Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Gts 125 ie verlies benzine


toffel34

Aanbevolen berichten

Ik ben de trotse eigenaar van Vespa GTS 125 IE super sport in mat zwart.

Verleden week afgehaald in de garage. Direct getankt en tussen de regendruppels 200 km gereden.

Nu ik tank hem terug vol en parkeer hem direct in de garage.

De volgende morgen een dikke plas benzine onder de vespa.

Hetzelfde meegemaakt?

Link naar reactie

heu dat moet ge hier niet vragen maar direct naar uw garage, lijkt me niet normaal, wat denkt ge zelf?

Link naar reactie

Hoi,Misschien de overloop...

Niet helemaal vol doen, en dan weg zetten?

Groet,AJ

Link naar reactie

Ik heb vroeger ook hetzelfde meegemaakt en idd, zoals mgent beschreef, het loopt weg als je te veel vult, nooit meer tot aan het randje getankt.

Best wel eens kijken van waar het komt als je de helmbak uithaalt. Bij mij zag je dat het liep over de benzinetank van bovenuit.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Bij mijn GT 125 heb ik dit ook aan de hand. Maar het komt niet van de overloop van de benzinetank... Het komt volgens mij van aan de vlotter. Ik heb de dichting al vervangen van de vlotter en nog steeds blijft hij daar lekken... Ik vraag mij af of dit bij nog mensen is voor gevallen? Zou het kunnen dat de naftbak gescheurd is??? Mijn wesp is van 2003 en had 2500km toen ik hem tweedehands kocht... Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen...

Groeten.

Link naar reactie

@ePit: mijne is geen 125ie... Mijn is nog eentje van 2003, dus eentje met carburator... zeker geen elektronische ontsteking. En hij lekt niet aan een leiding maar wel degelijk aan de bovenkant van de tank. Als ik hem voltank zie ik echt de belletjes aan de vlotter naar bovenkomen. Maar aangezien ik de dichting al vervangen heb en er zeker van ben dat deze correct zit, gok ik op een scheurtje in de naftbak zelf... Ik hoop van niet want krijg dat maar eens dicht.

Link naar reactie

@LeJo sorry voor het misverstand: Ik had het niet over de GT 125 van jou maar over de Gts 125 ie met verlies van benzine van de titel. Bij een GTS 125ie moet je het lekprobleem niet bij de vlotter van de carburator gaan zoeken want die heeft hij niet. Als een benzinetank lekt, kan je die best volledig vervangen en niet proberen te lijmen of zo. Ik zou het risico op brand te groot vinden en dan ben je in het beste geval heel je Vespa kwijt (als er niet nog meer afbrandt)

Link naar reactie

@ePit: inderdaad niet de vlotter van de carburator. Maar de vlotter van de naftbak zelf. Waar de stekker aan komt die aangeeft hoe vol de naftbak nog zit. Daar gaat die lekken... En risico op brand? Kan je even nader verklaren? Ik zie niet meteen in wat het risico hier is? Hoe kan er brand ontstaan? De lek is aan de bovenzijde van de tank. Dus ontsteking of iets dergelijks komt niet in de buurt van het "geplakte". Ik dacht te proberen met 2componentenlijm... Aangezien dit toch veel, dan niet alles, plakt. Maar ik snap wel ergens de redenering om een nieuwe tank te steken alleen gaat dat qua prijs een beetje tegenvallen als ik het kan plakken en het daarmee ook opgelost is. Kan het natuurlijk altijd eerst proberen en moest het niet lukken zit er niets anders op dan een nieuwe tank te bestellen...

Link naar reactie

Als je wesp altijd boven een klein plasje benzine staat... kan dat wel eens mislopen als die op een of andere manier ontstoken wordt. Dan brandt het net onder je benzinetank en dan gaat een serieus vuurtje geven.

Maar als je het lekprobleem helemaal wegkrijgt met 2-componentenlijm dan zie ik verder geen enkel probleem

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Brand niet mogelijk door benzinelek?

Ik herinner me anders nog levendig de brand bij onze achterburen een 10-tal jaren geleden. De zoon was aan de brommer bezig en oeps benzineslang los en de lekkende benzine liep onder de verwarmingsketel en de jongen heeft de goede reactie gehad van onmiddellijk naar buiten te lopen. Gevolg BOEM! in de garage en heel het huis van beneden tot boven afgebrand.

Dus helaas, het lijkt ver gezocht, maar het zal je maar overkomen.

Link naar reactie
  • 11 maanden later...
Bij mijn GT 125 heb ik dit ook aan de hand. Maar het komt niet van de overloop van de benzinetank... Het komt volgens mij van aan de vlotter. Ik heb de dichting al vervangen van de vlotter en nog steeds blijft hij daar lekken... Ik vraag mij af of dit bij nog mensen is voor gevallen? Zou het kunnen dat de naftbak gescheurd is??? Mijn wesp is van 2003 en had 2500km toen ik hem tweedehands kocht... Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen...

Groeten.

Mijn gts 125 heeft ook een lekkende carburator en vandaag ben ik helemaal stil gevallen en heb hem laten takelen,de naft kwam ook uit de overloop van de carburateur...heel raar..

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Als je een GTS tankt dan moet je stoppen als het vulpistool, dat je volledig in de tank houdt, de eerste keer afslaat. Trek je het iets omhoog om er nog wat extra bij te doen dan is de kans heel groot dat het via de overloop gewoonweg op de grond loopt. Ik heb mij in het begin ook een paar keer laten vangen omdat ik vond dat 6 liter tanken toch wat weinig was voor een tank van 9 liter. Maar er is nog een 3-tal liter in de tank als het reservelampje al begint te branden.

Besluit: vulpistool volledig in de naftbak en als hij afslaat is hij helemaal vol --> dus stoppen.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...