Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Stuurmoffen Tucano Urbano


GroovyDoc

Aanbevolen berichten

Hallo

Nu de winterperiode er aan zit te komen en ik van plan ben om de Vespa bijna dagelijks te gebruiken ben ik op zoek naar iets om miijn handen op temperatuur te houden. Op het internet ben ik uitgekomen bij de stuurmoffen van Tucano Urbano.

http://www.easyparts.nl/showarticles/0-1688-311-3383/0/18/Stuurmoffen-Vespa.html

Heeft iemand hier ervaring mee qua warmte, stuurbediening etc...

Of heeft iemand een goed alternatief? (buiten handschoenen natuurlijk ;-))

Greetz

Link naar reactie

Ik heb de universele moffen in combinatie met winterhandschoenen (dagelijks 2x 13 km). In 't begin even wennen als je moet remmen en om de startknop te zoeken maar daarna... Alleen heb ik nog steeds koude en het is nog nie eens koud koud... Ik zou dus eerder de handschoenen met verwarming kopen...

S.

Link naar reactie

'k Vind het mottige dingen. Vroeger woonde hier in het dorp een zuster (nonneke) die van die dingen (zwarte lederen met wol aan de binnenkant) aan haar oma-fiets had. Aan haar denk ik altijd als ik iemand met moffen op z'n scooter of fiets zie. Aangezien ikzelf niet graag met de zuster geassocieerd word, is er geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om ooit van die mottige dingen (of een beenkleed of iets ergelijks) op m'n scooter te zetten. Niet enkel omdat het niet uitziet, maar ook omdat ik het niet nodig acht voor hetgeen ik m'n scooter gebruik. Als je niet tegen de kou kan, kan je er waarschijnlijk ook niet tegen met die moffen, zo veel zal dat niet verschillen. Dan neem je beter de auto.

Moet je zo ver dan? Ik rij elke dag, het hele jaar door behalve bij sneeuw, 2x 15 km, soms 4x, hangt ervan af, en heb gewoon lekkere wintermotorhandschoenen. 'k Heb nog nooit koude handen gehad. Alleszins niet koud genoeg om verwarmde handschoenen, moffen, een windschermen, beenkleden, webasto, mobiele pelletkachel of wat dan ook te overwegen. Als je elke dag 100km moet is't natuurlijk iets anders.

't Lijkt me trouwens niet zo veilig, ivm remmen, vallen, pinken...

Link naar reactie

Bedankt voor de reply.

@ rvgtv: Hoe gedragen die neoprene moffen zich in de regen? Zijn die wel waterdicht?

@ sprima: ik wist niet dat er handschoenen met verwarming bestonden... .. Met welke heb je ervaring?

Wat zijn volgens jullie goede winterhandschoenen waarme je nog deftig kunt gasgeven en remmen?

Link naar reactie

Heb er geen ervaring mee maar als ik het achteraf bekijk was dat een betere optie geweest... Ik heb idd wel vrij snel koude handen maar k vertik het van de auto te nemen (enkel sneeuw en ijzel houden me tegen).

Als ik me niet vergis kan je zelfs handvatverwarming installeren... Voor welk model is het?

Anders zou ik voor de handschoenen met verwarming gaan (even googlen).

Link naar reactie

De handschoenen een halfuurken op de stoof leggen eer je vertrekt.

Heb ook al ondervonden dat je handen slechts 1 maal koud krijgen. Evenstoppen en handschoenen uittrekken, vingers warm masseren en opnieuw de handschoenen aandoen. Nadien geen kou meer...

Groetjes, nero.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Heb uiteindelijk voor de Gerbing hybride handschoenen gekozen.

Ik moet zeggen dat deze echt super zijn. Vandaag een ritje van 1.5u gedaan bij -5°C en nog steeds warme pollen.

Je kunt zelf de temperatuur kiezen (3 standen) en hebt levenslang garantie op de verwarmingstechnologie.

Link naar reactie

vind ge op E-bay oa.

van 30 tot 150€...

de goedkopere zijn meestal met een 2 standen schakelaar, de mijne(iets duurdere) hebben een regelkaske waarbij ik uit 4 standen kan kiezen.

(ge moet de 22mm of 3/4" versies hebben met open uiteindes)

voor een ietwat goede set zijt ge +-70€ kwijt, voor de beste(weet even niet meer welk merk) 120€ ex verzenden.

inbouwen duurt +-45min als ge u goed voorbereid.

één van de beste investeringen voor mijn wespje !

Link naar reactie

Of als ge uw origineel handvaten niet kwijt wil, zijn der ook spullen voor daar onder te monteren. Met 2 standen schakelaar.

http://www.benl.ebay.be/itm/160498924851?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

Deze geven wel iets meer aan gas-zijde, ondanks dat de linkse meer verwarmingsdraadjes heeft, maar daar natuurlijk meer verlies naar metaal (jaja ook bij mijne tupperware :-) )

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...