Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Van Motor naar Vespa


Myxx

Aanbevolen berichten

Hallo Vespa vrienden,

mijn naam is Marino en ben ondertussen al redelijk geboeid geraakt door de mooie Vespa's en de leuke berichten hier.

Zelf bezit ik momenteel een Honda Blackbird 1200cc die ik met pijn in mijn hart zal moeten verkopen of eventueel ruilen voor een Vespa. Het is een zalige motor maar wegens gezondheid en praktiche redenen moet ik iets lichter zoeken.

Ik heb altijd een oogje op de Vespa gehad en vooral de GTS 300 spreekt mij wel aan.

Wat ik graag had geweten, is er hier iemand van een motor overgestapt op een Vespa en wat zijn je bevindingen.

Heb momenteel nog wat twijfels of de switch niet te groot zal zijn alhoewel ik weinig keus heb. Hoe is jullie dit bevallen?

Vespa 300 rijders zonder overstap van een motor mogen uiteraard ook hun lof over de 300 posten:-)

Ik hoor het wel

Grt

Link naar reactie

Marino met een blackbird ? Toevallig geen klant bij een modelbouwwinkel in Houthalen ? :-)

Zo'n 300 gaat minder pit hebben als uw 1200 zoals ge al zelf kunt raden maar omdat het variomatics zijn zijn ze nog verdomd snel tot 100kmh voor hetgeen wat het is.

Ik heb al met veel gereden incl. kawa 1100(lang verhaal) en rij nu met een 125cc GTS, zelfde chassis als een 300 maar met een 125 motor en ik ben content op één ding na en dat is dat 90kmh rijden nog maar net kan zonder de motor te overbelasten, een 300 was beter geweest ;-p

Link naar reactie

Na 250 dt, 600 gpx, 750 zxr, cbr 900 fireblade,748 duc, en dan een hele poos zonder motor, een oldie gekocht en nu een 300 gts.

Eerlijk , het is o zo heerlijk en soepel rijden, bruikbaar, handig en relax rijden. Tja, tis niet de power en de speed van een racemachine, maar het gaat hem nu over de fun.

En die is er wel degelijk in overshot. Ik heb weinig vrije tijd, en sport nogal veel, maar ik heb continue goesting om de wesp van de stal te halen... .. iedereen kent dat gevoel wel. Je wilt nog eventjes het blokje om, ipv direct naar huis toe. Toegegeven, mijn metalen dingetje heeft wel de charme, en is plezant, maar die plastieken rijdt echt wel super, super...

Link naar reactie

Heb vroeger nooit met zware moto's gereden. Rij nu al enkele maanden met de GTS 300 . Is dikke fun, goeie acceleratie, geen vitessen ,ideaal voor de kortere ritten, woon -werkverkeer zou ik zeggen. Maar soms zou ik graag nog wat extra pk onder m'n gat zitten hebben. Ik denk dat ik er in de toekomst toch nog een zwaarder tourmodelletje bij zal nemen.

Link naar reactie

Bij mij is het ook een beetje andersom: veel plezier met de Vespa + super praktisch (elke dag op de wesp naar het werk)

Maar als ik met de moto rijd, krijg ik toch ook altijd goesting in meer.

Dit weekend nog de Mollenrit hier in de buurt gedaan met de moto van een kameraad (voorlopig rijbewijs: heb zelf geen motor) en dat viel me toch weer geweldig mee...

Link naar reactie

Hartelijk dank voor jullie reacties.

Ondertussen staat mijn motor te koop, de knoop is doorgehakt.

Ik weet uiteraard dat ik de power moet missen maar ben al het gezeul met kledij, helmen enz een beetje beu en dit dan nog buiten de lichamelijke ongemakken gerekend.

Als je in een club of met vrienden kan gaan rijden ligt het nog anders maar ik rij meestal korte ritten alleen (vanwege tijdsgebrek) en daar is niet veel leuks meer aan. Mijn leeftijd vraagt ondertussen ook niet meer naar snelheid en sensatie :-)

Vorig jaar tijdens mijn vakantie heb ik 3 weken met een gewone 125cc scooter gereden en heb er mij ongelooflijk mee geamuseerd. Voor een 125cc had hij opmerkelijk veel pit, met 2 op dat ding door de Thaise bergen en dat ging vlot. De 300 is een stuk krachtiger dus het zal alleen maar leuker zijn. Op een warme dag met de Vespa naar het werk, dat zie ik helemaal zitten. Nu nog even wachten tot mijn motor verkocht is en dan gaan we voor de Vespa.Verder ben ik helemaal overtuigd!

Wat mij nog een beetje zorgen baart is mijn lengte, ik ben 1.94m groot en hoop dat ik pas op de Vespa?

Grt Marino (niet van de modelwinkel:-)

Link naar reactie

Op ne Vespa met een lederen pak zeker, nee toch? :-)

Het is idd de bedoeling dat ik wat lichter gekleed op de Scooter kan.

Wel met vest en jeans uiteraard.

Morgen zal ik de Vespa shop een bezoekje brengen, dan weet ik direkt of ik er op pas.

Link naar reactie

ten eesrte , wa vraagt ge voor die Black bird , ik ken misschie iemand die geintresseerd zou kunnen zijn of sta die op kapaza,( anders moet ge me maar PMen)

ten tweede ge bedoelt toch nie de vespa shop in Antwerpen? ...Want dan zen der winkles in Antwerpen waar de service pakken beter is dan daar.

Link naar reactie

Dat is niet mis dat lederen pakje maar toch... :-)

Thx Quick, ik heb het doorgestuurt.

Mijn eerste gedacht was naar Antwerpen te gaan maar omdat ik richting Gent moest ben ik bij Pauwels geweest.

Zeer vriendelijk man, hij heeft veel uitleg gegeven en heb de GTV en GTS kunnen zit-testen.

De GTV is vanwege het zadel te klein, op de GTS kan ik een beetje naar achter schuiven en dat maakt het verschil.

Voor onderhoud zou ik in Niel bij De Meester gaan, iemand ervaring met de service daar?

Ondertussen heb ik dan mijn goesting gevonden, een GTS 300ie super met klein en groot scherm en met bagagedrager voor en achter.De foto's volgen nog, ben er zeer tevreden mee. Hij heeft 12000 km en ziet er nog zeer goed uit en voor een normale prijs gekocht.

Inspirion kan je een linkje posten van het vestje?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...