Ga naar inhoud
Vespaforum.be

laadstroom gs 150 op 6 volt


pete

Aanbevolen berichten

Vermoed dat je met draaiende motor aan de polen van de batterij kan meten of de scooter genoeg laadt?

Hoeveel zou dit dan meer moeten zijn dan de 6volt die de batterij sowieso al heeft?

(ps: het is een gs 150 met contactpunten, keverbobijn en "moderne" gelijkrichter)

Alvast bedankt.

Mvg pete.

Link naar reactie

ik dacht dat de batterij ook enkel oplaad als je een bepaalde snelheid hebt, en dus niet op ralenti.

Ik ben hier niet zeker van. Heb het van horen zeggen

Link naar reactie

Ok merci mensen. Heb ivm de gelijkrichter het schema proberen aan te houden van op het forum hier.

Mogelijks domme vraag:

Als ik de polen van de batterij loskoppel (om exact te kunnen meten) , blijft de motor dan nog draaien?

Mvg pete.

Link naar reactie

Bedankt. Heb vandaag gemerkt dat er eerst andere dingen aan de orde zijn. De batterij was al gedeeltelijk ontladen, starten was enkel mogelijk met hulp van lader. Ga dus eerst batterij laden/electra nog eens nalopen en contactslot (beter) bestuderen.

Heeft inderdaad volle batterij nodig om te starten/mooi te lopen.

De lichte euforie (1ste maal starten na 50 jaar) is al een beetje vervlogen:)

Link naar reactie

Ook als de batterij niet voldoende oplaadt, dan gaat de vespa stilvallen, bij mij was dit zo, ik startte mijn ss op met de oplader aan de batterij, en hij draaide perfect, dan loskoppelen en na enkele secondes ... stil.

De gedachte van ' als mijn batterij het laat afweten dan kan ik stilvallen' , daar wilde ik van af.

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Blijf "ellende" die oude(GS,SS) zooi,Rijd/start als een trein,

Maar hoe deden "Ze" het vroeger dan met orginelen ontsteking?

Karin heeft ook een probleen als Haar accu niet lekker vol blijft!

Zou het kunnen zijn dat die "nieuwe" accu's van nu, niet sneller/beter opladen dan die oude van vroeger?,Meer(Lood/Zuur)?

GS160 van Haar rijd en start goed mits accu lekker vol zit...

Groet,AJ

Link naar reactie

Vroeger was het overdag rijden met licht niet verplicht (werd trouwens nooit gedaan), dit vreet al heel wat van je batterij-energie. Ook kan het magnetisme van het vliegwiel het wat laten afweten en de kwaliteit van de hp-bobijnen zijn ook niet meer deze van vroeger. (volgens mij verbruikt een keverbobijn ook meer energie).

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Er is nog een ander (hopelijk klein) probleempje opgedoken, waardoor ik niet over een langere periode kan testen, maar voorlopig lijkt me het electrisch gedeelte redelijk ok. Daar het contactslot van een ander type gs is, heb ik ook de bediening van het licht wat aangepast in een poging niet teveel stroom te pakken. Het vliegwiel is gehermagnetiseerd, batterij nieuw 13 amp, ben benieuwd hoe het verder loopt. 50 jaar geleden hadden ze geen druppelladers enzo, vraag me ook af hoe ze het dan deden.

Mvg, pete.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...