pete Geplaatst: 10 mei 2012 Delen Geplaatst: 10 mei 2012 Vermoed dat je met draaiende motor aan de polen van de batterij kan meten of de scooter genoeg laadt? Hoeveel zou dit dan meer moeten zijn dan de 6volt die de batterij sowieso al heeft? (ps: het is een gs 150 met contactpunten, keverbobijn en "moderne" gelijkrichter) Alvast bedankt. Mvg pete. Link naar reactie
nero Geplaatst: 10 mei 2012 Delen Geplaatst: 10 mei 2012 Voor een correct meetresultaat best de polen loskoppelen en de meten aan de bedrading. Groetjes, nero. Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 10 mei 2012 Delen Geplaatst: 10 mei 2012 ik dacht dat de batterij ook enkel oplaad als je een bepaalde snelheid hebt, en dus niet op ralenti. Ik ben hier niet zeker van. Heb het van horen zeggen Link naar reactie
Dimitripx125 Geplaatst: 10 mei 2012 Delen Geplaatst: 10 mei 2012 klopt , anders is de spanning te laag laadspanning ongeveer 7.5V polen loskoppelen Link naar reactie
pete Geplaatst: 10 mei 2012 Auteur Delen Geplaatst: 10 mei 2012 Ok merci mensen. Heb ivm de gelijkrichter het schema proberen aan te houden van op het forum hier. Mogelijks domme vraag: Als ik de polen van de batterij loskoppel (om exact te kunnen meten) , blijft de motor dan nog draaien? Mvg pete. Link naar reactie
nero Geplaatst: 10 mei 2012 Delen Geplaatst: 10 mei 2012 Als je wat gas bijgeeft zal hij normaal draaiend blijven, voldoende om te kunnen uitmeten. Groetjes, nero. ps: zorg ervoor dat je stroomkabel niet tegen het chasis komt. Link naar reactie
pete Geplaatst: 11 mei 2012 Auteur Delen Geplaatst: 11 mei 2012 Bedankt. Heb vandaag gemerkt dat er eerst andere dingen aan de orde zijn. De batterij was al gedeeltelijk ontladen, starten was enkel mogelijk met hulp van lader. Ga dus eerst batterij laden/electra nog eens nalopen en contactslot (beter) bestuderen. Heeft inderdaad volle batterij nodig om te starten/mooi te lopen. De lichte euforie (1ste maal starten na 50 jaar) is al een beetje vervlogen:) Link naar reactie
inspiron1 Geplaatst: 17 mei 2012 Delen Geplaatst: 17 mei 2012 Das de reden waarom ik een vespatronic monteerde, geen batterijstroom , geen vesparit. Link naar reactie
inspiron1 Geplaatst: 17 mei 2012 Delen Geplaatst: 17 mei 2012 Ook als de batterij niet voldoende oplaadt, dan gaat de vespa stilvallen, bij mij was dit zo, ik startte mijn ss op met de oplader aan de batterij, en hij draaide perfect, dan loskoppelen en na enkele secondes ... stil. De gedachte van ' als mijn batterij het laat afweten dan kan ik stilvallen' , daar wilde ik van af. Link naar reactie
pete Geplaatst: 18 mei 2012 Auteur Delen Geplaatst: 18 mei 2012 Merci voor de reacties, sluit het plaatsen van een vespatronic zeker niet uit, maar ga het probleem eerst eens verder bekijken. Mvg pete. Link naar reactie
pete Geplaatst: 31 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 31 augustus 2012 Heb opgemeten zoals door jullie voorgesteld, het lijkt me (wat dat betreft) nu in orde. Bedankt. Link naar reactie
AJ Geplaatst: 31 augustus 2012 Delen Geplaatst: 31 augustus 2012 Blijf "ellende" die oude(GS,SS) zooi,Rijd/start als een trein, Maar hoe deden "Ze" het vroeger dan met orginelen ontsteking? Karin heeft ook een probleen als Haar accu niet lekker vol blijft! Zou het kunnen zijn dat die "nieuwe" accu's van nu, niet sneller/beter opladen dan die oude van vroeger?,Meer(Lood/Zuur)? GS160 van Haar rijd en start goed mits accu lekker vol zit... Groet,AJ Link naar reactie
nero Geplaatst: 2 september 2012 Delen Geplaatst: 2 september 2012 Vroeger was het overdag rijden met licht niet verplicht (werd trouwens nooit gedaan), dit vreet al heel wat van je batterij-energie. Ook kan het magnetisme van het vliegwiel het wat laten afweten en de kwaliteit van de hp-bobijnen zijn ook niet meer deze van vroeger. (volgens mij verbruikt een keverbobijn ook meer energie). Groetjes, nero. Link naar reactie
pete Geplaatst: 2 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 2 september 2012 Er is nog een ander (hopelijk klein) probleempje opgedoken, waardoor ik niet over een langere periode kan testen, maar voorlopig lijkt me het electrisch gedeelte redelijk ok. Daar het contactslot van een ander type gs is, heb ik ook de bediening van het licht wat aangepast in een poging niet teveel stroom te pakken. Het vliegwiel is gehermagnetiseerd, batterij nieuw 13 amp, ben benieuwd hoe het verder loopt. 50 jaar geleden hadden ze geen druppelladers enzo, vraag me ook af hoe ze het dan deden. Mvg, pete. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.