Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Mooi ritje, maar ik wil verder... GPS?


Wim_1979

Aanbevolen berichten

Vanmorgen mijn eerste 'lange' rit gemaakt, met mijn madam achterop.

We zijn bewust 'in onzen hof' gebleven, kwestie van niet te ver verloren te rijden.

Ritje van ongeveer 110 kilometer, gevonden op GPSies.com.

Aanrader: een paar mooie stukjes, niet te veel grote baan.

(http://www.gpsies.com/map.do?fileId=bwzusctwbevbiect&referrer=trackList)

Eens goed bekeken voor we vertrokken, en bij een goei zjat koffie halfweg nog eens gecheckt

op de iPad. Gaat natuurlijk ook, maar ik overweeg toch de aanschaf van een GPS,

kwestie van ook wat verder te kunnen uitrijden zonder om de 2 km te moeten stoppen om

te zien of ik nog wel goed zit.

Ik lees veel goede dingen over de kleine Garmin ZUMO's.

Iemand hier ervaring met de 210 of de 220?

Lijkt me voor wat ik ga gebruiken meer dan voldoende...

Link naar reactie

Ik heb zelf een Garmin, maar ik gebruik hem niet op de Vespa. Het is toch juist plezant om eens lekker verloren te rijden? Vroeger of laat kom je toch wel ergens op een weg uit waar een bord staat met daarop een dorp dat je bekend voorkomt... :-) Ik zie wel eens classic Vespa's bollen met daarop een GPS... Van een anachronisme gesproken. Een beetje een tang op een varken. Veel plezier tijdens jullie volgende rit en je zal zien, "verkeerd" rijden kan heel leutig zijn. Ik weet waar ik over praat. :-)))

Link naar reactie

Indien je iemand bent die van A naar B wil rijden is de Tomtom urban rider een goed product.

Indien je iemand bent die zelf routes wil gaan maken en rijden dan ben je beter af met een Zumo. De twee reeks is daarvoor ideaal. Water en stofdicht en mogelijkheid om vanaf je computer routes op te laden.

Link naar reactie

Ik denk dat de Garmin me dan beter zal liggen:

Ik rijd inderdaad ook gewoon graag wat rond, maar er zijn gewoon heel veel leuke ritjes te vinden die andere mensen hebben gemaakt.

De rit die ik in mijn eerste bericht postte bv.

Hij passeert op één kilometer van mijn ouderlijk huis (ons startpunt daarstraks: een madam achterop, dat gaat, maar die drie bengels moesten we toch eerst ergens afzetten...)

I.p.v. over de 'gewone' weg te rijden, stuurde deze route ons langs een heel onbekend weggetje, één van mijn favoriete stukjes asfalt.

Vroeger ging ik er 's nachts wel eens scheuren met een maat, in zijn Lancia Delta integrale EVO ;)

Wat ik wil zeggen is: 'in mijnen hof' weet ik die pareltjes wel te vinden, maar wat verder weg dus niet.

Gewoon rechte gewestwegen afrijden zegt me niks, en om gewoon op goed geluk rond te rijden heb ik niet genoeg tijd.

Vandaar de zoektocht naar een betaalbare GPS dus...

Link naar reactie

@Herbal: rijdt ge dan ook met een kartonnen helm en wollen handschoenen? Uw redenering slaat nergens op! :)

Wat het verschil betreft tussen Zumo en Tomtom, een Tomtom is gebruiksvriendelijker en idd heel handig om van A naar B te rijden. Een Zumo heeft meer mogelijkheden maar is dan ook moeilijker in gebruik.

Bij Tomtom heb je nu een nieuwe functie: "kronkelroutes". Als je die instelt kiest de GPS automatisch de mooiste motoroutes (en kleine baantjes) voor je uit, poepsimpel...

Groetjes, nero.

Link naar reactie

goh, voor eens heel af en toe een ritje te doen, kom je met een standaard autogps al ver.

tot op heden heb ik me daarbij altijd goed kunnen behelpen.

Omdat ik toch al enkele jaren intensief scooter/moto rij heb ik me ook maar eens een 2de hands garmin nuvi 510. En ben hier toch wel blij verrast van de mogelijkheden.

Alles heeft zen prijskaartje, maar aangezien je al snobistisch bezig bent met een ipad ed, vermoed ik dat dat geen probleem kan zijn...

Link naar reactie

Ik ben ook al een tijdje aan't kijken wat ga doen ivm gps.

Heb tijdens opzoekingen toch wel een voorkeur voor Garmin gekregen wegens het eenvoudige maken van tracks. Je kan zelfs gratis kaarten afhalen ipv extra software van hen te kopen. Opensource Maps. Werkt ook geweldig goed op Mac.

Als ge uwe gps installeert of laat installeren, zet het hier dan maar online ;)

Link naar reactie

zelf heb ik een mappy mini moto gps van bij pixmania voor ongeveer 170e met oortje voor in de helm inbegrepen. heeft ook een optie zoals tomtom rider nml de kronkelwegen! persoonlijk ben ik er heel tevreden van,en hij is ook heel gebruiksvriendelijk. mvg

Link naar reactie

even serieus, voor op de vespa kan je best een zumo (moto-reeks) nemen, nadeel is de omslachtige manier van werken met tracks, werkt wel goed met routes ). Als je echt gevorderde navigatie wilt doen moet je naar de montana (outdoor touchscreen) of een gpsmap 62 (outdoor knoppen) of zelfs 620 (boot, touchscreen) gaan. Oregon/dakota (outdoor) heeft dezelfde functionaloteiten maar touchscreen is niet te bedienen met handschoenen. Veel zal afhangen van je budget, hou er ook rekening mee dat je met een outdoor reeks GEEN voorgeinstalleerde kaarten meekrijgt en dit bovenop de prijs van het toesten nog eens een 100 of meer euro's kan kosten. Denk prijs/functionaliteit dat de kleine zumo voor jou het beste zal zijn. greetz

Link naar reactie

wij hebben onlangs ook een gps gekocht, hoofdzakelijk voor het gebruik op de Vespa maar ook om in de auto te gebruiken.

Hebben gekozen voor de Garmin Zumo 210. Het verschil tussen de 210 en 220 is hoofdzakelijk dat Engeland er niet bij zit.

De steunen voor het monteren op de Vespa en de bekabeling enzo zit er allemaal bij en de Zumo's zijn waterdicht, wat ook

altijd gemakkelijk is.

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...