Feur2 Geplaatst: 5 juni 2011 Delen Geplaatst: 5 juni 2011 Na een rit en met een goede warme motor niet meer aan de praat te krijgen, ik heb er laten naar kijken met een klein onderhoud (7500km) en blijkbaar de luchtfilter. Die zat potdicht? ik had wel geen problemen gevoeld met het optrekken...Nu de vespa gaan afhalen (koude motor) en starte direct ;-) Dag nadien een goei rit, warm weer zalig. na een 60km thuis te komen terug willen starten en weer niks!! Zelfs na een uur nog niks...na lang afkoelen blijkbaar terug te starten. Heb al eens 3liter benzine bijgetankt (terug vol) en start dan ook. Iemand raad of ervaring? morgen terug naar garage. Link naar reactie
ikkenie Geplaatst: 5 juni 2011 Delen Geplaatst: 5 juni 2011 Benzinepomp probleem ?? bij ons in de club heeft net iemand hetzelfde voorgehad , was wel een GTS 300 en blijkbaar daar een gekend probleem. Link naar reactie
mgent Geplaatst: 5 juni 2011 Delen Geplaatst: 5 juni 2011 Terug binnen want je benzinepomp is het gaan zeggen. Als je de sleutel omdraait en je hoort geen aanzuig geluid dan heb je prijs.Meestal start hij wel terug na een goed half uur. Link naar reactie
Kris64 Geplaatst: 7 juni 2011 Delen Geplaatst: 7 juni 2011 Benzinepomp vervangen!!! Link naar reactie
Feur2 Geplaatst: 8 juni 2011 Auteur Delen Geplaatst: 8 juni 2011 afspraak gemaakt voor vervanging benzinepomp, blijkbaar komen er nieuwe benzine pompen uit die dit probleem niet zouden hebben. Link naar reactie
ruud Geplaatst: 3 juli 2011 Delen Geplaatst: 3 juli 2011 lees bij chit chat mijn "bijzonder reisverhaal" eens. Ik maakte hetzelfde mee en het is een gekend probleem, de benzinepompen van GTS'en (van bepaalde bouwjaren). Vreemd dat Piaggio in Italie een terugroepactie gedaan heeft en in België niemand er iets over vernam? Gelukkig is mijn pomp in Italie zelf vervangen onder garantie een dikke week geleden. Ik had dezelfde verschijnselen en blijkbaar als de pomp te warm wordt treedt een fout op in de electronica waardoor ze geen bezine meer levert. Ik ben van plan om Piaggio Benelux of mijn dealer aansprakelijk te stellen voor de door mij gemaakte kosten (onder andere in Zwitserland vooraleer de pomp in Italie vervangen werd, staat allemaal in mijn reisverhaal). Link naar reactie
AJ Geplaatst: 3 juli 2011 Delen Geplaatst: 3 juli 2011 Hoi,Hoor overal over de Benzine pomp!, Maar hoe kan je nu zien als je een "slechte" of "oude" heb, Bouwjaar,Serie/Frame Nr.,? Heb zelf een GTS 300 SS ('10) , Benieuwd als de mijne ook binnenkort de geest geeft? Groet,AJ Link naar reactie
wouter1 Geplaatst: 11 juli 2011 Delen Geplaatst: 11 juli 2011 Hy Aj, ik heb van de importeur te horen gekregen, dat je gewoon naar je vespa dealer moet gaan, die heeft een lijst/of kan de lijst opvragen (dus via framenummer), als je scoot dus de foute pomp heeft ..dan word hij kosteloos vervangen(de mijne was al uit fabrieksgarantie). Er zit op de bovenkant van de fuelpomp een paar stipjes blauwe of groene filtstift. Maar dan moet je wel de pomp eerst verwijderen uit je frame... en dat is echt heeeel veel werk. gewoon even naar je dealer rijden dus . s6 hoi Wouter Link naar reactie
Nathasha Geplaatst: 11 juli 2011 Delen Geplaatst: 11 juli 2011 Bij mij hebben ze gratis de benzinepomp vervangen, zelf al was ie niet meer onder garantie... Link naar reactie
bialetti Geplaatst: 12 juli 2011 Delen Geplaatst: 12 juli 2011 als je onder de nu geldende garantie periode valt zal de boel gewoon vervangen worden, maar wie ben ik om dat te egeen. Vraag je dealer. Link naar reactie
ycar Geplaatst: 27 juli 2011 Delen Geplaatst: 27 juli 2011 Twee maal in panne : bij warm weer, rode licht/kruispunt, minder dan 1/2 tank. Dan 45 min wachten (afkoelen). Daarna geen probleem meer. Vandaag ben ik bij een concessionaris geweest : die heeft mijn onmiddellijk gratis een nieuwe benzinepomp ipv de oude gegeven (niet meer onder garantie). Ik heb het werk zelf gedaan, niet echt moeilijk (;-)) , maar eist wel heel veel voorzichtigheid (benzine), ongeveer 2 keer +/- 1 uur tijd nodig. http://www.youtube.com/watch?v=drY-YLazQFI Link naar reactie
Thysjo Geplaatst: 27 juli 2012 Delen Geplaatst: 27 juli 2012 Hallo, Ik heb hetzelfde probleem met het starten van mijn GTS 250 ie, het probleem is dat ik dit niet eerder heb gemerkt daar ik meestal niet dadelijk terug vertrek. Gisteren gestopt en daarna willen terug vertrekken, helaas niks. Midden in een veld... pffff. Vandaag startte hij wel weer, toertje gemaakt en daarna getest... startte wel. Ik hoorde ook het aanzuiggeluid. Daar heb ik gisteren niet opgelet. Ik kocht hem oktober 2010. Is er nog een test die ik kan doen? Link naar reactie
knifeman Geplaatst: 27 juli 2012 Delen Geplaatst: 27 juli 2012 nee dat is het. Pomp vervangen, zelfs in garantie gaat uwe dealer er normaal ene geven (of vervangen) Link naar reactie
Thysjo Geplaatst: 27 juli 2012 Delen Geplaatst: 27 juli 2012 Hoe komt het eigenlijk dat hij soms wel start en soms niet? Link naar reactie
Thysjo Geplaatst: 27 juli 2012 Delen Geplaatst: 27 juli 2012 Contact genomen met mijn verdeler. Kan hem binnen brengen voor herstelling. Bedankt alvast voor de uitleg en duiding. Link naar reactie
Myxx Geplaatst: 1 augustus 2012 Delen Geplaatst: 1 augustus 2012 Ik heb nu net hetzelfde voor met mijn 300GTS ie, doet niets meer bij warme start. De benzinepomp wordt gratis vervangen en hij is al lang uit garantie. De enige voorwaarden is dat hij in België bij een officiële dealer is gekocht. Ben zeer blij met de gratis herstelling, het kost rond de 4 a 500 euro. Link naar reactie
Egbert Geplaatst: 14 april 2013 Delen Geplaatst: 14 april 2013 Hallo, ook ik heb nu hetzelfde voor. Kochten deze winter 2dehands een prachtige GTS 250ie. Vandaag bij het mooie weer een lange rit gemaakt, resultaat Vespa wou niet meer starten. Het was pas toen we wat benzine bijgoten dat hij het weer deed. De verkoper heeft er nooit wat over gezegd. De Vespa is van 2009 en is dus ondertussen al heel wat uit garantie. Is deze inruilactie bekend bij alle dealers of hangt het vooral van hun goodwill af ? Hoe los ik dit het best op ? Link naar reactie
Vespaciao Geplaatst: 14 april 2013 Delen Geplaatst: 14 april 2013 Elke erkende Vespa-dealer kan natrekken of jouw Vespa op de lijst staat voor de vervanging van de benzinepomp aan de hand van het chasisnummer...de motor start terug als als hij wat afgekoeld is... Link naar reactie
les Geplaatst: 15 april 2013 Delen Geplaatst: 15 april 2013 inderdaad, laten afkoelen of benzine bij kappen zorgt ervoor dat bepaalde onderdelen in de pomp terug krimpen naar een bepaalde tolerantie zodat de pomp terug werkt. dat de benzine tank recht boven de uitlaat hangt helpt ook niet echt... nog een tip : iedereen weet dat de GTS 3+ liter "reserve" heeft, sommigen kijken dan ook niet echt naar het lampje voor te tanken en rijden vletig 100km verder omdat de tank dan toch nog niet leeg is, mijn tip, ga gewoon tanken als dat lampje aangaat. ik had ook een 'slechte' pomp volgens mijn dealer maar ik heb 13500km gereden vooraleer hij vervangen werd en nooit problemen gehad. en zelfs nu doe ik dat nog, goede pomp of niet, lampje aan = tanken. Link naar reactie
ePit Geplaatst: 15 april 2013 Delen Geplaatst: 15 april 2013 De pomp ligt in de benzine waardoor die zowel gekoeld als gesmeerd wordt. Als je de tank bijna leeg rijdt dan heeft de pomp al een hele tijd boven het vloeistof pijl liggen draaien. Helemaal leeg = pomp stuk Link naar reactie
benz Geplaatst: 13 augustus 2013 Delen Geplaatst: 13 augustus 2013 ten eerste bedankt "forum" voor het uitleg van dit euvel ! precies ons verhaal wat ons "dealer" niet direkt heeft erkend bij ons uitleg toen we dit vermelde, hoorden we dat het maar een paar gevallen waren in belgie wegens slecht belgische benzine (?) en dat het daarvoor was dat we hiervan niet werden verwittigd we hebben de moto binnengebracht ter vervanging van de pomp, maar bij het ophalen van de moto was de pomp niet vervangen, uitsluitend bougie en olie uitleg : pomp is reeds bij ons vervangen volgens ons computer (volgens chassisnr)(??) we weten dat dit onjuist is,ons moto is daar nooit binnengebracht intussen blijven we maar stilvallen nu dat het net een warme zomer is kan iemand ons vertellen wie we bij vespa belgium kunnen bereiken we zijn ontgoocheld , hadden betere service verwacht Link naar reactie
les Geplaatst: 13 augustus 2013 Delen Geplaatst: 13 augustus 2013 pomp word idd vervangen op chassis nr. als uw vespa occasie is kan het zijn dat ze het bij de vorige eigenaar al hebben vervangen en is dat geregistreerd geweest. dit wil nog niet zeggen dat het een goede pomp is, ik weet mensen die al 3x hun pomp hebben vervangen gekregen... Link naar reactie
benz Geplaatst: 13 augustus 2013 Delen Geplaatst: 13 augustus 2013 het is een nieuwe en we zijn de enige eigenaars ! geen twijfels mogelijk Link naar reactie
Vespaciao Geplaatst: 13 augustus 2013 Delen Geplaatst: 13 augustus 2013 Benz,...ga dan direct naar een andere dealer, die ook het chasisnr. kan natrekken. En de benzinepomp zal gratis en onder garantie vervangen worden, als blijkt dat jullie Vespa nog op de lijst staat...(jullie dealer lijkt mij niet zo betrouwbaar) Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.