Ga naar inhoud
Vespaforum.be

mikuni vacuumpomp


geronimooo

Aanbevolen berichten

  • 1 jaar later...

goede avond,

Ik heb ondertussen wat gereden en ik vermoed dat de benzine pomp niet goed werkt, en dus te weinig benzine levert aan de carbu.

Nu hoorde ik dat je bij een benzine pomp de ontluchter op de benzine kraan in de tank, moet dichtsolderen? Waarom juist?

Heeft daar iemand ervaring mee?

Bedankt alvast

Link naar reactie

Volgens mij is dat onzin, bij mij staat die gewoon nog open. Ik heb wel een fast flow fueltap. Je bent toch niet vergeten een versmalling in de "terugkeerdarm" naar je pomp te steken? Je benzine zoekt de gemakkelijkste weg...

Indien je dit wel hebt gedaan, vermoed ik dat er ergens iets schort aan het vacuüm dat je gebruikt. Je had de malossi reedvalve kit hé? Die heeft normaal standaard al een indicatie van waar je het vacuüm vandaan moet halen. Controleer ook of je darmpje goed zit.

Link naar reactie

Ik heb ook fast fuel kraantje,

en die vernauwing zit in de retour darm, nl een kabeleinde van op een buitengaine.

Waar ik nu wel aan denk ik, misschien is deze te groot, waardoor de naft teveel terugkeert?

De vacuum word boven op de gemonteerde reedvalve blok genomen. Dit werd gemonteerd door renoretro tijdens de laswerken aan het blok.

Darm is ok, ik bekijk eens als deze niet de groot of te klein is van diameter.

merci

Link naar reactie

kan je de set up van je blok eens geven?

Ikzelf heb een mikuni 30mm carbu (met reedblock, malossi 210,...) en bij mj is de benzinepomp enkel nodig wanneer het niveau van de benzinetank onder de het niveau van de carbu komt. 75% van de benzinetank zit die er dus eigenlijk voor niks tussen.

Indien dit bij jou ook het geval is zou bij een volle tank de toevoer voldoende moeten zijn. Als dit niet het geval is scheelt er iets anders dan de vaccuumpomp (destijds had ik dezelfde set up als renoretro, geen idee of dit dezelfde is natuurlijk)

Link naar reactie

Pinasco 177 3poorts alu. Uitlaat poort vergroot. 67% Poort timing aangepast. 124 graden

uitlaat 168 graden.

Phbh 30 carbu. Mallossi reed valve kit.

Worb5 krukas voor reed valve.

Spoelpoorten aangepast. Inlaat vergroot.

Parmakit ontsteking

22cosa koppeling met ring.

Squich 1.1mm compressie verhouding 10.7:1

Mikuni 14l

pipedesign charger uitlaat

Ik vermoed dat hij geen benzine genoeg krijgt eens hij die nodig heeft.

Kan dit aan die retour sproeier liggen?

Merci

Link naar reactie

ik zou toch eens proberen om uw tank volledig te vullen en dan te testen. als hij dan sputtert denk ik dat het probleem elders ligt.

Volgens mij kan je scooter niet meer verbruiken dan de hoeveelheid die uit uw naftdarm stroomt bij een volle tank

Link naar reactie

Probleem voorlopig opgelost denk ik. De eerste 20 km zijn een feit.

Ik denk dat de onderdruk darm iets te kort was, waardoor deze inwendig toegeknikt was.

Langs de buiten kant zag alles er goed uit.

merci

Link naar reactie

Dit wordt wennen. Remmen zijn geen bal waard als je moet stilstaan met deze motor ;-).

Wat een verschil ten opzichte van een standaard blokje.

Het zal moeilijk worden om de gashendel rustig te bedienen. Het leuke is wel dat je 'wat over' hebt tijdens het rijden.

Voor mij was het hem om het plezier van het knutselen, te doen. De ritjes nu zullen wat sneller/luidruchtiger zijn, maar dit nemen we erbij.

Nog wat afstel werk aan de carburator, oa. ik vermoed dat het gas-schof veranderd moet worden om de gas reactie te verbeteren, sproeiers proberen,

Nu kan het 'reismotortje' klaargemaakt worden.

Link naar reactie

Ik heb een mikuni vac pomp op een longrange tank.

Vacuum komt van het spruitstuk. In de vac aanzuig heb ik (op aanraden van Big Dave scooterparts) een main jet 105 van een standaard carb gestoken.

Ales werkt perfect, en heb ook geen overflow nodig.

Groeten,

Fireball

PS: dit op een 28mm carb, 210malossi,full circle longstroke en reedvalve, sip road uitlaat.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...