korsakoff2010 Geplaatst: 5 april 2012 Delen Geplaatst: 5 april 2012 Hallo allemaal, Heeft er iemand ervaring met een polini " venturi " luchtfilter op een px motor ? Is er hiervoor voldoende plaats ? (vnb met px motor ), krijg je hiermee een grotere prestatie? Zie link met de bedoelde luchtfilter : http://www.sip-scootershop.com/en/products/air+intake+system+polini+ve_20301530 Mijn motor is een 150 cc met 3 poorten , 20/20 carburator met sito plus uitlaat en px 200 luchtfilter (luchtgaatjes voor sproeier) Ook heb ik een aangepaste hoofdsproeier. Groeten Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 5 april 2012 Delen Geplaatst: 5 april 2012 NIets ( denk ik, maar kheb er geen ervaring mee) Link naar reactie
fajes Geplaatst: 5 april 2012 Delen Geplaatst: 5 april 2012 then "shut the f*ck up, Donny" Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 5 april 2012 Delen Geplaatst: 5 april 2012 Kzal het anders verwoorden uit ervaring heb ik gemerkt dat bij een smallframe die redelijk standaard is het geen nut heeft om een sportfilter te zetten. Ik veronderstel hier ook niet zeker omdat je al met de px200luchtfilter rijdt. Link naar reactie
korsakoff2010 Geplaatst: 5 april 2012 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2012 ok, ik denk dat de prijs van een 24/24 carburator een grotere vermogenwinst/prijs zal geven dan een luchtfilter van 50 euro . Mvg Link naar reactie
co-tje Geplaatst: 5 april 2012 Delen Geplaatst: 5 april 2012 Iemand hier uberhaupt ervaring met zo'n ding? Link naar reactie
jef__vb Geplaatst: 7 april 2012 Delen Geplaatst: 7 april 2012 Ter info: da's ni gewoon nen andeere luchtfilter, da's een ander systeem voor den inlaat. Voor info en ervaringen, zie: http://www.lmlocgb.co.uk/phpBB3/viewtopic.php?f=6&t=3746&hilit=Venturi http://www.lmlocgb.co.uk/phpBB3/viewtopic.php?f=6&t=4704&start=10 In't algemeen schijnt het wel iets te doen (acceleratie wat bruter en krachtiger), en 't zal vooral een bruut geluidje maken. Link naar reactie
jef__vb Geplaatst: 7 april 2012 Delen Geplaatst: 7 april 2012 En Korsakoff, als uw blok ne standaard 150 is, zou het wel eens kunnen dat je met dit meer plezier gaat hebben dan met ne 24/24 carbu. Ik wil hier ni de specialist uithangen, maar hoe ik het zie: met die venturi krijg je meer lucht binnen (daarom ook dat je de hoofdsproeier aanzienlijk moet vergroten) Meer lucht = meer knal = meer fun. Ne 24/24 zal ook meer lucht binnenpakken, maar iets zegt me dat da op ne standaard 150 een beetje overbodig is en ni zo veel zal uitmaken. Pas op, ik heb het zelf nog niet uitgeprobeerd, dus ik kan ernaast zitten. Link naar reactie
KoenJansens Geplaatst: 10 april 2012 Delen Geplaatst: 10 april 2012 Heb deze Polini venturi kit op mn PX 125 geplaatst, geeft een opmerkelijk verschil... Ik had al eerder zo,n Sito uitlaat (de rode met de 2 pijpjes) geplaatst en dus de main jet van 98 naar 100 vergroot, bij deze polini zat een 115 sproeier maar deze bleek te groot want motor begon te sputteren bij hoog toerental, dus heb ik een 110 en 112 bestelt en momenteel test ik de 110 main jet op mn standaard SI 20/20 (140 - BE 5 - 110) en het lijkt wel alsof ik met een andere scooter rijdt, een 150 ipv een 125... Maar dat is natuurlijk een persoonlijk gevoel. De sound is in ieder geval supertof, een doffer bromgeluid en niet zon scherp geschreeuw. Een aanrader zeker voor z'n prijs en op 2 minuutjes geplaatst... Link naar reactie
KoenJansens Geplaatst: 10 april 2012 Delen Geplaatst: 10 april 2012 @jef : er bestaan 2 versies van deze kit, 1 voor de si 20/20 en een tweede voor de SI 24/24... Je moet dus wel degelijk de juiste bestellen... ( gewoon ter info ) Link naar reactie
korsakoff2010 Geplaatst: 13 april 2012 Auteur Delen Geplaatst: 13 april 2012 ok bedankt allemaal voor de reactie, zal dit na mijn roddage eens aanschaffen , nu eerst nog wat inrijden ... Link naar reactie
co-tje Geplaatst: 13 april 2012 Delen Geplaatst: 13 april 2012 Ik ben benieuwd naar je bevindingen. Link naar reactie
josse Geplaatst: 13 april 2012 Delen Geplaatst: 13 april 2012 Ga er ook eentje bestellen Link naar reactie
janjuleke138 Geplaatst: 14 april 2012 Delen Geplaatst: 14 april 2012 De mijne komt maandag normaal toe :-) Link naar reactie
korsakoff2010 Geplaatst: 15 april 2012 Auteur Delen Geplaatst: 15 april 2012 Kunnen jullie de bevindingen qua sproeier upgraden na jullie tests ook even posten ? Volgens sip: With OE PIAGGIO cylinders the upgrade should be between 5-8 sizes larger. In combination with performance orientated cylinder set ups your main jet needs an increase of between 10 and 15 sizes. groetjes Link naar reactie
nero Geplaatst: 15 april 2012 Delen Geplaatst: 15 april 2012 Ik denk dat jullie wespen serieus meer gaan zuipen met zo'n filter. Groetjes, nero. Link naar reactie
korsakoff2010 Geplaatst: 15 april 2012 Auteur Delen Geplaatst: 15 april 2012 hier een oude topic van een systeem die op het zelfde principe gebaseerd is: http://www.vespaforum.be/forum/topic/19362 Link naar reactie
janjuleke138 Geplaatst: 17 april 2012 Delen Geplaatst: 17 april 2012 Vorige week in humo: 9 pinten per dag is gezonder dan geen. Leve zuipen dus! groetjes, Jan Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 18 april 2012 Delen Geplaatst: 18 april 2012 Ik denk dat jullie wespen serieus meer gaan zuipen met zo'n filter.Groetjes, nero. En waarom denkt Nero dat ? Link naar reactie
wijlen de Makke Geplaatst: 18 april 2012 Delen Geplaatst: 18 april 2012 Omdat die van de Nero ook ne zuiper is:) Groetjes Makke Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 18 april 2012 Delen Geplaatst: 18 april 2012 Omdat je paar sproeiers groter moet en grotere sproeier meer naft? Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 18 april 2012 Delen Geplaatst: 18 april 2012 ja maar om nu te zeggen dat hij het dubbele gaat verbruiken ? dat versta ik onder serieus zuipen. Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 18 april 2012 Delen Geplaatst: 18 april 2012 Of eerder verzuipen als die het dubbele drinkt ze Link naar reactie
janjuleke138 Geplaatst: 18 april 2012 Delen Geplaatst: 18 april 2012 Hij staat erop en het voelt toch weer wat sneller. Niks spectaculairs maar toch merkbaar vlottere acceleratie. Sproeier was 110, nu 112. Mijn verdere setup kan je in mijn topic lezen. Groetjes, Jan Link naar reactie
nero Geplaatst: 18 april 2012 Delen Geplaatst: 18 april 2012 With OE PIAGGIO cylinders the upgrade should be between 5-8 sizes larger. In combination with performance orientated cylinder set ups your main jet needs an increase of between 10 and 15 sizes. Het doet pijn, maar voor één keer moet ik Arti gelijk geven...) Als je de sproeiermaat 5 tot 8 maten moet verhogen gaat je motor zuipen, neem dat maar van me aan. Lees hier dat er iemand zijn sproeiermaat slecht 2/10 heeft opgevoerd, zal idd wel héél verschil maken (tot de eerste vastloper toch). De luchttoevoer met zo'n filter is vele malen meer dan met een standaard, als je de sproeiers niet voldoende aanpast heb je vroeg of laat brokken! Groetjes, nero. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.