peke Geplaatst: 28 januari 2012 Delen Geplaatst: 28 januari 2012 Ik ben momenteel bezig m'n motor volledig te reviseren. Hierbij heb ik een vraagje: In m'n oude koppeling zitten 5 platen, in de revisie set zitten er 7 ( zie foto). De oude onderdelen zijn totaal 11mm dik, de nieuwe 12mm. Als ik van de nieuwe set 1 tussenplaat en 1 kurkplaat weglaat heb ik 9mm. De tussenplaten van de nieuwe set hebben ook geen gaatjes en zijn iet dikker dan de oude. Wat kan ik het beste plaatsen volgend jullie? http://imageshack.us/photo/my-images/705/dscn5441p.jpg/ Link naar reactie
nero Geplaatst: 28 januari 2012 Delen Geplaatst: 28 januari 2012 Probeer met de oude tussenplaten (als ze nog mooi glad zijn) + 1 nieuwe, van deze ben je zeker dat ze recht zijn. Je gaat iets later ontkoppelen met een 4-plaatskoppeling maar je krijgt een betere koppel. Mogelijk moet je een langere of kortere duwpen steken, naargelang de platen dikker of dunner zijn. Groetjes, nero. Link naar reactie
peke Geplaatst: 28 januari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2012 Thx Nero voor de snelle reactie. Ik ga het zo monteren, dan zit ik ongeveer op dezelfde dikte. Moeten de kurkplaten eerts in olie gelegd worden of niet? Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 28 januari 2012 Delen Geplaatst: 28 januari 2012 Altijd een nachtje in de olie sae 30 Link naar reactie
peke Geplaatst: 28 januari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2012 Ok, bedankt voor de tip! Link naar reactie
peke Geplaatst: 1 februari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 1 februari 2012 De revisie van de motor schiet goed op, ik heb de koppeling toch 3 plaats moeten laten wegens te weinig ruimte. Nu heb ik de oude achterveer naast de nieuwe gelegd en de nieuwe is 3,5 cm langer dan de oude. Iemand een idee wat de juiste is en of het kwaad kan die langere te monteren? http://img813.imageshack.us/img813/3806/dscn5456l.jpg Zo ziet de motor er momenteel uit, enkel het elektrisch gedeelde moet nog teruggeplaatst worden. http://img716.imageshack.us/img716/128/dscn5460g.jpg Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 1 februari 2012 Delen Geplaatst: 1 februari 2012 ... pardon - niks gezegd. Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 2 februari 2012 Delen Geplaatst: 2 februari 2012 3,5 cm lijkt me niet echt problematisch. Het enige wat ik kan bedenken dat er "anders" zal zijn= dat je carbuhuis wat dichter tegen je frame zal komen en dat wanneer je een expansiepijp wil monteren, je best een uit meerdere delen steekt. Je bevestigingspunt van je pijp op je motorarm zal nl iets diagonaler liggen... Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 2 februari 2012 Delen Geplaatst: 2 februari 2012 Er zit op die nieuwe een oud bevestigingsblokje, waar een (oude) verlengmoer op zit; die kun je weghalen, of vervangen door een kortere. Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 2 februari 2012 Delen Geplaatst: 2 februari 2012 Die oude vering lijkt mij eigenlijk nog best in orde te zijn of vergis ik mij? Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 2 februari 2012 Delen Geplaatst: 2 februari 2012 oja, Had ik zelfs niet gezien: zoals mr160 het zegt: die rubber die van je oude vering komt, heeft nog een "lange moer". Bij de nieuwe rubbers schroef je de vering in de schroefdraad die IN die rubber zit. http://www.sip-scootershop.com/en/products/rubber+buffer+rear+top+shock_60536000 Link naar reactie
peke Geplaatst: 3 februari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 3 februari 2012 Ik wil de achtervering vervangen omdat de oude met 2 personen serieus doorgaat en kraakt. Morgen inderdaad eens kijken of de lange moer achterwege kan gelaten worden. Bedankt voor de tip! Link naar reactie
peke Geplaatst: 4 februari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 4 februari 2012 De lange moer is er tussenuit en dit scheelt toch weer een 2cm. Komt snor denk ik! ;-) Link naar reactie
peke Geplaatst: 20 februari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 20 februari 2012 Ondertussen is de motor terug onder de Vespa geplaatst en heb ik deze namiddag afgewerkt. Wanneer er geen bougie geplaatst is kan ik kicken en draait het vliegwiel normaal mee rond, maar wanneer ik de bougie plaats en ik kick lijkt het of er ergens iets doorslipt, het vliegwiel draait sporadisch rond. Ik vrees nu dat er iets niet klopt, maar wat kan er aan de hand zijn? Na de revisie had ik géén onderdelen over ;-) Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 20 februari 2012 Delen Geplaatst: 20 februari 2012 Te lange bougie? Link naar reactie
peke Geplaatst: 21 februari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 21 februari 2012 Ik heb dezelfde bougie gestoken als voor de revisie. Zou het kunnen dat de koppeling doorslipt vanaf er tegendruk (compressie) is? Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 21 februari 2012 Delen Geplaatst: 21 februari 2012 Dat zou kunnen; heb je de koppelingsplaten een nacht laten weken in carter olie voor je ze monteerde? Link naar reactie
Tyrian Geplaatst: 21 februari 2012 Delen Geplaatst: 21 februari 2012 half maantje stuk... ? Link naar reactie
Dimitripx125 Geplaatst: 21 februari 2012 Delen Geplaatst: 21 februari 2012 Ik vermoed dat de koppeling doorslipt >> probeer eens met de oude platenset , die zagen er niet versleten uit. Bij het demonteren kan je dan ook zien of het halve maantje goed gezeten heeft. Link naar reactie
nero Geplaatst: 21 februari 2012 Delen Geplaatst: 21 februari 2012 Heb je het koppelingsdeksel kunnen monteren zonder dit te moeten aanspannen om af te sluiten? Anders een kortere duwpen steken. Groetjes, nero. Link naar reactie
peke Geplaatst: 22 februari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2012 Thx voor alle tips, de oude koppelingplaten heb ik gelukkig nog liggen. De duwpen heb ik ook vervangen, maar deze was even lang als de oude. Wel was het duwplaatje wat ingelopen en heb ik ook vervangen. http://img36.imageshack.us/img36/4595/dscn5394l.jpg http://img696.imageshack.us/img696/2/dscn5398q.jpg Nu enkel dit WE wat tijd vinden om alles na te kijken ;-) Link naar reactie
peke Geplaatst: 23 februari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2012 Net onder de Vespa gelegen ;-) Terug de oude koppelingplaten gestoken en na enkele kicks draaide de motor! Ik supercontent natuurlijk, tot ik hem in eerste wou zetten want dat weigert hij. Ik kan naar geen enkele versnelling schakelen. Bij de revisie heb ik ook de schakelklok vernieuwd, omdat bij de oude een nok was afgebroken.. Zou het daar kunnen zitten of kan ik beter eens de 2 kabels doorsmeren? Zonder schakelklok kon ik de duwpen vlot bewegen als ik met het vliegwiel draaide.. Hoplijk weet er weer iemand raad... Link naar reactie
nero Geplaatst: 23 februari 2012 Delen Geplaatst: 23 februari 2012 Kan idd aan het schakelmechanisme liggen. Dacht dat er 2 soorten bestaan die niet om te wisselen zijn. Heb die gekocht specifiek voor jouw blok? Groetjes, nero. Link naar reactie
peke Geplaatst: 23 februari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2012 Thx Nero, dat wist ik niet, heb gewoon eerste de beste besteld via internet :-° Gelukkig heb ik de oude nog liggen, misschien toch deze eens proberen. Dat zal voor in 't week-end zijn peis ik.. Link naar reactie
Dimitripx125 Geplaatst: 24 februari 2012 Delen Geplaatst: 24 februari 2012 Er zijn zelfs 3 soorten . Het verschil kan je zien als de klok gedemonteerd is . Leg een rechte lat over het dichtingsvlak en kijk dan naar het hoogteverschil met het rechthoekig blokje dat in de schakelas past er zijn er die gelijke hoogte hebben , 1.75 en 3mm verschil. Maar dan nog zou je moeten kunnen schakelen. De motor valt dan tussen 2 versnellingen. Lukt het wel als de motor niet draait ? Indien het ook niet kan bij stilstaande motor , dan begin je best te zoeken bij de schakelklok Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.