sprangers_stefan Geplaatst: 16 april 2011 Delen Geplaatst: 16 april 2011 vandaag m'n nieuwe px gaan halen, na 2 jaar met een gts te rijden... het is een waanzinnig verschil, maar daar hou ik wel van. iemand nog tips voor het inrijden of is dat ongeveer allemaal hetzelfde als bij de automatics. hoor ik nu niet meer bij de plastieken? ;-) Link naar reactie
nero Geplaatst: 16 april 2011 Delen Geplaatst: 16 april 2011 Nee, nu zijt ge nen echte...) Inrijden volgens de handleiding lijkt me het beste. Groetjes, nero. Link naar reactie
sprangers_stefan Geplaatst: 17 april 2011 Auteur Delen Geplaatst: 17 april 2011 ik dacht al wel dat dit het beste was.heb juist nog een beetje last met stilvallen aan de lichten, maar dat zal er wel uitgaan. Link naar reactie
Wutsie75 Geplaatst: 18 april 2011 Delen Geplaatst: 18 april 2011 En, wordt het steeds leuker? Ik heb dezelfde overgang gemaakt maar toch een jonge 2dehands gevonden. Een van de redenen voor die 2dehandse was (behalve uiteraard de prijs) het 20 tot 25% minder vermogen bij de nieuwe tov de vorige. Zou je dat voelen? ik hoop ooit eens te kunnen vergelijken... Link naar reactie
janjuleke138 Geplaatst: 19 april 2011 Delen Geplaatst: 19 april 2011 Aan dat verschil valt wel wat te doen... Link naar reactie
sprangers_stefan Geplaatst: 19 april 2011 Auteur Delen Geplaatst: 19 april 2011 wat kan je er aan doen? afstellen ofzo, of is dit direct via een andere uitlaat ed. ik val iets minder stil,maar mijn verbruik ligt redelijk hoog.Ik denk dat dit te maken heeft met mijn beginnende rijstijl. maar ik hou hier wel meer van dan het rijden met gts, hopenlijk kan ik deze zomer een ritje meedoen, met anderen. Link naar reactie
janjuleke138 Geplaatst: 19 april 2011 Delen Geplaatst: 19 april 2011 Het is alleszins leuker dan alleen gas en remmen nietwaar! Ik heb de nieuwste px nog niet gezien, maar om aan de nieuwe milieunormen te voldoen zal hier en daar wel een luchtfilter en katalysator zitten die je er al vantussen kan halen. Dan kan ze al wat beter ademen. Groetjes, Jan Link naar reactie
sprangers_stefan Geplaatst: 20 april 2011 Auteur Delen Geplaatst: 20 april 2011 kan je die er gewoon uithalen of moet ik daar andere stukken in de plaats steken? vandaag nog maar 1 keer stilgevallen,maar na een kilometer viel hij ook gewoon stil misschien wat meer choken... Link naar reactie
Ph. Geplaatst: 20 april 2011 Delen Geplaatst: 20 april 2011 de choke dient alleen om in gang te zetten,misschien de ralenti wat hoger zetten? Link naar reactie
janjuleke138 Geplaatst: 20 april 2011 Delen Geplaatst: 20 april 2011 Ik ben daarstraks eens gepasseerd aan de vitrine van De Pauw om eens te kijken naar de nieuwe. Dat zit blijkbaar allemaal op de uitlaat, dus die vervangen zal wel al een eind helpen. Onder je zadel zit waarschijnlijk nog een luchtfilter die er ook uit mag (waar je zadel met 3 bouten vast zit). Als je een andere uitlaat steekt moet je waarschijnlijk ook nog je sproeier vergroten in je carburator. Allemaal makkelijke ingrepen. Groetjes, Jan Link naar reactie
fajes Geplaatst: 20 april 2011 Delen Geplaatst: 20 april 2011 dat is de revue toch allemaal gepasseerd toen de eerste LML's uitkwamen? ik zie het probleem niet? Link naar reactie
janjuleke138 Geplaatst: 20 april 2011 Delen Geplaatst: 20 april 2011 Anders deze link eens checken. http://www.vespaforum.be/nl/node/8690 Daar zal je ook wel alles vinden. Link naar reactie
Joene Geplaatst: 21 april 2011 Delen Geplaatst: 21 april 2011 zou je hem niet best zo'n 1000 km rustig inrijden met de huidige originele set-up pas daarna aanpassingen doen Link naar reactie
gunter Geplaatst: 21 april 2011 Delen Geplaatst: 21 april 2011 Ik zou alles direct aanpassen,te veel filterkes is ook niet goed volgens mij ;-) Link naar reactie
Joene Geplaatst: 21 april 2011 Delen Geplaatst: 21 april 2011 Ik zou alles direct aanpassen,te veel filterkes is ook niet goed volgens mij ;-) daar heb je een punt, alleen kan hij dan wel problemen krijgen met garantie vrees ik Link naar reactie
Euroscooter Geplaatst: 21 april 2011 Delen Geplaatst: 21 april 2011 Piaggio Holland, garantie en tweetakt, bonne chance! Kalm,... niet aan terugdenken,... Zen,... Link naar reactie
Quick Geplaatst: 21 april 2011 Delen Geplaatst: 21 april 2011 eerst garantie uitrijden , dan pas peper en zout toevoegen .Want als ge iets voorkrijgt tijdens uw garantie en er zijn dingen niet meer orgineel , bey bey garantie Link naar reactie
janjuleke138 Geplaatst: 21 april 2011 Delen Geplaatst: 21 april 2011 Maar dan kunt ge de originele stukken er ook gewoon terug opzetten als ge haar binnensteekt é. Met al diene bazaar er tussen, gaat ze dan niet lui worden bij het inrijden? En daarbij, ze reden dezelfde cylinders daarvoor toch ook in zonder die beperkingen... Groetjes, Jan Link naar reactie
the_doctor Geplaatst: 2 mei 2011 Delen Geplaatst: 2 mei 2011 Volgens een collega is de manier van rijden/ schakelen niet hetzelfde als de vorige px. KLopt dit? Volgens hem moet je niet ontkoppelen en schakelen en dient de ontkoppelingshendel als rem. Ik kan dit persoonlijk moeilijk geloven, klopt dit? Link naar reactie
Joene Geplaatst: 3 mei 2011 Delen Geplaatst: 3 mei 2011 dan zal je collega een LX hebben ipv een PX ? Link naar reactie
the_doctor Geplaatst: 3 mei 2011 Delen Geplaatst: 3 mei 2011 Nee hij heeft een px van 2007, maar volgens hem was de manier van schakelen bij de px 2011 anders. Ik zou dit maar bizar vinden. Link naar reactie
Wutsie75 Geplaatst: 3 mei 2011 Delen Geplaatst: 3 mei 2011 En kijk: hier al eentje die nu al winst wil slaan uit zijn aankoop: http://nl.kapaza.be/limburg/vespa-px-56095772.htm Link naar reactie
Wutsie75 Geplaatst: 3 mei 2011 Delen Geplaatst: 3 mei 2011 Klopt niet, behalve motorisch, 't zadel, voetplankje en misschien nog wat pruts, is de nieuwe px identiek aan die van 2007. Link naar reactie
Joene Geplaatst: 3 mei 2011 Delen Geplaatst: 3 mei 2011 En kijk: hier al eentje die nu al winst wil slaan uit zijn aankoop: http://nl.kapaza.be/limburg/vespa-px-56095772.htm Jurgen is ne kapoen Link naar reactie
janjuleke138 Geplaatst: 3 mei 2011 Delen Geplaatst: 3 mei 2011 Zware business-man bedoel je ;-) Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.