Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Brrrr, brrrr, brrrr.....


nero

Aanbevolen berichten

Ben deze namiddag een tourken gaan doen met de vespa, buiten gelokt door de mooie winterzon. Leren jas aan, sjaal voor het gezicht, en maar bollen. Na een half uurtje begonnen mijn handen een beetje te verstijven en nadien blauw te zien. Heb dan maar demi- tour gedaan. Ik zit hier nu voor de pc met een tas warme "royco minutesoup". Ik denk eraan om handschoenen aan te kopen, maar weet niet goed dewelke. (Met 2 of 5 vingers, stoffen of lederen, gevoerde...) Heeft iemand ervaring met het dragen van handschoenen voor met een vespa te rijden ? En heeft iemand nog tips om zich te kleden bij zo'n weer. Dank bij voorbaat!

Link naar reactie

ik snap het hier weer niet (het zal wel aan mij liggen denk ik )

maar jullie dragen dus alleen handschoenen op de scooter voor de kou ?

hebben jullie dan nooit gehoord van de veiligheid .

de handen en de enkels zijn de meest zwakke plekken bij een motorijder dus ook een vesparijder

ik draag dus altijd handschoenen bij de minste valpartij zijn altijd uw handen geschaafd

mischien eens iets om over te denken

grtz sidvespa

Link naar reactie

Volgens mijn bescheiden mening is het beter om een valpartij te voorkomen door defensief te rijden ( afstand houden, verkeerssituaties juist inschatten,...) dan je volledig in te pakken om niet te zwaar gekwetst te raken bij een valpartij of ongeval. Als men in de zomer bij 30°C met scheenlappen, kniestukken, elleboogbeschermers en schouderstukken moet rondrijden is er voor mij de fun af. Dit is wel mijn mening daarover!!!!! Ik kan het alleen maar toejuichen dat men zich zo goed mogelijk wil beschermen,maar genieten mag toch ook?

Link naar reactie

ik zweer ook bij deftige gore tex motohandschoenen, nt als een vest en een broek uit hetzelfde matreiaal trouwens. 1x onderuit gaan op het asfalt tegen 90km/u maakt redelijk duidelijk waarom dat allemaal nodig is en ja i was defensief aan het rijden maar er zijn ook nog andere gekken op de baan

Link naar reactie

er is toch een verschil tussen zich volledig inpakken en (desnoods lichte) handschoenen te dragen ?

en zoals geert al zei : je mag zo defensief rijden als maar mogelijk, maar er moet je maar 1 idioot kruisen en je bent er niets mee.

ik ben in mijn skaterstijd genoeg gevallen aan 15/u, zonder enige bescherming om te beseffen dat het aan 30/u al een pak serieuzer is.

mij zal je dus nooit in short of met sandalen zien rijden, ook niet bij 35 graden. hoogstens korte mouwen.

ieder doet wat hij/zij wil, maar ik zie mijn vel iets te graag.

Link naar reactie

Ben gisteren ook een toerke gaan doen. Met m'n motovest en handschoenen was dat goed te doen. M'n standaarduitrusting in dit weer zijn een skimuts (of hoe dat ook noemt), helm, handschoenen, zonnebril (indien nodig), fluo armband om linkerarm, regenbroek (indien nodig).

Ik draag ook altijd handschoenen. Ik ben wel van plan om lichte motohandschoenen te kopen voor als het warmer wordt.

Link naar reactie

ik heb voor de winter dikke cordura motorhandschoenen en voorbij goed weer in de zomer van die lederen racehandschoenen die op racemootren gedragen worden. kweet dat da er zwaar over is maar is wel lachen EN veilig

mijn leuze is atid: a body like this, you've got to protect maar ik hb dan ook een lichaam als een kathedraal LOL

Link naar reactie

jaja, minstens die van Keulen! ik draag in de winter lederen van Richa, om en bij de 50 euro, wel tussenseizoenen want van die dikke da's niks voor mij. als het -10 zijn die wa koud, maar voor de rest valt da heel goe mee.

cheeers

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...