober 2012 Mij hebben ze gezegd om balanceergewichten in de spiegels te steken. En zo zou het opgelost kunnen worden. Ik moet wel zeggen dat de mijne alleen slingert bij heel hard remmen en in decceleratie. Misschien een tip? Link naar reactie
nero Geplaatst: 21 oktober 2012 Delen Geplaatst: 21 oktober 2012 De mijne slingert alleen maar als ik geen onderbroek aan heb! ) Groetjes, nero. Link naar reactie
les Geplaatst: 21 oktober 2012 Delen Geplaatst: 21 oktober 2012 De mijne slingert alleen maar als ik geen onderbroek aan heb! )Groetjes, nero. Bwahahahha !!! :-D Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 21 oktober 2012 Delen Geplaatst: 21 oktober 2012 De mijne slingert alleen maar als ik geen onderbroek aan heb! )Groetjes, nero. Link naar reactie
RoflGts300 Geplaatst: 22 oktober 2012 Delen Geplaatst: 22 oktober 2012 Met die Tsjechische (dacht ik) Savas hebde dat wel harder dan met de City Grips van Michelin. Heb topkoffer en zit ook met ne wobble op 50 ... maar enkel als ik de gas minder ... constant gas geven helpt daarbij. Groeten, Rolf Link naar reactie
inspiron1 Geplaatst: 22 oktober 2012 Delen Geplaatst: 22 oktober 2012 Vandaag had ik het omgekeerde voor, de mijn reed wel heel strak rechtuit, tot ik opmerkte dat ik gewoon vooraan leeg(plat) stond. Bandje heropgeblazen en zien of hij terug vanzelf leeg loopt. Link naar reactie
Vespaboerke Geplaatst: 23 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 2012 Hela pigsken, Pas op he met uwen uitleg!!!!! Want ik kom naar de halloweenrit (als't nie regent).Maar heb ondertussen al heel wat uitleg ontvangen van mijn bandenboer.Eens proberen om handmatig uit te lijnen (pasjense-werkje).Probeer van 't weekend eens. Greetz, Boerke (Vespa) Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.