Ga naar inhoud
Vespaforum.be

gts250ie start probleem met warme motor


Feur2

Aanbevolen berichten

Na een rit en met een goede warme motor niet meer aan de praat te krijgen, ik heb er laten naar kijken met een klein onderhoud (7500km)

en blijkbaar de luchtfilter. Die zat potdicht? ik had wel geen problemen gevoeld met het optrekken...Nu de vespa gaan afhalen (koude motor) en starte direct ;-) Dag nadien een goei rit, warm weer zalig. na een 60km thuis te komen terug willen starten en weer niks!! Zelfs

na een uur nog niks...na lang afkoelen blijkbaar terug te starten. Heb al eens 3liter benzine bijgetankt (terug vol) en start dan ook.

Iemand raad of ervaring? morgen terug naar garage.

Link naar reactie

Benzinepomp probleem ?? bij ons in de club heeft net iemand hetzelfde voorgehad , was wel een GTS 300 en blijkbaar daar een gekend probleem.

Link naar reactie
  • 4 weken later...

lees bij chit chat mijn "bijzonder reisverhaal" eens. Ik maakte hetzelfde mee en het is een gekend probleem, de benzinepompen van GTS'en (van bepaalde bouwjaren). Vreemd dat Piaggio in Italie een terugroepactie gedaan heeft en in België niemand er iets over vernam?

Gelukkig is mijn pomp in Italie zelf vervangen onder garantie een dikke week geleden.

Ik had dezelfde verschijnselen en blijkbaar als de pomp te warm wordt treedt een fout op in de electronica waardoor ze geen bezine meer levert.

Ik ben van plan om Piaggio Benelux of mijn dealer aansprakelijk te stellen voor de door mij gemaakte kosten (onder andere in Zwitserland vooraleer de pomp in Italie vervangen werd, staat allemaal in mijn reisverhaal).

Link naar reactie

Hoi,Hoor overal over de Benzine pomp!,

Maar hoe kan je nu zien als je een "slechte" of "oude" heb, Bouwjaar,Serie/Frame Nr.,?

Heb zelf een GTS 300 SS ('10) , Benieuwd als de mijne ook binnenkort de geest geeft?

Groet,AJ

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Hy Aj, ik heb van de importeur te horen gekregen, dat je gewoon naar je vespa dealer moet gaan, die heeft een lijst/of kan de lijst opvragen (dus via framenummer), als je scoot dus de foute pomp heeft ..dan word hij kosteloos vervangen(de mijne was al uit fabrieksgarantie). Er zit op de bovenkant van de fuelpomp een paar stipjes blauwe of groene filtstift. Maar dan moet je wel de pomp eerst verwijderen uit je frame... en dat is echt heeeel veel werk.

gewoon even naar je dealer rijden dus . s6 hoi Wouter

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Twee maal in panne : bij warm weer, rode licht/kruispunt, minder dan 1/2 tank. Dan 45 min wachten (afkoelen). Daarna geen probleem meer.

Vandaag ben ik bij een concessionaris geweest : die heeft mijn onmiddellijk gratis een nieuwe benzinepomp ipv de oude gegeven (niet meer onder garantie).

Ik heb het werk zelf gedaan, niet echt moeilijk (;-)) , maar eist wel heel veel voorzichtigheid (benzine), ongeveer 2 keer +/- 1 uur tijd nodig.

http://www.youtube.com/watch?v=drY-YLazQFI

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem met het starten van mijn GTS 250 ie, het probleem is dat ik dit niet eerder heb gemerkt daar ik meestal niet dadelijk terug vertrek.

Gisteren gestopt en daarna willen terug vertrekken, helaas niks. Midden in een veld... pffff.

Vandaag startte hij wel weer, toertje gemaakt en daarna getest... startte wel. Ik hoorde ook het aanzuiggeluid. Daar heb ik gisteren niet opgelet.

Ik kocht hem oktober 2010.

Is er nog een test die ik kan doen?

Link naar reactie

Ik heb nu net hetzelfde voor met mijn 300GTS ie, doet niets meer bij warme start.

De benzinepomp wordt gratis vervangen en hij is al lang uit garantie.

De enige voorwaarden is dat hij in België bij een officiële dealer is gekocht.

Ben zeer blij met de gratis herstelling, het kost rond de 4 a 500 euro.

Link naar reactie
  • 8 maanden later...

Hallo, ook ik heb nu hetzelfde voor. Kochten deze winter 2dehands een prachtige GTS 250ie. Vandaag bij het mooie weer een lange rit gemaakt, resultaat Vespa wou niet meer starten.

Het was pas toen we wat benzine bijgoten dat hij het weer deed. De verkoper heeft er nooit wat over gezegd.

De Vespa is van 2009 en is dus ondertussen al heel wat uit garantie.

Is deze inruilactie bekend bij alle dealers of hangt het vooral van hun goodwill af ? Hoe los ik dit het best op ?

Link naar reactie

inderdaad, laten afkoelen of benzine bij kappen zorgt ervoor dat bepaalde onderdelen in de pomp terug krimpen naar een bepaalde tolerantie zodat de pomp terug werkt.

dat de benzine tank recht boven de uitlaat hangt helpt ook niet echt...

nog een tip : iedereen weet dat de GTS 3+ liter "reserve" heeft, sommigen kijken dan ook niet echt naar het lampje voor te tanken en rijden vletig 100km verder omdat de tank dan toch nog niet leeg is, mijn tip, ga gewoon tanken als dat lampje aangaat.

ik had ook een 'slechte' pomp volgens mijn dealer maar ik heb 13500km gereden vooraleer hij vervangen werd en nooit problemen gehad.

en zelfs nu doe ik dat nog, goede pomp of niet, lampje aan = tanken.

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

ten eerste bedankt "forum" voor het uitleg van dit euvel ! precies ons verhaal

wat ons "dealer" niet direkt heeft erkend bij ons uitleg

toen we dit vermelde, hoorden we dat het maar een paar gevallen waren in belgie wegens slecht belgische benzine (?) en dat het daarvoor was dat we hiervan niet werden verwittigd

we hebben de moto binnengebracht ter vervanging van de pomp, maar bij het ophalen van de moto was de pomp niet vervangen, uitsluitend bougie en olie

uitleg : pomp is reeds bij ons vervangen volgens ons computer (volgens chassisnr)(??)

we weten dat dit onjuist is,ons moto is daar nooit binnengebracht

intussen blijven we maar stilvallen nu dat het net een warme zomer is

kan iemand ons vertellen wie we bij vespa belgium kunnen bereiken

we zijn ontgoocheld , hadden betere service verwacht

Link naar reactie

pomp word idd vervangen op chassis nr.

als uw vespa occasie is kan het zijn dat ze het bij de vorige eigenaar al hebben vervangen en is dat geregistreerd geweest.

dit wil nog niet zeggen dat het een goede pomp is, ik weet mensen die al 3x hun pomp hebben vervangen gekregen...

Link naar reactie

Benz,...ga dan direct naar een andere dealer, die ook het chasisnr. kan natrekken. En de benzinepomp zal gratis en onder garantie vervangen worden, als blijkt dat jullie Vespa nog op de lijst staat...(jullie dealer lijkt mij niet zo betrouwbaar)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...