Ga naar inhoud
Vespaforum.be

nieuwe px 125


sprangers_stefan

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn Px nu bijna 2 weekjes, het is even wennen met het schakelen ja, het is trouwens mijn eerste Vespa.

Hier en daar hoor je dat de nieuwe versie minder vermogen zou hebben, maar ik moet zeggen dat hij vlot mee gaat in het verkeer, ook het optrekken gaat vlot naar mijn mening,heb hem zelfs al 100km/h doen laten gaan op een rechte stuk, de dealer zei dat als hij merkte dat de px'en niet vlot zouden meegaan door de katalysator hij dat meteen zou aanpassen.

Ik ben in het begin ook regelmatig stilgevallen aan de lichten maar dat kwam omdat het stationair toerental te laag stond, dat kan volgens de garagist pas afgeregeld worden als de motor warm is, daarmee dat het in de fabriek niet precies gedaan kan worden, hij heeft hem hoger gezet en bij mijn eerste nazicht word het aangepast.

Deze Px'en worden in tegenstelling wat anderen beweren toch in Pontedera(I) geproduceerd.

Saluti'

Link naar reactie

*Een goede bron die de Px'en gevolgd heeft tot de spuitcabines in de fabriek van Pontedera.

*Een begeleide bezoek aan Pontedera gratis bij aankoop van een Px 150 italia waar je je tot kort voor kon inschrijven op de officiële italiaanse Vespasite.

*Mijn gelijkvormigheidsattest

* De opschrift Made in Italy langs het chassisnummer bij het verwijderen van de motorkap

Zijn toch redenen genoeg om dat te geloven ?

De reclameslogan luidt '' de enige echte in Pontedera geproduceerde Px '' ;)

Saluti'

Link naar reactie
Junglebroeder, als je binnen 2 weken niet wilt overgaan tot de aanschaf van je tweede Vespa, doe dan maar wat minder dan 100 km/u met een Vespa van 2 weken oud...

Het was maar om hem te testen hé, ik las voor ik hem al had op dit forum dat hij met de katalysator moeite zou hebben om mee te kunnen, mijn indruk is dus van niet.

Saluti'

Link naar reactie

Parmaham krijgt ook een stemple "Parma" als de varkens in Parma geslacht worden, het meerendeel komen uit holland, maar worden levend naar Parma getransporteerd om daar geslacht te worden en als dusdanig het label van "Parma" te krijgen.

Het volstaat dat de wielen er in Italië opgedraaid worden om "made in Italy" mee te krijgen.

Maar het kan...

Link naar reactie

Sinterklaas op 6 december, inderdaad, en elk jaar. Uiteraard gaat de commerce nu spelen op het (made in)Italy gevoel, en waarschijnlijk zijn het dezelfden die eerder beslisten de productie vd px te stoppen, die nu het authentieke karakter gaan benadrukken. Het feit dat er nu terug px'en worden verkocht door piaggio komt voor niemand onverwacht, zeker niet voor de dealers. Men kon moeilijk blijven toekijken hoe LML Italia op de kar gesprongen was en half Europa gaf wat het vroeg. Ben benieuwd hoeveel van de px er in Italie wordt "gemaakt". De typeplaatjes met het chassisnummer al zeker, de rest? Denk niet erg veel.

Link naar reactie

Mijn LML komt volgens mijn gelijkvormigheidsattest zowel uit Italië als uit Indië :P

Was een gans gedoe bij de inschrijving in Brussel (DIV) en daar hebben 'we' dan besloten om hem Italiaans te maken :) Vriendelijke heer daar aan de stand douane :)

Dus de mijne is een authentieke in Italië gemaakte lml volgens mijn papieren! :P

Link naar reactie

Amaai die gaat ge straks zekers voor 5000 EUR kunnen verkopen als zeer zeldzaam en exclusief ;)

Link naar reactie
Mijn LML komt volgens mijn gelijkvormigheidsattest zowel uit Italië als uit Indië :P

Was een gans gedoe bij de inschrijving in Brussel (DIV) en daar hebben 'we' dan besloten om hem Italiaans te maken :) Vriendelijke heer daar aan de stand douane :)

Dus de mijne is een authentieke in Italië gemaakte lml volgens mijn papieren! :P

Als die uit italië komt, moet die dan nog langs de douane?

Link naar reactie
Mijn LML komt volgens mijn gelijkvormigheidsattest zowel uit Italië als uit Indië :P

Was een gans gedoe bij de inschrijving in Brussel (DIV) en daar hebben 'we' dan besloten om hem Italiaans te maken :) Vriendelijke heer daar aan de stand douane :)

Dus de mijne is een authentieke in Italië gemaakte lml volgens mijn papieren! :P

Als die uit italië komt, moet die dan nog langs de douane?

Ja, is import hé :)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...