Gerard Presley Geplaatst: 5 december 2005 Delen Geplaatst: 5 december 2005 ik heb een weekje terug een GS 160 MK1 van '64 gekocht in mooie originele staat, doch ik had nog enkele vragen: als het 'P'-logo zwart is en 'vespa gs' vooraan gekleefd in reliëf (plastic) ipv metaal; zegt dit dan iets van de plaats van herkomst? of is dit een verandering die in de loop der jaren door één van de eigenaars is doorgevoerd? Alvast bedankt voor jullie reacties! Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 5 december 2005 Delen Geplaatst: 5 december 2005 Is origineel belgisch. Vraag dit maar aan onze grandsportlievin. Hier ergens ook op het forum aan het dwalen. Bericht bewerkt (05.12.2005 | 23:32) Link naar reactie
josse Geplaatst: 5 december 2005 Delen Geplaatst: 5 december 2005 Wat renovretro zegt zou wel eens kunnen kloppen. Mijn GS160 was een vondeling zonder papieren. Zou Belgisch zijn, maar bij Piaggio konden ze dat niet bevestigen. De enige indicatie die ik terugvod was een NL-logo in het voorlicht, maar dat kan ook iets anders willen zeggen. Bij mijn GS160 zat daar ook zo'n metaal-plastik geschreven logootje van Vespa GS op geplakt. Heb dat eraf gehaald voor het herspuiten en het is natuurlijk gebroken :-( nadien bij Scootopia in UK een nieuw origineel GS160 embleempje besteld, maar kreeg een purper metalen logo met rivetten, maar er zitten geen gaten in het beenschild. Na de nodige mails om te reclameren, bleven ze voet bij stuk houden dat dit origineel was. Ik ben dan maar van de veronderstelling uitgegaan dat dat logo dat er op zat aftermarket was... . duh. Is dat nog te krijgen ? Joost Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 5 december 2005 Delen Geplaatst: 5 december 2005 Op die NL mag je niet op rekenen. Er kan al een andervoorlicht in zitten hé. We hebben bij de GS160 dan ook zelf de gaten erin geboort. En een nieuw zwart logo besteld. Alleen moet je zien waar je logo juist moet hangen hé. Hier enkele foto's van het logo dat wij eraan geboort hebben en dan met klinknagels eraan gebuist hebben. Link naar reactie
stanman Geplaatst: 5 december 2005 Delen Geplaatst: 5 december 2005 hoe goed gaat dat met die klinknagels Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 5 december 2005 Delen Geplaatst: 5 december 2005 Moeilijk alleen. Best met 2 personen werken. De één houd de hamer vast aan de kant van het logo. En de ander slaat op de klinknagel. Link naar reactie
Gerard Presley Geplaatst: 5 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 5 december 2005 bij mij kleeft het er nog op maar is al een keertje gebroken geweest en terug gekleefd (slordig). En daarom had ik het willen vervangen zoals renoretro en grandsportlievin gedaan hebben, of dien ik eraf te blijven omdat dit een meerwaarde geeft? (qua originaliteit ed.) Link naar reactie
stanman Geplaatst: 5 december 2005 Delen Geplaatst: 5 december 2005 Bestaat er geen special tool voor zulke dingen, want met 2 hamers is lakschade nooit ver af Link naar reactie
JP Geplaatst: 5 december 2005 Delen Geplaatst: 5 december 2005 Mijn PX80 is veeeel recenter (91), dus over oldtimers zal ik me zeker niet uitspreken, maar de logo's op mijn beenschild zijn ook in zwart plastic. En de mijne is geassembleerd door den Duits. Hij is pas in juli 2005 ingevoerd in België... Zou het kunnen dat er in tussentijd (juli-november) nieuwe (Belgische) zwarte plastic logo's zijn opgeplakt, of werden/worden die in Duitsland ook gebruikt? Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 5 december 2005 Delen Geplaatst: 5 december 2005 een gs 160 mk1 van 1964 heb ik nog nooit van gehoord een gs 160 mk1 van 1961of 1962 daarentegen die ken ik wel ik denk dat er iets met uw data niet kloppen tenzij hij heel lang in de winkel heeft gestaan voor hij verkocht is geweest grtz sidvespa Link naar reactie
Gast Geplaatst: 5 december 2005 Delen Geplaatst: 5 december 2005 Belgische en Duitse GSen hadden een zamac relief 'vespa gs' logo, kan je nergens bestellen, ik had ooit ergens gelezen dat http://www.gs4.de eraan dacht die te reproduceren Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 5 december 2005 Delen Geplaatst: 5 december 2005 Ik heb nog niet op de lak geklopt. Trouwens je moet op de klinknagels slaan hé.lol Je moet natuurlijk niet te hard kloppen ook hé. Enkel lichte tikjes of klopjes is goed genoeg voor de klinknagel open te zetten of over te slaan. Bericht bewerkt (05.12.2005 | 19:22) Link naar reactie
Gerard Presley Geplaatst: 5 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 5 december 2005 @ sidvespa is voor de eerste keer in 64 ingeschreven in Noord-Nederland. Ik krijg de papieren pas a.s. zaterdag. Wslk lang in de winkel gestaan dan zeker? :-) Link naar reactie
zimmy Geplaatst: 6 december 2005 Delen Geplaatst: 6 december 2005 Beste Volgens de experts is het logo inderdaad geplakt en van plastiek En wat betreft dat slaan met klink nagels,kort afsnijden of knippen,is gemaakt van zacht materiaal,en gebrui desnods een scharnier van een deur,uitgehold gedeelte Ciao Link naar reactie
Grandsportlievin Geplaatst: 6 december 2005 Delen Geplaatst: 6 december 2005 het origineel logo is ook niet van plastiek heb het nog liggen maar het is wel in een soort licht aluminium en inderdaad die klinknagels zijn zacht maar ben telkens content dat het eraan hangt zonder schade want ge moet toch hard erop kloppen maar ja het is goed dat ik kan rekenen op een goede stielman gelijk nico (renoretro) Bericht bewerkt (05.12.2005 | 23:30) Link naar reactie
Willlem Geplaatst: 6 december 2005 Delen Geplaatst: 6 december 2005 klinknagels, is dat een synoniem voor 'revetten' ? anders koopt ge u in de brico een goei revettentang met bijhorden revetten voor 10 euro en sleurt ge eens goed aan die tang en uw logotje zal ook vastzitten en proper (en gagarandeerd zonder lakschade als ge nog maar 1/100ste handigheid hebt van McGuyver ) Link naar reactie
josse Geplaatst: 6 december 2005 Delen Geplaatst: 6 december 2005 Met (poep)-rivetten en klinknagels bedoelen we hier niet hetzelfde. Link naar reactie
Koala2 Geplaatst: 6 december 2005 Delen Geplaatst: 6 december 2005 Klinknagel is de voorvader van de rivet. Is gewoon een soort nagel dat meer op een kleine bout lijkt maar dan zonder draad en zonder kopslip. Uit verschillende materialen te verkrijgen. Oorspronkelijk echt ijzer. Werd verhit en dan gloeiend in het gat gesmeed. (Juist, net zoals op de Koala 2, die zijn huid werd ijn 1947 helemaal uit ijzeren platen samengeklonken). Door opstuwing van het materiaal verdikt de nagel, sluit de boel vast en langs de slagkant maak je er een 'tweede' kop aan. Moderne versie bestaat uit zachter materiaal (legering of aluminium). Bij de rivet trek je het zachte materiaal open doordat je de stalen nagel er omgekeerd insleurt. Bij de klinknagel stuik je altijd het volle materiaal op. Link naar reactie
Willlem Geplaatst: 6 december 2005 Delen Geplaatst: 6 december 2005 also... is het dan niet esthetisch meer verantwoord om uw logotje vast te zetten met rivetten ipv klinknagels ? Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 6 december 2005 Delen Geplaatst: 6 december 2005 Nee willem, als die klinknagels mooi geplaatst zijn, zijn ze veel mooier dan rivetten. De klinknagel sla je langs achter plat waardoor je een klein rondje in metaalkleur krijgt. Zo'n rivet ziet er langs de achterkant niet echt uit vind ik. MAAR smaken verschillen natuurlijk. Link naar reactie
stanman Geplaatst: 6 december 2005 Delen Geplaatst: 6 december 2005 Ik ben het met geertvespa eens. Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 6 december 2005 Delen Geplaatst: 6 december 2005 't is te zien hoe je klopt hé, op die klinknagels. Ik mag zeggen dat die van mij er toch goed uitzien. Gr.nico Link naar reactie
houba001 Geplaatst: 6 december 2005 Delen Geplaatst: 6 december 2005 Het is echt niet zo moeilijk hoor ; heb het al verschillende keren gedaan. 2 mensen 2 hamers en hop voor je het weet zit het vast! Link naar reactie
Koala2 Geplaatst: 6 december 2005 Delen Geplaatst: 6 december 2005 Enne, langs voor zie je in da gaatje van die rivet nog het restje van de stalen nagel zitten, trekt ook op ni veel. Toch niet om een versiering zoals een logo op een carroserie te zetten. Enkele soorten klinknagels vind je bvb op de site van Jari-systems : http://www.jari-systems.be/html/frameset.asp?language=nl of bij een fabrikant als Schulte http://www.schulte-nieten.de/start.html. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.