Ga naar inhoud
Vespaforum.be

vermogenwinst met polini " venturi" luchtfilter ?


korsakoff2010

Aanbevolen berichten

With OE PIAGGIO cylinders the upgrade should be between 5-8 sizes larger. In combination with performance orientated cylinder set ups your main jet needs an increase of between 10 and 15 sizes.

Het doet pijn, maar voor één keer moet ik Arti gelijk geven...:))

Als je de sproeiermaat 5 tot 8 maten moet verhogen gaat je motor zuipen, neem dat maar van me aan.

Lees hier dat er iemand zijn sproeiermaat slecht 2/10 heeft opgevoerd, zal idd wel héél verschil maken (tot de eerste vastloper toch).

Jeeuuh, mijn eerste keer gelijk xd

De luchttoevoer met zo'n filter is vele malen meer dan met een standaard, als je de sproeiers niet voldoende aanpast heb je vroeg of laat brokken!

Groetjes, nero.

Link naar reactie
Hij staat erop en het voelt toch weer wat sneller.

Niks spectaculairs maar toch merkbaar vlottere acceleratie.

Sproeier was 110, nu 112. Mijn verdere setup kan je in mijn topic lezen.

Krijg je met die upgrade van 2 een mooi bruine bougie ? ( rekening houdende met de goede afstelling voor de venturi )

Link naar reactie

Yep, bougiekleur is goed.

Ik zeg er wel bij dat ik in de standaard luchtfilter ook al twee gaatjes had en de buitenste blauwe gaas ook had verwijderd.

Dus de luchtstroom was al een stuk groter, vandaar de kleinere aanpassing waarschijnlijk.

Eerst had ik een 117 geprobeerd maar deze kwam niet vooruit.

groet,

Jan

Link naar reactie
  • 3 weken later...

De main jet van 110 blijkt nog iets 'te rijk', heb dan maar 105 en 107 besteld bij SIP, deze weekend eerst testen met de 107 (108 was niet op stock)... De combinatie is dan de volgende SI 20/20 met SI 20/20 (140 - BE 5 - 107). Nu vraag ik me af wat het zou geven moest ik de andere twee delen ook nog veranderen naar bijvoorbeeld deze setting : 160 - BE3 (of BE4) - 107 ? Iemand raad ?

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

heb ook die polini venturi filter gestoken samen met een SIP performance uitlaat. Testritje:na 2km vastloper! Vermoedelijk zijn de afstellingen van de carb niet ok of de ontsteking?? Heeft iemand ervaring met een goeie setup voor volgende combinatie : 177cc pinasco met SI24/24. Welke sproeiers en welke afstelling van ontsteking?? thanks

Link naar reactie
  • 2 weken later...

sinds gisteren ook die luchtfilter en neig content van (+/- 75 km getest)

Pinasco 215, ontsteking 19°, Dell'Orto SI24, idle jet 48/100, hoofdsproeier 125, NGK B8ES, SIP road uitlaat

opmerkelijke verbetering van prestaties en plug&play

(onderschat de functie van de idle jet niet !)

62270929935472682897670.jpg

Link naar reactie
heb ook die polini venturi filter gestoken samen met een SIP performance uitlaat. Testritje:na 2km vastloper! Vermoedelijk zijn de afstellingen van de carb niet ok of de ontsteking?? Heeft iemand ervaring met een goeie setup voor volgende combinatie : 177cc pinasco met SI24/24. Welke sproeiers en welke afstelling van ontsteking?? thanks

Zonder die venturi weet ik dat de ene 110 zegt de andere 118 en nog iemand anders 120 met ontsteking op 19 a 20 graden. Tel je aantal dat ze op sip aanraden erbij en je hebt wat je moet hebben.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...