Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Silent rubber sprint veloce


koeno83

Aanbevolen berichten

Dit is mijn eerste post op dit forum dus ik zal me zelf even kort voorstellen.

Ik ben Koen en ben sinds een tijdje bezig met de restauratie van een sprint veloce uit 1976. Het blok is al uit elkaar geweest en alle lagers, rubber en pakkingen heb ik vervangen. Alle overige onderdelen zijn gestraald en nu alle nog strak maken dan kan het naar de spuiter.

Ik heb alleen een probleem met de silent rubbers, de oude zijn eruit maar de nieuwe is na 1 centimeter vast komen te zitten en wil niet voor of achteruit.

Tot nu toe heb ik al van alles geprobeerd, het blok warm maken, de silent rubber koud maken en brute kracht.

Hopelijk heeft iemand tips voor me hoe ik hem er ofwel uit of wel helemaal in kan krijgen. Zelf denk ik nog aan een laatste optie dat is afzagen maar een rubber van 1 centimeter lijkt me niet echt prettig rijden.

Hierbij ook een foto.

Al vast bedankt!

post-8436-13769189349613.jpg

Link naar reactie

Als het er één is met een volledig metalen omhulsel kan je proberen om met een draadstang en 2 grote rondellen de silenblok er verder in te krijgen (goed oliën) en de motorarm warmen zodat hij gaat uitzetten.

Anders kan je van de andere kant proberen de silenblok terug eruit te kloppen met een lange staaf.

Als laatste poging kan je de silenblok vast klemmen in de een spanvijs of griptang en er zo proberen beweging in te krijgen.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...