Ga naar inhoud
Vespaforum.be

vermogenwinst met polini " venturi" luchtfilter ?


korsakoff2010

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Heeft er iemand ervaring met een polini " venturi " luchtfilter op een px motor ?

Is er hiervoor voldoende plaats ? (vnb met px motor ), krijg je hiermee een grotere prestatie?

Zie link met de bedoelde luchtfilter :

http://www.sip-scootershop.com/en/products/air+intake+system+polini+ve_20301530

Mijn motor is een 150 cc met 3 poorten , 20/20 carburator met sito plus uitlaat en px 200 luchtfilter (luchtgaatjes voor sproeier)

Ook heb ik een aangepaste hoofdsproeier.

Groeten

post-5982-13769188417299.jpg

post-5982-13769188418174.jpg

Link naar reactie

En Korsakoff, als uw blok ne standaard 150 is, zou het wel eens kunnen dat je met dit meer plezier gaat hebben dan met ne 24/24 carbu. Ik wil hier ni de specialist uithangen, maar hoe ik het zie: met die venturi krijg je meer lucht binnen (daarom ook dat je de hoofdsproeier aanzienlijk moet vergroten) Meer lucht = meer knal = meer fun. Ne 24/24 zal ook meer lucht binnenpakken, maar iets zegt me dat da op ne standaard 150 een beetje overbodig is en ni zo veel zal uitmaken.

Pas op, ik heb het zelf nog niet uitgeprobeerd, dus ik kan ernaast zitten.

Link naar reactie

Heb deze Polini venturi kit op mn PX 125 geplaatst, geeft een opmerkelijk verschil... Ik had al eerder zo,n Sito uitlaat (de rode met de 2 pijpjes) geplaatst en dus de main jet van 98 naar 100 vergroot, bij deze polini zat een 115 sproeier maar deze bleek te groot want motor begon te sputteren bij hoog toerental, dus heb ik een 110 en 112 bestelt en momenteel test ik de 110 main jet op mn standaard SI 20/20 (140 - BE 5 - 110) en het lijkt wel alsof ik met een andere scooter rijdt, een 150 ipv een 125... Maar dat is natuurlijk een persoonlijk gevoel. De sound is in ieder geval supertof, een doffer bromgeluid en niet zon scherp geschreeuw. Een aanrader zeker voor z'n prijs en op 2 minuutjes geplaatst...

Link naar reactie

Kunnen jullie de bevindingen qua sproeier upgraden na jullie tests ook even posten ?

Volgens sip:

With OE PIAGGIO cylinders the upgrade should be between 5-8 sizes larger. In combination with performance orientated cylinder set ups your main jet needs an increase of between 10 and 15 sizes.

groetjes

Link naar reactie
With OE PIAGGIO cylinders the upgrade should be between 5-8 sizes larger. In combination with performance orientated cylinder set ups your main jet needs an increase of between 10 and 15 sizes.

Het doet pijn, maar voor één keer moet ik Arti gelijk geven...:))

Als je de sproeiermaat 5 tot 8 maten moet verhogen gaat je motor zuipen, neem dat maar van me aan.

Lees hier dat er iemand zijn sproeiermaat slecht 2/10 heeft opgevoerd, zal idd wel héél verschil maken (tot de eerste vastloper toch).

De luchttoevoer met zo'n filter is vele malen meer dan met een standaard, als je de sproeiers niet voldoende aanpast heb je vroeg of laat brokken!

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...