Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Aanhaal moment cilinderbouten


wijlen de Makke

Aanbevolen berichten

Ik heb een LML 125 star 2 besteld midnight bleue (en nee er komen geen vespa logo's op).

Vind dat trouwens niet horen. Ik heb een kleine vraag, ik heb een DR kit 170CC en vraag me af wat de aanhaal momenten zijn van de cilinderbouten of worden ze vast gezet op gevoel. Ik ga hem origineel roderen en dan komt de kit erop met een sproeier 110, lucht filter PX 200 en een sip road met een

dubbel pijpke (de rode).

Groetjes

de makke.

Link naar reactie

Als ge dan toch investeert in ne DR en nen anderen uitlaat voor uwen LML, dan kunde beter ineens efkes doorsparen en gelijk nen andere krukas kopen/steken. Anders is't maar een kwestie van tijd voordat die het begeeft. Misschien wat overdreven, maar die LML'ekes hebben nu eenmaal de reputatie om geen al te stevige krukas(lagers) te hebben, zeker in combinatie met ne tuningkit.

Link naar reactie

Ge kunt gelijk hebben, maar wie niet waagt blijft... Ik zal er wel achter komen zekers. Ik weet er een paar

met een 150CC en die hebben nu tegen de 10.000km en bollen nog altijd. Misschien is het wat anders met de 177

we zullen wel zien in ieder geval bedankt voor de info.

Dus aanhaal moment zou een 22nm kunnen zijn.

Hoe zit het eigenlijk met de LML's zijn die welkom op de meetings of trips, schijnt dat er nogal wat

wisselende meningen over zijn?

Groetjes

De makke

Link naar reactie

't Zal waarschijnlijk in dovemansoren vallen, maar kom: Nen 15O is gewoon standaard, ik denk zelfs dat ne 125 en ne 150 LML-blok volledig identiek zijn op de cilinder/piston en een paar sproeierkes na. De standaard krukas is dus voorzien op de kracht van ne gewone 150, maar ni op die van ne tuningcilinder. (Nu moet ik wel zien da'k me hier ni vergis i.v.m. die krukaskes, maar ik denk dat het wel klopt)

Link naar reactie

Da van die krukassen heb ik ook al gehoord, maar van wat ik gelezen heb en gehoord waren dat modellen

van om en bij bouwjaar 2008. Daarna heb ik althans niets meer van da probleem gehoord. Of ze daar ondertussen

iets aangedaan hebben weet ik nie. Het is ook nie de bedoeling om te vlammen, maar voor koppel en indien

nodig wa reserve over te hebben. Ik heb me wel geinformeerd aangaande die 177 bij mensen die al jaren bezig

zijn met Vespa en LML volgens hun zou de DR kit geen probleem vormen. Wel indien men over Malossi en consorten spreekt, zou een sterkere krukas aangeraden zijn.

Groetjes

De makke

Maar zeker thanks voor uw spotane en toffe reactie.

Link naar reactie

Ik heb met een LML blok met Dr177 kitje maar een 1700km gereden.

Reden,krukas niet veranderd ;-)

Wat Jef zegt zou ik toch ook doen ,gewoon krukas ook aanpassen of vroeg of laat ga je problemen hebben denk ik (ken zelf al een geval of 5 van krukasprobleem)

Link naar reactie

In het begin heb ik drie vastlopers gehad gewoon op nen 125 originele ciclinder verdeeld over mijn twee LML's alle drie te wijten aan de krukas, ondertussen is alles vernieuwd met originele LML onderdelen (ja de krukas ook nog steeds LML) geen problemen meer gehad.

Nu staat er op ééntje een pinasco 177 met nog een paar andere snoepkes, eveneens geen problemen mee en toch 5000 km mee gedaan (met de kit)

probleem met krukas is history mannen "let it go"

Link naar reactie
Hier trouwens redelijk goedkope momentsleutels: http://www.datona.nl/

Het zullen niet de beste zijn, maar voor de hobby wel ok.

Groetjes,

Thanks, ik heb er ééntje weliswaar veel te zwaar, maar heb gelukkig een kameraad die zelfs

een stuk 5-6 PK's en Px en heeft die heeft een kleinere (sleutel) ga die gebruiken. Ik hoop

om binnenkort te kunnen bollen mijne LML is nog altijd nie toegekomen. Zou normaal een dezer

moeten zijn en dan roderen.

Grtjs

Marc

Jan

Link naar reactie
ik heb nog NOOIT iets vastegezet op een scooter met een momentsleutel.

Vast is vast hé Geert ;-)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...