Ga naar inhoud
Vespaforum.be

rally 200 motor


Fireball

Aanbevolen berichten

Ik weet een rally femza staan zonder carb deksel en vliegwielcover. Voor de rest is hij compleet.

Vraagprijs 800€, moet ik daar op springen?

Link naar reactie

ik dacht dat de laatste motovespa 200 ook een femsa-ontsteking hadden,idem als de rally...

Link naar reactie

Bij de motovespa's is het motornummertje iig nog anders, dus die zijn nog uit elkaar te halen... Late Rally en vroege PX blokken hebben dezelfde prefix, dus das lastiger.

Link naar reactie

Klopt, maar ook die site kan geen laat Rally blok van een vroege PX onderscheiden (sterker nog, daarmee gaat ie altijd de fout in) en met Motovespa bloknummers weet ie al helemaal geen raad.

Link naar reactie

Rally's gaan harder, rijden fijner, trekken lekkerder op, maar niemand weet waarom; de blokken zijn nagenoeg gelijk aan (vroege) PX blokken.

Zonder gekheid; als je een Rallyblok zoekt, zoek je geen PX blok - ik wil alleen maar even aangeven dat je extra op moet letten omdat de versxhillen niet overduidelijk zijn.

Link naar reactie

Vorige week voor het eerst een langere rit gemaakt met het rally 200 blokje (+/- 100 km). Katleen reed mee met de GTR waaronder een P200E blokje staat. Beide standaard opstelling. Max snelheid hebben we niet echt kunnen uittesten (beide wel vlot over 100 km/u), maar Rally blok trek idd toch net iets beter op, klinkt ook "voller" en voelt vinniger aan. Naar mijn gevoel weegt het precies ook zwaarder ?

Het enige verschil dat ik heb kunnen vinden uit documentatie is dat de krukaslager (vliegwiel zijde)groter zou zijn dan die van een P blok.

Link naar reactie

Sowieso de statorplaat en het vliegwiel... Femsa ipv Ducati.

Kleine carterhelft: (kant vliegwiel)

heeft een groot kogellager voor de krukas in tegenstelling tot het typische naaldlager bij PX.

Ander kickstartquadrant waarbij de vertanding hetzelfde is als bij de PX, maar een aantal graden verdraaid op de as.

Andere kickstart...

Grote carterhelft (kant koppeling)

Andere aandrijfas voor de oliepomp voor de automatische mengsmering.

gat in het carter voor deze as is een grotere diameter dan bij de PX en heeft een inkamering bovenaan waar een bronzen/koperen geleidingsbus voor de aandrijfas gemonteerd dient te worden.

Andere oliepomp in het carbuhuis. Of het carbuhuis zelf ook anders is kan ik niet zeggen, deze heb ik nooit vergeleken, maar ik vermoed van wel.

Link naar reactie

Interesting, maar niet echt prestatieverhogende verschillen, zou ik zeggen.

Alleen de eerste serie Rally's hebben de Femsa, de 2de serie heeft een Ducati ontsteking.

Link naar reactie

Just, was ik nog vergeten!

Op een Femsa-motor die ik vroeger gedemonteerd heb was de verbrandingskamer in de cilinderkop kleiner, wat wijst op een hogere compressieverhouding.

Dit zou, samen met een ander ontstekingstijdstip een 'andere' (niet noodzakelijk hogere) vermogenscurve kunnen geven.

De transfer- en uitlaattijden van de originele cilinder heb ik nooit vergeleken met een later model.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...