Ga naar inhoud
Vespaforum.be

topsnelheid px 200


janjuleke138

Aanbevolen berichten

Hangt af van of je de Piaggio documentatie, de Piaggio teller of de GPS snelheid volgt. Ook hangt het af van of je een recente 8pk PX hebt (met katalysator) een europees importmodel met 10PK, of een originele 12 PK versie. Mijn standaard Rally (12PK, in essentie hetzelfde blok ls een PX) doet 105 op de GPS (met versleten zuigerveren en alles), volgens Piaggio doet een PX uit '85 119 km/h, maar in de praktijk kun je dat op je buik schrijven. Houd het op max rond de 100 km/h (wind mee in je 1tje), cruisen op 90 km/h.

Link naar reactie

De PX125 T5 Pole Position staat bekend als de snelste standaard Vespa (volgens de Piaggio documentatie).

Ik heb ooit een niet standaad setup gehad die over de 130km/h ging (ik durfde niet harder) - kost de wereld, klinkt als oorlog werkt vaker niet dan wel - maar het kan wel.

Link naar reactie

Gisteren op circuit was een SS90 de snelste met een topsnelheid tegen de 140km/u, schat ik.

De topsnelheden van de standaardmotoren liggen allemaal vrij kort bijeen. Alleen is er nogal wat verschil in de tijd waarin je de "topsnelheid" bereikt.

Meestal geldt: hoe groter de cilinderinhoud, hoe sneller je aan de topsnelheid zit. En bij standaardmotoren ligt deze rond de 100km/u op GPS.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Mijn PX200GS gaat op de GPS max. 115km/u. Geen tegenwind en niet bergop wel te verstaan. Dit was op autostrade en vlakke baan, dus niet bergaf. De motor stond al wel redelijk warm (ik was al een tijdje aan het rijden).

Mijn PX200 disc gaat in dezelfde omstandigheden met moeite 107km/u op de GPS halen...

Beide zijn standaard 200cc blokjes. De GS heeft een T5 uitlaat en de PX heeft een Polini uitlaat (binnenkort de PEP uitlaat eronder steken, misschien geeft dit wel net iets meer).

Link naar reactie

Wat is dan eigenlijk het verschil tussen de race krukas en de longstroke?

En zoals Erix al aanhaalt is er toch een enorm verschil als de Vespa goed warm staat, dan vliegt ze als het ware door de toeren.

Ik haal nu met mijn set-up (zie ander topic) als ze warm staat 110km/u. Dit gemeten deze keer met vrij recente gsxr bij mij en tweede keer met onze berlingo van 3 maand oud. Dus zo ver zullen die km-tellers wel niet van de werkelijkheid zitten.

@Erix: pep 3.0?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...