Ga naar inhoud
Vespaforum.be

vraagje over mijn gs160 mk1


Gerard Presley

Aanbevolen berichten

ik heb een weekje terug een GS 160 MK1 van '64 gekocht in mooie originele staat, doch ik had nog enkele vragen: als het 'P'-logo zwart is en 'vespa gs' vooraan gekleefd in reliëf (plastic) ipv metaal; zegt dit dan iets van de plaats van herkomst? of is dit een verandering die in de loop der jaren door één van de eigenaars is doorgevoerd?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Link naar reactie

Is origineel belgisch.

Vraag dit maar aan onze grandsportlievin.

Hier ergens ook op het forum aan het dwalen.

Bericht bewerkt (05.12.2005 | 23:32)

Link naar reactie

Wat renovretro zegt zou wel eens kunnen kloppen. Mijn GS160 was een vondeling zonder papieren. Zou Belgisch zijn, maar bij Piaggio konden ze dat niet bevestigen. De enige indicatie die ik terugvod was een NL-logo in het voorlicht, maar dat kan ook iets anders willen zeggen.

Bij mijn GS160 zat daar ook zo'n metaal-plastik geschreven logootje van Vespa GS op geplakt. Heb dat eraf gehaald voor het herspuiten en het is natuurlijk gebroken :-(

nadien bij Scootopia in UK een nieuw origineel GS160 embleempje besteld, maar kreeg een purper metalen logo met rivetten, maar er zitten geen gaten in het beenschild. Na de nodige mails om te reclameren, bleven ze voet bij stuk houden dat dit origineel was. Ik ben dan maar van de veronderstelling uitgegaan dat dat logo dat er op zat aftermarket was... . duh.

Is dat nog te krijgen ?

Joost

Link naar reactie

Op die NL mag je niet op rekenen.

Er kan al een andervoorlicht in zitten hé.

We hebben bij de GS160 dan ook zelf de gaten erin geboort.

En een nieuw zwart logo besteld.

Alleen moet je zien waar je logo juist moet hangen hé.

Hier enkele foto's van het logo dat wij eraan geboort hebben en dan met klinknagels eraan gebuist hebben.

img06665jl.th.jpg

img07122sb.th.jpg

Link naar reactie

Moeilijk alleen.

Best met 2 personen werken.

De één houd de hamer vast aan de kant van het logo.

En de ander slaat op de klinknagel.

Link naar reactie

Mijn PX80 is veeeel recenter (91), dus over oldtimers zal ik me zeker niet uitspreken, maar de logo's op mijn beenschild zijn ook in zwart plastic. En de mijne is geassembleerd door den Duits. Hij is pas in juli 2005 ingevoerd in België... Zou het kunnen dat er in tussentijd (juli-november) nieuwe (Belgische) zwarte plastic logo's zijn opgeplakt, of werden/worden die in Duitsland ook gebruikt?

Link naar reactie

een gs 160 mk1 van 1964 heb ik nog nooit van gehoord een gs 160 mk1 van 1961of 1962 daarentegen die ken ik wel ik denk dat er iets met uw data niet kloppen tenzij hij heel lang in de winkel heeft gestaan voor hij verkocht is geweest

grtz sidvespa

Link naar reactie

Ik heb nog niet op de lak geklopt.

Trouwens je moet op de klinknagels slaan hé.lol

Je moet natuurlijk niet te hard kloppen ook hé.

Enkel lichte tikjes of klopjes is goed genoeg voor de klinknagel open te zetten of over te slaan.

Bericht bewerkt (05.12.2005 | 19:22)

Link naar reactie

het origineel logo is ook niet van plastiek

heb het nog liggen maar het is wel in een soort licht aluminium

en inderdaad die klinknagels zijn zacht

maar ben telkens content dat het eraan hangt zonder schade

want ge moet toch hard erop kloppen

maar ja het is goed dat ik kan rekenen op een goede stielman

gelijk nico (renoretro)

Bericht bewerkt (05.12.2005 | 23:30)

Link naar reactie

klinknagels, is dat een synoniem voor 'revetten' ?

anders koopt ge u in de brico een goei revettentang met bijhorden revetten voor 10 euro en sleurt ge eens goed aan die tang en uw logotje zal ook vastzitten en proper (en gagarandeerd zonder lakschade als ge nog maar 1/100ste handigheid hebt van McGuyver )

Link naar reactie

Klinknagel is de voorvader van de rivet. Is gewoon een soort nagel dat meer op een kleine bout lijkt maar dan zonder draad en zonder kopslip. Uit verschillende materialen te verkrijgen. Oorspronkelijk echt ijzer. Werd verhit en dan gloeiend in het gat gesmeed. (Juist, net zoals op de Koala 2, die zijn huid werd ijn 1947 helemaal uit ijzeren platen samengeklonken). Door opstuwing van het materiaal verdikt de nagel, sluit de boel vast en langs de slagkant maak je er een 'tweede' kop aan.

Moderne versie bestaat uit zachter materiaal (legering of aluminium). Bij de rivet trek je het zachte materiaal open doordat je de stalen nagel er omgekeerd insleurt. Bij de klinknagel stuik je altijd het volle materiaal op.

Link naar reactie

also...

is het dan niet esthetisch meer verantwoord om uw logotje vast te zetten met rivetten ipv klinknagels ?

Link naar reactie

Nee willem, als die klinknagels mooi geplaatst zijn, zijn ze veel mooier dan rivetten.

De klinknagel sla je langs achter plat waardoor je een klein rondje in metaalkleur krijgt.

Zo'n rivet ziet er langs de achterkant niet echt uit vind ik. MAAR smaken verschillen natuurlijk.

Link naar reactie

't is te zien hoe je klopt hé, op die klinknagels.

Ik mag zeggen dat die van mij er toch goed uitzien.

Gr.nico

Link naar reactie

Enne, langs voor zie je in da gaatje van die rivet nog het restje van de stalen nagel zitten, trekt ook op ni veel. Toch niet om een versiering zoals een logo op een carroserie te zetten.

Enkele soorten klinknagels vind je bvb op de site van Jari-systems :

http://www.jari-systems.be/html/frameset.asp?language=nl

of bij een fabrikant als Schulte

http://www.schulte-nieten.de/start.html.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...