Fireball Geplaatst: 10 mei 2011 Delen Geplaatst: 10 mei 2011 Ik weet een rally femza staan zonder carb deksel en vliegwielcover. Voor de rest is hij compleet. Vraagprijs 800€, moet ik daar op springen? Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 10 mei 2011 Delen Geplaatst: 10 mei 2011 800 euro is veel geld, zeker voor een Femsatronic... Voor die prijs mag die wel gereviseerd zijn... Link naar reactie
Tyrian Geplaatst: 10 mei 2011 Delen Geplaatst: 10 mei 2011 heb vorig jaar een rally 200 met Ducati ontsteking voor 100€ minder gekocht, gereviseerd. Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 10 mei 2011 Delen Geplaatst: 10 mei 2011 Met Femsa ontsteling weet je wel iig gelijk zeker dat t een Rally blok is en geen PX Prijs is stevig, maar aanbod is beperkt. Link naar reactie
Fireball Geplaatst: 10 mei 2011 Auteur Delen Geplaatst: 10 mei 2011 Ahah ok, Ik versta dus dat er wel wat af moet kunnen, zoniet wachten op beter aanbod? Thx voor de respons Link naar reactie
Domi Geplaatst: 11 mei 2011 Delen Geplaatst: 11 mei 2011 ik dacht dat de laatste motovespa 200 ook een femsa-ontsteking hadden,idem als de rally... Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 11 mei 2011 Delen Geplaatst: 11 mei 2011 Bij de motovespa's is het motornummertje iig nog anders, dus die zijn nog uit elkaar te halen... Late Rally en vroege PX blokken hebben dezelfde prefix, dus das lastiger. Link naar reactie
Fireball Geplaatst: 11 mei 2011 Auteur Delen Geplaatst: 11 mei 2011 http://www.scooterhelp.com/serial/serial.numbers.html rules ;-) Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 12 mei 2011 Delen Geplaatst: 12 mei 2011 Klopt, maar ook die site kan geen laat Rally blok van een vroege PX onderscheiden (sterker nog, daarmee gaat ie altijd de fout in) en met Motovespa bloknummers weet ie al helemaal geen raad. Link naar reactie
sindo Geplaatst: 12 mei 2011 Delen Geplaatst: 12 mei 2011 Wat maakt dat de rally motor zoveel beter zou zijn dan een px eigenlijk? Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 12 mei 2011 Delen Geplaatst: 12 mei 2011 Rally's gaan harder, rijden fijner, trekken lekkerder op, maar niemand weet waarom; de blokken zijn nagenoeg gelijk aan (vroege) PX blokken. Zonder gekheid; als je een Rallyblok zoekt, zoek je geen PX blok - ik wil alleen maar even aangeven dat je extra op moet letten omdat de versxhillen niet overduidelijk zijn. Link naar reactie
sindo Geplaatst: 12 mei 2011 Delen Geplaatst: 12 mei 2011 ok das duidelijk. Spijtig dat niemand weet waarom Link naar reactie
Tyrian Geplaatst: 12 mei 2011 Delen Geplaatst: 12 mei 2011 Vorige week voor het eerst een langere rit gemaakt met het rally 200 blokje (+/- 100 km). Katleen reed mee met de GTR waaronder een P200E blokje staat. Beide standaard opstelling. Max snelheid hebben we niet echt kunnen uittesten (beide wel vlot over 100 km/u), maar Rally blok trek idd toch net iets beter op, klinkt ook "voller" en voelt vinniger aan. Naar mijn gevoel weegt het precies ook zwaarder ? Het enige verschil dat ik heb kunnen vinden uit documentatie is dat de krukaslager (vliegwiel zijde)groter zou zijn dan die van een P blok. Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 12 mei 2011 Delen Geplaatst: 12 mei 2011 Sowieso de statorplaat en het vliegwiel... Femsa ipv Ducati. Kleine carterhelft: (kant vliegwiel) heeft een groot kogellager voor de krukas in tegenstelling tot het typische naaldlager bij PX. Ander kickstartquadrant waarbij de vertanding hetzelfde is als bij de PX, maar een aantal graden verdraaid op de as. Andere kickstart... Grote carterhelft (kant koppeling) Andere aandrijfas voor de oliepomp voor de automatische mengsmering. gat in het carter voor deze as is een grotere diameter dan bij de PX en heeft een inkamering bovenaan waar een bronzen/koperen geleidingsbus voor de aandrijfas gemonteerd dient te worden. Andere oliepomp in het carbuhuis. Of het carbuhuis zelf ook anders is kan ik niet zeggen, deze heb ik nooit vergeleken, maar ik vermoed van wel. Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 12 mei 2011 Delen Geplaatst: 12 mei 2011 Interesting, maar niet echt prestatieverhogende verschillen, zou ik zeggen. Alleen de eerste serie Rally's hebben de Femsa, de 2de serie heeft een Ducati ontsteking. Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 12 mei 2011 Delen Geplaatst: 12 mei 2011 Just, was ik nog vergeten! Op een Femsa-motor die ik vroeger gedemonteerd heb was de verbrandingskamer in de cilinderkop kleiner, wat wijst op een hogere compressieverhouding. Dit zou, samen met een ander ontstekingstijdstip een 'andere' (niet noodzakelijk hogere) vermogenscurve kunnen geven. De transfer- en uitlaattijden van de originele cilinder heb ik nooit vergeleken met een later model. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.