Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vraagjes revisie GL motor


peke

Aanbevolen berichten

Ik ben momenteel bezig m'n motor volledig te reviseren. Hierbij heb ik een vraagje:

In m'n oude koppeling zitten 5 platen, in de revisie set zitten er 7 ( zie foto).

De oude onderdelen zijn totaal 11mm dik, de nieuwe 12mm. Als ik van de nieuwe set 1 tussenplaat en 1 kurkplaat weglaat heb ik 9mm.

De tussenplaten van de nieuwe set hebben ook geen gaatjes en zijn iet dikker dan de oude.

Wat kan ik het beste plaatsen volgend jullie?

http://imageshack.us/photo/my-images/705/dscn5441p.jpg/

Link naar reactie

Probeer met de oude tussenplaten (als ze nog mooi glad zijn) + 1 nieuwe, van deze ben je zeker dat ze recht zijn.

Je gaat iets later ontkoppelen met een 4-plaatskoppeling maar je krijgt een betere koppel.

Mogelijk moet je een langere of kortere duwpen steken, naargelang de platen dikker of dunner zijn.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

De revisie van de motor schiet goed op, ik heb de koppeling toch 3 plaats moeten laten wegens te weinig ruimte.

Nu heb ik de oude achterveer naast de nieuwe gelegd en de nieuwe is 3,5 cm langer dan de oude.

Iemand een idee wat de juiste is en of het kwaad kan die langere te monteren?

http://img813.imageshack.us/img813/3806/dscn5456l.jpg

Zo ziet de motor er momenteel uit, enkel het elektrisch gedeelde moet nog teruggeplaatst worden.

http://img716.imageshack.us/img716/128/dscn5460g.jpg

Link naar reactie

3,5 cm lijkt me niet echt problematisch. Het enige wat ik kan bedenken dat er "anders" zal zijn= dat je carbuhuis wat dichter tegen je frame zal komen en dat wanneer je een expansiepijp wil monteren, je best een uit meerdere delen steekt. Je bevestigingspunt van je pijp op je motorarm zal nl iets diagonaler liggen...

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Ondertussen is de motor terug onder de Vespa geplaatst en heb ik deze namiddag afgewerkt.

Wanneer er geen bougie geplaatst is kan ik kicken en draait het vliegwiel normaal mee rond,

maar wanneer ik de bougie plaats en ik kick lijkt het of er ergens iets doorslipt, het vliegwiel draait sporadisch rond.

Ik vrees nu dat er iets niet klopt, maar wat kan er aan de hand zijn? Na de revisie had ik géén onderdelen over ;-)

Link naar reactie

Thx voor alle tips, de oude koppelingplaten heb ik gelukkig nog liggen.

De duwpen heb ik ook vervangen, maar deze was even lang als de oude.

Wel was het duwplaatje wat ingelopen en heb ik ook vervangen.

http://img36.imageshack.us/img36/4595/dscn5394l.jpg

http://img696.imageshack.us/img696/2/dscn5398q.jpg

Nu enkel dit WE wat tijd vinden om alles na te kijken ;-)

Link naar reactie

Net onder de Vespa gelegen ;-) Terug de oude koppelingplaten gestoken en na enkele kicks draaide de motor!

Ik supercontent natuurlijk, tot ik hem in eerste wou zetten want dat weigert hij. Ik kan naar geen enkele versnelling schakelen.

Bij de revisie heb ik ook de schakelklok vernieuwd, omdat bij de oude een nok was afgebroken.. Zou het daar kunnen zitten of kan ik beter eens de 2 kabels doorsmeren?

Zonder schakelklok kon ik de duwpen vlot bewegen als ik met het vliegwiel draaide.. Hoplijk weet er weer iemand raad...

Link naar reactie

Er zijn zelfs 3 soorten . Het verschil kan je zien als de klok gedemonteerd is . Leg een rechte lat over het dichtingsvlak en kijk dan naar het hoogteverschil met het rechthoekig blokje dat in de schakelas past

er zijn er die gelijke hoogte hebben , 1.75 en 3mm verschil.

Maar dan nog zou je moeten kunnen schakelen. De motor valt dan tussen 2 versnellingen. Lukt het wel als de motor niet draait ?

Indien het ook niet kan bij stilstaande motor , dan begin je best te zoeken bij de schakelklok

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...