clairenco Geplaatst: 23 maart 2012 Delen Geplaatst: 23 maart 2012 Hi, Ik wil een nieuwe GTS 125 kopen, maar twijfel nu sterk tussen de Classic met carburator en de nieuwe Super met injectie. Blijkbaar gaat de Classic uit gamma en wordt alles nu Super. Aan de verkopers heb ik niet zo veel, ze hebben me wel het verschil uitgelegd, maar zeggen geen voorkeur te hebben. Voordeel met de Super is dat eventuele problemen via de software naar boven komen en een carburator natuurlijk mechanisch blijft. Ok, er is een prijsverschil, maar dat vind ik niet het grootste probleem. Wat ik wel jammer vind, is dat de Super enkel in zwart, rood en wit verkrijgbaar is. Ik wilde liever blauw of brons. Mat zwart of grijs is ook mooi, maar dan wordt het meteen een Super Sport (en wordt het nog duurder). Wat is jullie advies? Carbu of resoluut voor de nieuwe super? Link naar reactie
sprangers_stefan Geplaatst: 23 maart 2012 Delen Geplaatst: 23 maart 2012 ik heb eerst ook met een gts 125 gereden, maar die heb ik dan verkocht en heb ik een px gekocht, en die overstap heb ik me tot nu toe nog niet beklaagt. Met een super heb ik nooit gereden dus daar kan ik niets over zeggen. Link naar reactie
Julo Geplaatst: 23 maart 2012 Delen Geplaatst: 23 maart 2012 Ik had ook eerst een Gts 125c en heb deze verkocht om een PX te kopen, ook nog geen minuut spijt van gehad . Om op je vraag te antwoorden. Een super zou ietsje beter moeten optrekken en een iets hogere top halen maar ik denk niet dat dit veel uitmaakt. Als je liever de 125c kleuren ziet zou ik voor zo één gaan! Link naar reactie
Wim_1979 Geplaatst: 23 maart 2012 Delen Geplaatst: 23 maart 2012 Ik heb er nu 1200 km met mijn GTS 125 opzitten, kan niet vergelijken met de injectie van de super, maar ik vind dit een heel vlot blokje... Kan me niet voorstellen dat de i.e. een wereld van verschil zou maken. Er zijn natuurlijk wel de looks, naast de kleuren zijn er nog kleine verschillen: de neus is iets anders (geen extra lampje) bij de super: iets sportiever. Link naar reactie
roufio Geplaatst: 23 maart 2012 Delen Geplaatst: 23 maart 2012 misschien is de super ietsje meer hip Link naar reactie
herbal Geplaatst: 23 maart 2012 Delen Geplaatst: 23 maart 2012 Mijn madam heeft een GTS 125 uit 2010 met carb. Rijdt goed, heeft voldoende vermogen, maar persoonlijk mis ik het "echte rijden". Het is en blijft gewoon gas geven en remmen. Ikzelf rijd PX uit 2011 (nieuw gekocht).Stalen frame en niet van plastiek. Ik denk dat je beter voor een ouderwetse handgeschakelde PX gaat. Rijdt fijn, het schakelen is plezant en het geluid is echt 2-takt. Bovendien goedkoper dan een GTS. Koop een PX, je gaat er veel plezier aan beleven. En.. px is in blauw verkrijgbaar. Om te "vlammen" moet je geen PX kopen, een GTS is gewoon krachtiger (in nieuwstaat). Link naar reactie
picard Geplaatst: 23 maart 2012 Delen Geplaatst: 23 maart 2012 Voor de "classic ????? PX 2011" rijders die het nog steeds niet moesten weten een GTS heeft ook een stalen frame... ... . Link naar reactie
herbal Geplaatst: 23 maart 2012 Delen Geplaatst: 23 maart 2012 ... .. en een plastieken neus + plastieken spatborden. Link naar reactie
Wim_1979 Geplaatst: 24 maart 2012 Delen Geplaatst: 24 maart 2012 Here we go again... Maakt toch niet uit? Ieder zijn meug. Om even een vergelijking te maken: neem nu muziek. Ook hier kan je zeggen: vroeger was alles beter... Even grote onzin als proberen te oordelen over onze 'plastics'. Vroeger was alles anders, punt. Kies wat je wil en laat de rest gerust. Om nog even terug naar de muziek te gaan, je moet dit stukje interview met Jim Morrison eens bekijken... http://www.youtube.com/watch?v=onnAzHz02Q8 Hij beschrijft eingenlijk de hedendaagse dj, in 1970! Zijn tijd vooruit, visionair, noem het wat je wil. Met techniek is het hetzelfde: dingen veranderen, materialen veranderen,... Als je dat niet ziet zitten, ok, maar val de rest er dan niet mee lastig. Link naar reactie
Wim_1979 Geplaatst: 24 maart 2012 Delen Geplaatst: 24 maart 2012 Nog een statistiekje Neco abruzzi: 95 kg Vespa GTS125: 154 kg Zware plastiek, mijne Vespa Link naar reactie
clairenco Geplaatst: 24 maart 2012 Auteur Delen Geplaatst: 24 maart 2012 't Is uiteindelijk toch de classic geworden! De matzwarte en -grijze zijn niet meer te krijgen, dus heb ik de bronzen gts gekozen Link naar reactie
RoflGts300 Geplaatst: 25 maart 2012 Delen Geplaatst: 25 maart 2012 Zever niet over plastiek of metaal... Man man man... Beide zijn toch met injectie... De nieuwe Gts125. Ik heb in 2008 mijne gekocht net voor ze met injectie kwamen. Carbu is niet meer dacht ik. Moet ne keer zien op de technische fiches. Gewone Gts hebt ge toch al ne pakdrager achteraan. Super is gewoon sportiever van uitzicht. Voor de rest intern alles zelfde. Link naar reactie
herbal Geplaatst: 26 maart 2012 Delen Geplaatst: 26 maart 2012 Indeed, ieder zijn meug. En verder ..; voor iedereen iedere dag zon, veel zon. :-) Link naar reactie
MagicSenna Geplaatst: 11 april 2012 Delen Geplaatst: 11 april 2012 Ik heb eind maart nog ne GTS supersport mat grijs kunnen bemachtigen Link naar reactie
clairenco Geplaatst: 12 april 2012 Auteur Delen Geplaatst: 12 april 2012 Ik heb eind maart nog ne GTS supersport mat grijs kunnen bemachtigen Lucky you Link naar reactie
Smurf Geplaatst: 13 april 2012 Delen Geplaatst: 13 april 2012 't Is uiteindelijk toch de classic geworden! De matzwarte en -grijze zijn niet meer te krijgen, dus heb ik de bronzen gts gekozen Bij onze Vespa-dealer te Torhout staan nog één matgrijze en enkele matzwarte GTS 125 Super, alsook rood en wit. Deze hebben natuurlijk een injectie motor en zijn iets zuiniger in verbruik dan een GTS 125. Er werden vorige week een 10-tal GTS 125 met carburator geleverd in de zwarte en donkerblauwe kleur. Dus.. er is daar keuze voor iedereen.. Link naar reactie
RoflGts300 Geplaatst: 13 april 2012 Delen Geplaatst: 13 april 2012 Carburator is niet meer te krijgen ... Nieuw is enkel injectie op de GTS sinds half 2008. Link naar reactie
Smurf Geplaatst: 14 april 2012 Delen Geplaatst: 14 april 2012 Sorry hoor.. Maar de GTS 125 heeft nog steeds een carburator, heb verscheidene vrienden, die deze nieuw gekocht hebben in 2010 en 2011. De GTS 125 ie (Super) heeft wel de injectie.. Tevens werden er vorige week een 10-tal nieuwe GTS 125 (met carburator) in de kleuren Nero Vulcano en Blu Midnight geleverd. Meer info: http://www.bikez.com/motorcycles/vespa_gts_125_2011.php Link naar reactie
Wutsie75 Geplaatst: 14 april 2012 Delen Geplaatst: 14 april 2012 Inderdaad, ik hoorde eind 2011 "GTS125 Carbu Zolang de voorraad strekt", dus wellicht nu niet meer te krijgen... Link naar reactie
Smurf Geplaatst: 14 april 2012 Delen Geplaatst: 14 april 2012 Ok, Wutsie75.. Er zal nog een beetje voorraad zijn, maar niet meer met alle beschikbare kleuren. De Italiaanse fabriek zal zijn voorraad aan het leegmaken zijn en hiermede heeft onze Vespa-dealer te Torhout zijn stock aangevuld naar zijn opendeurdagen begin mei 2012.. Link naar reactie
RoflGts300 Geplaatst: 16 april 2012 Delen Geplaatst: 16 april 2012 Ok... Das serieuze voorraad toch dan. Binnenkort alleen de super in 125... Gene classic meer. Duurt toch langer precies voor dat zal zijn. Link naar reactie
Wutsie75 Geplaatst: 16 april 2012 Delen Geplaatst: 16 april 2012 De Italiaanse fabriek zal zijn voorraad aan het leegmaken zijn en hiermede heeft onze Vespa-dealer te Torhout zijn stock aangevuld naar zijn opendeurdagen begin mei 2012.. Hi Smurf, als je het over Xclusive hebt, mijn info kwam ook van ginder en op hun prijslijst zie je staan 'zolang de voorraad strekt'... 't zullen dus idd de laatste zijn! Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.