Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Ook zelf rijden naar Gjovik VWD 2011 met de vespa ???


vespa1

Aanbevolen berichten

16 mei vertrek ik s'nachts met de vespa naar Gjovik voor de VWD 2011.

Ik neem geen ferrie ik wil in 1 dag in Zweden zijn waar ik dan zal overnachten in een B&B.

Direct de ochtend van de volgende dag de 17de vertrek ik rechtstreeks naar Gjovik.

Ik rijd via Nederland Duitsland Denemarken ( lange brug ) tot Zweden in 1 dag ongeveer een 1000 kilometers

De 17de van Zweden naar Gjovik ongeveer een 500 á 600 kilometers.

Ik neem mijn tijd het word dus geen race tegen de klok.

Ik bespaar me de ferrie kosten uit en ik heb dan wel in de plaats een stukje Zweden gezien.

Als er iemand is die met mij wilt mee-rijden dan hoor ik het graag.

Groeten

Link naar reactie

1000km op één dag is zelf met een moderne vespa zelfmoord, zeker als je de tijd neemt. Aan gemiddelde snelheid van 70km/u (wat veel is) rijd je 14u aan één stuk, chapeau!

Reken op een maximum van 500 à 600km, dus 3 dagen op en 3 terug.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Dank voor je reactie.

Ik ben in 3 dagen naar fatima vwd 2010 gereden en terug in ANDERHALVE dag.

Toen ik vertrok van fatima (na sluiting vwd 2010) naar huis heb ik 3 uurtjes gereden naar spanje waar ik had geboekt voor 1 nachtje te blijven slapen, de volgende ochtend ben ik om 8u s'morgens vertrokken en ik ben de volgende dag om 5u s'nachts thuis aangekomen.

Ik ken de marteling wel !!!!

Nu pak ik het iets anders aan maar toch moet je een echte eelt-reet hebben hiervoor (hahahaha) en als je die niet hebt dan krijg je die wel door deze trip te doen op mijn manier.

Ik doe dit vooral voor geld uit te sparen want het word sowieso een duur grapje daar in Noorwegen !!

Maar er zullen misschien wel mensen zijn die dit ook wel zien zitten ( om een eelt-reet te krijgen hahaha ).

Nee nee maar als je na gaat hoeveel geld je kunt uit-besparen als je het op mijn manier doet, en minder verlofdagen opnemen op het werk.

Alles heeft zo zijn voor en nadelen.

Jij zegt 3 dagen dus 2 nachten X 75 ongeveer voor de overnachtingen = 150 euro heen en terug X 2 = 300 euro

300 euro overnachtingen

250 euro benzine heen en terug

75 euro (max) inschrijving deelname

280 euro eventueel hotel, B&B, hut enz...

100 euro (min) eten en drinken

175 euro ongeveer voor de ferrie

100 euro souveniertjes ofzo

Als je dit optelt dan zit je aan 1280 euro zonder eventuele kosten voor panne onderweg.

Wat ik doe is:

75 euro inschrijving

250 euro benzine heen en terug

90 euro voor B&B zweden (heen en terug)

150 euro souveniertjes eten en drinken

160 euro hut

totaal 725 euro zonder eventuele panne onderweg.

Dat is ongeveer een 555 euro uitgespaard.

Daarom wil ik het op deze manier doen.

Groeten

Link naar reactie

Dag Dominique, vergeet de tol op de brug-tunnel Oresunden niet te rekenen 44€ heen en terug. Genk - Gjovik is bijna 1700km over de snelweg. En 150€ voor souveniertjes en eten???? Eten is er duur, laat staan de drank, blikje bier in de supermarkt kost ongeveer 23 kronen= bijna 3€.

Veel plezier onderweg, we zien ons de 18de in Gjovik. David en ik maken er een mooie cruise van, heen en terug.

Link naar reactie

Maar goed dat ik geen bier drink dan.

Hoe meer ik kwijt ben aan eten en drinken hoe minder souveniertjes ik kan kopen eten gaat voor en ik denk dat je voor 4 dagen wel toekomt met 150 euro laten we ervan uit gaan alleen maar voor eten en drinken.

Inderdaad de brug was ik vergeten, maarja 44 euro is ook geen rib uit mijn lijf en dan bespaar ik me evengoed toch nog een deel geld uit.

heb je nog tips of opmerkingen dan hoor ik het graag van je.

Fijne cruise en tot in Gjovik!

Groeten

Link naar reactie

zo van die op voorhand uitgepluizde budgetreisjes draaien toch meestal duurder uit

en om nu persé op een VWD aanwezig te moeten zijn maar toch ook op je centen moet letten, je gaat toch voor het avontuur en ja da kost dan altijd wat (extra) geld.

spaar dan nu en ga volgend jaar met meer budget naar VWD in London ?

Link naar reactie

he Joene,

Vorig jaar ben ik met een lower dan low budget naar Portugal gereden en heb de tijd van mijn leven gehad.

Tenslotte is geld niet het belangrijkste wat er is een reis hoef toch geen stukken van mensen te kosten het gene dat telt is de ervaringen en het plezier dat je op zo'n reis meemaakt.

Vorig jaar was LOW-BUDGET dit jaar wordt LOW-BUDGET en volgende jaar wordt ook LOW-BUDGET en het jaar daarna is het in Hasselt en dan kost het mij alleen maar de inschrijving.

Uiteindelijk is dit iets wat iedereen voor zijn eigen uitmaakt en is dit ieder zijn eigen smaak van hoe hij het liefst een trip wilt beleven.

Maar uiteindelijk draaid het maar deels over het geld waar het voor mij uiteindelijk om draaid is gewoon of er iemand is die ook naar Noorwegen rijdt met de vespa en die eventueel met mij zou willen samen rijden.

Heb je intresse??? HAHAHAHAHA

Groeten

Link naar reactie

vespa1 ,

wij zijn in 2003 ook eens naar noorwegen gereden ( met px'en ) en hebben toen de ferry genomen in denemarken , dit bespaart benzine en slapen moet je toch dus kan je even goed op de boot slapen .

maar iederen zijn keuze in route natuurlijk , destijds was de route via frederikshaven kwa kostprijs en tijd de beste optie.

je budget berekening lijkt me zeer optimistisch , als ik terugdenk aan wat ons 3 daags verblijf in een tentje ons daar gekost heeft .

en nee ik heb me daar niet vol alcohol gegoten en op restaurant gaan eten , alles is daar gewoon belachelijk duur.

veel plezier !

greetz

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...