Vespa simply the best Geplaatst: 30 juli 2011 Delen Geplaatst: 30 juli 2011 Heeft er iemand een antwoord op mijn vraag ? Wat zou het probleem kunnen zijn, hebben jullie dit al gehoord of gezien ? bij een gts 300 touring ongeveer 1000 km op de teller, tikkend geluid aan de motor ? oliepeil in orde, uitlaat oke, ... steeds een tikkend geluid van zodra de motor draaid, zowel op stationair toerental als tijdens het rijden . heeft er iemand hetzelfde meegemaakt of weten jullie waar ik moet kijken of zoeken ? Link naar reactie
sindo Geplaatst: 30 juli 2011 Delen Geplaatst: 30 juli 2011 heu ik zou teruggaan naar de dealer en niet zelf aan beginnen, je hebt toch voor iets garantie niet? Link naar reactie
Vespa simply the best Geplaatst: 30 juli 2011 Auteur Delen Geplaatst: 30 juli 2011 ja helaas is deze tot en met 6 augustus in verlof ... probleem dus Link naar reactie
Vespa simply the best Geplaatst: 31 juli 2011 Auteur Delen Geplaatst: 31 juli 2011 wie het graag eens hoort Strange ... Link naar reactie
nero Geplaatst: 31 juli 2011 Delen Geplaatst: 31 juli 2011 Klinkt niet zo goed, tenzij men even verderop het straat aan het opbreken was... Kan je niet bij een andere dealer terecht voor nazicht? Groetjes, nero. Link naar reactie
Vespa simply the best Geplaatst: 31 juli 2011 Auteur Delen Geplaatst: 31 juli 2011 ja , ik kan proberen he , maar natuurlijk kwestie van van garantie en dergelijke ? ... ik zal eens rond bellen he Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 31 juli 2011 Delen Geplaatst: 31 juli 2011 Denk dat er iets mis is met de kleppen. Andere dealer opzoeken, garantie blijft lopen. Link naar reactie
Vespa simply the best Geplaatst: 31 juli 2011 Auteur Delen Geplaatst: 31 juli 2011 ja, te lang mag dit inderdaad niet duren he ... ik ben benieuwd wat het antwoord zal zijn ? Link naar reactie
Vespa simply the best Geplaatst: 2 augustus 2011 Auteur Delen Geplaatst: 2 augustus 2011 ik heb het geluidsfragmentje laten horen aan een garagist die aan moto's en dergelijke werkt en die vertelde me da het probleem aan de nokkenas zou liggen, hij heeft dat nog al eens gehad bij vespa; 2 mogelijkheden: 1e nieuwe motor onder garanti 2e nieuwe nokkenas en dergelijke monteren onder garantie ( geschatte werkuren 3 uur ) we zien wat de vespadealer zegt ... Link naar reactie
patatje7 Geplaatst: 11 augustus 2011 Delen Geplaatst: 11 augustus 2011 het is de nokkenas, die niet goed is. Heb hetzelfde aan de hand gehad. Vespa is nu binnen voor herstelling, onder garantie gelukkig Link naar reactie
DAXX Geplaatst: 12 augustus 2011 Delen Geplaatst: 12 augustus 2011 Wss de nokkenas die niet gehard is,nogal van gehoord,zou niet door Piaggio zelf gemaakt zijn,daar zij enkel assembleren. Link naar reactie
Gette Geplaatst: 12 augustus 2011 Delen Geplaatst: 12 augustus 2011 terugtikken mag ni? Link naar reactie
Vespa simply the best Geplaatst: 12 augustus 2011 Auteur Delen Geplaatst: 12 augustus 2011 wordt dan enkel de nokkenas vernieuwd ? of de motor in zijn geheel ? Link naar reactie
patatje7 Geplaatst: 14 augustus 2011 Delen Geplaatst: 14 augustus 2011 bij mij is de nokkenas vernieuwd, gisteren de vespa terug gaan halen, alles onder garantie. Nu nog goed weer en we zijn weer aan het touren, hiha Link naar reactie
Vespa simply the best Geplaatst: 15 augustus 2011 Auteur Delen Geplaatst: 15 augustus 2011 ja , zaterdag wespje binnen gedaan en volgens het gehoor van de dealer, zou het dus de kleppen zijn, ga er verder niet veel op reageren want denk dat er meer aan de hand is, maar hij ging deze zaterdag openen om te zien wat er weldegelijk aan is. Diagnose via gehoor is niet altijd correct natuurlijk; ik ben benieuw wanneer ik de foon zal krijgen. natuurlijk hou ik jullie op de hoogte ;-) Link naar reactie
Vespa simply the best Geplaatst: 18 augustus 2011 Auteur Delen Geplaatst: 18 augustus 2011 Morgen , zou er iemand langskomen van Piaggio, om de nodige maatregelen te nemen ... wordt vervolgd Link naar reactie
Vespa simply the best Geplaatst: 19 augustus 2011 Auteur Delen Geplaatst: 19 augustus 2011 Vandaag telefoon gehad, blijkbaar toch een probleem met nokkenas en tuimelaar(s) ... @DAXX en @PATATJE7 , jullie vermoeden was dus blijkbaar juist ... Link naar reactie
Vespa simply the best Geplaatst: 21 augustus 2011 Auteur Delen Geplaatst: 21 augustus 2011 Nieuws over het tikkend probleem, het is dus inderdaad de fout van een ongeharde nokkenas en de tuimelaartjes die hierdoor ook stuk zijn ; nen nieuwe vespa zit er niet in, wel word alles onder GARANTIE gedaan. Deze fouten werden vatgesteld met de makanieker en een "verantwoordelijke" van Piaggio normaals zou hij toch tegen het einde van volgende week klaar moeten zijn. Link naar reactie
Michaelt Geplaatst: 20 september 2011 Delen Geplaatst: 20 september 2011 Ik ben de (niet meer zo) trotse eigenaar van een GTS Super 125ie sinds Augustus 2011. Doch heb hem ondertussen misschien slechts een volledige week in mijn bezit gehad. Het eerste weekend dat ik hem had, reed ik een tripje van 400km dat rampzalig werd. Na 150km rijden ramde iemand mijn gts reeds op de parking, met 1200 EUR carrosserieschade als gevolg. Hij reed nog wel en ik was ondertussen al zo ver van huis, dus ik deed mijn tripje voort. enkel schade aan voorspatbord en zijkant. Na 200km begon ie vervolgens serieus motorisch te tikken...Ik kreeg hem ook heel moeilijk aan als de motor koud stond (moest serieus aandringen op de starter, minstens 10 Ã 15 seconden). Qua vermogen was hij wel normaal. Na 500km, terug van mijn tripje, deed ik hem in de garage terug binnen met een afschuwelijk tikgeluid (en vrij warme motor) en de carrosserieschade. Ik kreeg hem verleden week pas terug, met herstelde carrosserie. Aan de motor werd inderdaad de nokkenas en de tuimelaars vervangen. Ik was de reparatie gaan superviseren en had de versleten stukken inderdaad kunnen zien. Na reparatie bleef hij wel heel moeilijk starten. Minstens 15 sec aandringen voordat hij met moeite aansloeg (ook spelen met gashendel nodig). Onmiddellijk nadat hij in gang sloeg, kwam er witte (olie)rook uit gedurende een tiental seconden. Hij reed wel zonder lawaai. Tot deze morgen. Lap, terug. Rebelote. Tikkend geluid kwam terug. dus terug binnen gedaan. Garage liet mij weten dat ze momenteel niets anders dan problemen hadden (motorisch), zowel met GTS als met LX... Ik wacht op reactie van Piaggio zelf af. Zal eisen dat gans mijn motor hersteld wordt... Miserie, Miserie.. Link naar reactie
knifeman Geplaatst: 20 september 2011 Delen Geplaatst: 20 september 2011 dat is geen goe nieuws... Link naar reactie
DAXX Geplaatst: 21 september 2011 Delen Geplaatst: 21 september 2011 @michaelt,,,normaal gezien duid "witte rook" op water in uw verbranding,,,misschien tijdens de herstelling iets mis gelopen met koppakking,,,daarom ook dat Gé hem moeilijk gestart krijgt en daarna terug dat tikkend geluid doordat er misschien een klep krom staat door het niet kunnen samendrukken van dat water...puur hypothetisch hè . Link naar reactie
Michaelt Geplaatst: 21 september 2011 Delen Geplaatst: 21 september 2011 Nee, daar ligt het probleem niet, want moeilijk starten heeft ie altijd gedaan. Ik dacht in het begin dat het heel moeilijk starten een kwestie van inrijden zou zijn. Not. Ik heb is een andere (normale GTS125ie) gehoord en die starte echt op het eerste verzoek. Witte olierook deed de mijne pas na de herstelling. Ben benieuwd wat Piaggio te zeggen heeft. Ben dit reparatie (en wacht)spelletje echt beu aan het worden. Bovendien duurt het steeds lang (veel langer dan voor een wagen) om de wisselstukken te hebben. Als Piaggio mij zegt dat ze terug enkel de nokkenas en tuimelaars vervangen, dan zal er juridisch worden opgetreden. Stel u voor...ge zijt dan zot van PXen en LML's, ge wilt eindelijk ne scooter aanschaffen die het meest daarop lijkt (zonder de praktische nadelen en het gebrek aan confort) om van en naar het werk te rijden en ge steekt er 4300 euro in (+ bekan 1000 EUR toebehoren), en dan kunde der zelfs ni mee rijden. En raad eens waarmee ik nu naar huis ben gereden? That's right, nen vervang- LML 125 4t... Die "indiasem brol", zoals de Italiaanse Vespa taliban zeggen, blijkt steviger dan de originele Italiaanse (en moderne top tech) makelij. Alleen ja, qua stabiliteit, grip en power...het is wel een wereld van verschil met de GTS... Link naar reactie
Vespa simply the best Geplaatst: 21 september 2011 Auteur Delen Geplaatst: 21 september 2011 @Michealt : ik weet hoe je je voelt, heb het ook meegemaakt bij mij duurde het het ongeveer een 2 weken, en na de herstelling van mijn nokkenas en tuimelaars, reed ik (paar dagen later ) net E40 op richting Gent, en toen ik 300m verder was pfioew ; darm van de waterkoeling (onder zadel) was losgekomen, wss spanband niet goed aangehaald ... deze heb ik dan maar zelf aangespannen en kunnen wachten op nen maat met koelvloeistof en hopla rijden maar , hout vasthouden tot nu toe loopt ie terug goed : hopelijk voor lang Link naar reactie
DAXX Geplaatst: 22 september 2011 Delen Geplaatst: 22 september 2011 @michaelt...ik ben toch zeer benieuwd wat het probleem deze keer zal zijn,als het even kan de kapotte stukken meenemen of foto,'s van nemen,zodat wij ook op de hoogte blijven,,,anyway enjoy your lml ) Link naar reactie
Michaelt Geplaatst: 24 september 2011 Delen Geplaatst: 24 september 2011 EUh ja t'is nu goe weer en ik zit zonder LML. Het ging om de demo scooter van de garage en heb hem terug moeten afgeven. Het wordt dus fietsen, das misschien ook ne keer ni slecht Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.