Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Wat als ...?


steiner@vespa

Aanbevolen berichten

onwettige rollen, curvometer??

Dit is prietpraat.

De gebruikte curvometer is wel degelijk geijkt en heeft een ijkingsdatum.

Voor het verstrijken van deze datum worden de rollen weggebracht voor een nieuwe ijking.

Als ge weigert om uw bromfiets op de rollen te zetten zal hoogstwaarschijnlijk, na contact parket, uw bromfiets onder beslag worden geplaatst.

Staar u niet blind op één gewonnen rechtszaak!!!!

Een flik

Link naar reactie

@ Ruud : laat mij niet lachen, "flik" of gene "flik", waarom zit er dan geen remsysteem in die rollekes die jullie gebruiken zoals bij een testbank?

ge hebt weerstand nodig om een realistische rijsnelheid te kunnen meten, banden en luchtweerstand + gewicht enz en dat moet normaal op zen minst een beetje kloppen.

ik weet dat de meesten dit doen door op hun brommer te gaan zitten en proberen zoveel mogelijk gewicht op dat vehikel te krijgen(voeten staan meestal op de grond wat de meting ook weer onnauwkeuriger maakt enz) maar er zijn ook agenten die de brommer/scooter gewoon zonder bestuurder testen(heb ik al genoeg gezien) zodoende dat de curvometer volledig doorslaat tot surrealistische snelheden.

die dingen moeten ze bannen, én ook het feit als ge 5kmh te hard rijd met uw brommerke dat ge een boete moet betalen die 3 tot 4X zo hoog is + inbeslagname dan als er nen halve zot in zijn metalen doos tegen 50+ door een zone 30 rijd(scholen + onverantwoord rijgedrag = afschieten).

het grappigste is dat ze dan aan nen school met een onwettig toestel brommerkes zitten te controleren terwijl de autobestuurders langs die controle doorrijden tegen 100+ (nogmaals zone 30) en daar kraait geen haan naar.

Ruud, als ge een degelijke agent zijt gaat ge maar eens rondhoren hoe en wat materiaal dat is waar gij mee werkt en zoekt maar eens op welke minister toen(ik denk ik '99 ergens) zélf heeft toegegeven dat die rollen alleen maar bruikbaar zijn om klasse A tussen klasse B te onderscheiden en géén officiële metingen te doen qua snelheid !

ik heb trouwens zelf eens een test gedaan, scooter afgesteld op 23kmh op rechte baan volgens auto, fiets en scooterteller zelf.

hier zit al een 8% correctie op ongeveer dus het is eerder richting de 20 werkelijke kmh.

mij zelf aangeboden voor controle op de rollen bij de politie hier, éérste resultaat = 28kmh, 2de resultaat, 36kmh.

dan gevraagd of ze nog een ander set rollen hadden, ja die hadden ze en de resultaten daar waren 44 en 43kmh.

gek hé ?

zelfs die politieagent moest eens hard aan zenne knikker krabben want die vergelijkingstest had hij zelf nooit gedaan en stond zelf te kijken van de verschillen.

toen ik rechtstond met de scoot tussen mijn benen haalde ik op die 2de curvometer vlot 54-55kmh.

ik had er zelfs een getuige bij die zijn lach niet kon inhouden want in real life op de baan moesten we de scooter zelf bij een beetje bergop 'assisteren' door met onze voet af en toe eens bij te duwen.

Link naar reactie

@geertvespa : de laatste keer dat ik rollen heb gezien was in 2008 geloof ik, zagen er nog steeds hetzelfde uit als die van '96 alleen maar afgeleefder dus ik betwijfel het.

ALS ze nu UITEINDELIJK met een moderner systeem zijn uitgerust die inderdaad aan de criteria voldoet om als meetinstrument gebruikt te kunnen worden heb ik niks anders dan lof maar zoals het er tot onlangs nog aan toe ging keur ik het radicaal af, zéker met die vorm van boetes wat eraan hangen.

maar ja zo gaat dat in dit apenland, leven en laten leven en terwijl de zakken maar vullen !

toen ik een 5 tal jaren terug ook nog een B-klasse had om kleine afstanden te doen(krantenwinkel op-en-af enz)hebben ze mij ook nog eens tegengehouden, mijn B-klasse ging te snel(+-52 op de teller).

ik heb gewoon op een beleefde manier mijn mond open getrokken door éérst toe te geven dat mijn scooter waarschijnlijk te snel ging.

natuurlijk begonnen die direct te zagen dat dat te hard is en op hunne camionet reed ik eerder 55 enz.

dan heb ik gezegd dat zowel mijn teller als hun teller puur indicatief zijn en ALTIJD een bepaalde afwijking hebben, ook is de snelheid vastgelegd op 45kmh + 9kmh afwijking = 54kmh.

ja toen kon het niet meer op hé, die mannen natuurlijk van hun lood geslagen omdat ik niet direct op de grond ging liggen en bloeden(bij wijze van) maar ja, één probleemke ik was geen snotbel van 16j meer hé dus toen wilden ze hem op de rollen zetten(die oude rotdingen dus)en heb die mannen uitgelachen en duidelijk gemaakt dat ik dat nooit toeliet zonder tussenkomst van een advokaat(was mijn gsm al aan het nemen om dien mens te bellen) en ze moesten ook van mijn scoot afblijven aangezien dat mijn eigendom was(ene wou hem al afpakken namelijk).

ze waren met 3 en direct in de tegenaanval dat ik niks te zeggen had, dan heb ik hun op mijn rechten gewezen en duidelijk gemaakt om alleen een meting met een mobiele flitsradar in mijn ogen kon om de exacte snelheid weer te geven ALS ze van plan waren mij een PV op te maken ivm snelheid.

als ze dat deden dan mochten ze alles van mij doen met de scoot wat ze wilden zolang ik maar een éérlijke meting kreeg met een realistisch resultaat.

weet ge wat er toen gebeurde ?

2 van de 3 gingen even een paar meter verder staan en vanalles fluisteren terwijl de ene mij bezig hield door te doen alsof hij mijn scooter was na aan het kijken of de lichten en alles wel werkten, toen kwamen die 2 gasten terug met de melding "jah ge hebt geluk want WIJ DENKEN(!!) niet dat wij de rollen bijhebben maar ge krijgt wel een boete omdat ge in de tegenrichting hebt gereden(waar voorheen deze discussie niks van gezegd was)"

ik ben dus bij de krantenwinkel vertrokken geweest en dat is juist op de hoek van een éénrichtingsstraat en volgens hun ben ik dus 5m in de tegenrichting in gereden.

voila, nog 150€ aan mijn broek :-)))

ongelooflijk die mannen :-)))

maar dat vond ik niet erg want daar hadden ze wel degelijk gelijk in en dan kan ik er mee leven dat ze mij daarop terecht wijzen en mij een pv maken, zolang het maar eerlijk gebeurt.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...